%20
Zihin ve Nazariyat Yalçın Koç
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9789757352440
Boyut
14.50x21.00
Sayfa Sayısı
376
Basım Yeri
Ankara
Baskı
1
Basım Tarihi
2017-04
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

Zihin ve NazariyatZihn'in Kaynağı ve Esasları Üzerine Bir İnceleme

Yazar: Yalçın Koç
Yayınevi : Cedit Neşriyat
30,00TL
24,00TL
%20
Satışta değil
9789757352440
720700
Zihin ve Nazariyat
Zihin ve Nazariyat Zihn'in Kaynağı ve Esasları Üzerine Bir İnceleme
24.00

Felsefe nin esası, düşünceye mahsus isime, tarih vasıtasıyla kaynak arayışıdır. Zihni bu esas dahilinde nazariyat suretiyle ele aldık.

Zihin, "psukhe'nin", suret olarak müteşekkil dile mahsusen hafızanın ve şuurun kaydı altında "nisbet (ratio)" esasında "birlik" teşkil eden işleyişidir. Zihin bu yolla "zaman'ı" ve "mekan'ı" tahayyül suretinde oluşturur. Bu bakımdan, , "zaman'dan" ve "mekan'dan", "a priori form" şeklinde bahsetmek imkan dahilinde değildir.

Düşünce, "zaman'ın" ve "mekan'ın" kaydı altında zihin marifetiyle ve tahayyül suretinde teşkil edilir. Bu manada tahayyüle mahsusen suret esasında muhtevadan söz edemeyiz. Düşünceye mahsus anlam bu sebeple düşüncenin kaynağının ve mahiyetinin kaydı. tabidir. Bu itibarla anlamdan sadece zihni esas almak suretiyle bahsedilemez.

Nazariyata ve suret nazariyatına zihin vasıtasıyla "birlik" verilemez. Bu imkansızlık, "mutho-logia'nın" da kaynağıdır.

Bu kitap "zihin theologia'sı" üzerine bir incelemedir; yukarıda bahsedilen noktaları nazariyat esasında açan şekild.

  • Açıklama
    • Felsefe nin esası, düşünceye mahsus isime, tarih vasıtasıyla kaynak arayışıdır. Zihni bu esas dahilinde nazariyat suretiyle ele aldık.

      Zihin, "psukhe'nin", suret olarak müteşekkil dile mahsusen hafızanın ve şuurun kaydı altında "nisbet (ratio)" esasında "birlik" teşkil eden işleyişidir. Zihin bu yolla "zaman'ı" ve "mekan'ı" tahayyül suretinde oluşturur. Bu bakımdan, , "zaman'dan" ve "mekan'dan", "a priori form" şeklinde bahsetmek imkan dahilinde değildir.

      Düşünce, "zaman'ın" ve "mekan'ın" kaydı altında zihin marifetiyle ve tahayyül suretinde teşkil edilir. Bu manada tahayyüle mahsusen suret esasında muhtevadan söz edemeyiz. Düşünceye mahsus anlam bu sebeple düşüncenin kaynağının ve mahiyetinin kaydı. tabidir. Bu itibarla anlamdan sadece zihni esas almak suretiyle bahsedilemez.

      Nazariyata ve suret nazariyatına zihin vasıtasıyla "birlik" verilemez. Bu imkansızlık, "mutho-logia'nın" da kaynağıdır.

      Bu kitap "zihin theologia'sı" üzerine bir incelemedir; yukarıda bahsedilen noktaları nazariyat esasında açan şekild.

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat