%20
Şuur ve Nazariyat Yalçın Koç
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9789757352426
Boyut
14.50x21.50
Sayfa Sayısı
307
Basım Yeri
Ankara
Baskı
1
Basım Tarihi
2017-01
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

Şuur ve NazariyatŞuur'un Kaynağı ve Esasları Üzerine Bir İnceleme

Yazar: Yalçın Koç
Yayınevi : Cedit Neşriyat
30,00TL
24,00TL
%20
Satışta değil
9789757352426
710605
Şuur ve Nazariyat
Şuur ve Nazariyat Şuur'un Kaynağı ve Esasları Üzerine Bir İnceleme
24.00

Bu kitap “şuur'un” kaynağı, mahiyeti ve teşkil esasları üzerine “nazariyat (theoria)” ve “suret nazariyat'ı” vasıtasıyla bir incelemedir.

Hem “nazariyat (theoria)” hem de “suret nazariyat'ı”, “müteşekkil dil theo-gonia'sı'dır”.

“Müteşekkil dil theo-gonia'sı”, ayrıntıya girmeden ifade edersek, “müteşekkil dil doğ'u'ş'u'na” mahsus “fikriyat'tır (logia)”.

“Nazariyat (theoria)” esasında “müteşekkil dil”, “aş'kın'a” mahsus “suret” olarak “(müteşekkil) psukhe suret'i'dir”; “suret nazariyat'ı” esasında “müteşekkil dil” ise, “aş'kın'a” mahsus suret olarak “nazar'i musiki'dir”.

“Aş'kın'a” mahsus “suret”, “bir'dir”.

“(Müteşekkil) psukhe suret'i”, bu bakımdan, “aş'kın'a” mahsus “suret'in”, “nisbet (ratio)” yüzüdür; “nazar'i musiki” ise “gayr'ı nisbet (ir-ratio)” yüzü.

“Aş'kın'a” mahsus “suret'in”, “nisbet (ratio)” yüzü, “zihn'e (mens)” mahsusen “kıyas'ın” ve “muhakeme'nin” esasıdır; “gayr'ı nisbet (ir-ratio)” yüzü ise, “evvel mahfuz'a” mahsusen “hatırla'ma'nın” esası.

Bu bakımdan “şuur'u”, yukarıda belirtilen manada “müteşekkil dil” esasında ele aldık.

“Aş'kın”, “suret'i” itibariyle, “müteşekkil dil'dir”.

“Şuur”, “suret'in, kendi'ni idrak cihet'i'dir”.

“Aş'kın'a” mahsus “şuur” ile, bu bakımdan “müteşekkil dil'in, kendi'ni idrak cihet'i'ni” kastediyoruz.

“Müteşekkil dil”, “suret'ler'e” mahsus “bir'li'k'tir (unitas)”.

Bu itibarla, “müteşekkil dil'e” mahsus “şuur'u”, “müteşekkil dil'e” ait “suret'ler'e” mahsusen düşünülen “şuur'lar” esasında, “bir'li'k (unitas)” olarak ele almak gerekir.

  • Açıklama
    • Bu kitap “şuur'un” kaynağı, mahiyeti ve teşkil esasları üzerine “nazariyat (theoria)” ve “suret nazariyat'ı” vasıtasıyla bir incelemedir.

      Hem “nazariyat (theoria)” hem de “suret nazariyat'ı”, “müteşekkil dil theo-gonia'sı'dır”.

      “Müteşekkil dil theo-gonia'sı”, ayrıntıya girmeden ifade edersek, “müteşekkil dil doğ'u'ş'u'na” mahsus “fikriyat'tır (logia)”.

      “Nazariyat (theoria)” esasında “müteşekkil dil”, “aş'kın'a” mahsus “suret” olarak “(müteşekkil) psukhe suret'i'dir”; “suret nazariyat'ı” esasında “müteşekkil dil” ise, “aş'kın'a” mahsus suret olarak “nazar'i musiki'dir”.

      “Aş'kın'a” mahsus “suret”, “bir'dir”.

      “(Müteşekkil) psukhe suret'i”, bu bakımdan, “aş'kın'a” mahsus “suret'in”, “nisbet (ratio)” yüzüdür; “nazar'i musiki” ise “gayr'ı nisbet (ir-ratio)” yüzü.

      “Aş'kın'a” mahsus “suret'in”, “nisbet (ratio)” yüzü, “zihn'e (mens)” mahsusen “kıyas'ın” ve “muhakeme'nin” esasıdır; “gayr'ı nisbet (ir-ratio)” yüzü ise, “evvel mahfuz'a” mahsusen “hatırla'ma'nın” esası.

      Bu bakımdan “şuur'u”, yukarıda belirtilen manada “müteşekkil dil” esasında ele aldık.

      “Aş'kın”, “suret'i” itibariyle, “müteşekkil dil'dir”.

      “Şuur”, “suret'in, kendi'ni idrak cihet'i'dir”.

      “Aş'kın'a” mahsus “şuur” ile, bu bakımdan “müteşekkil dil'in, kendi'ni idrak cihet'i'ni” kastediyoruz.

      “Müteşekkil dil”, “suret'ler'e” mahsus “bir'li'k'tir (unitas)”.

      Bu itibarla, “müteşekkil dil'e” mahsus “şuur'u”, “müteşekkil dil'e” ait “suret'ler'e” mahsusen düşünülen “şuur'lar” esasında, “bir'li'k (unitas)” olarak ele almak gerekir.

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat