Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9789754186215
Boyut
13.50x19.50
Sayfa Sayısı
185
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
2000-07
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

Şiirde Devrim

Yayınevi : Adam Yayınları
12,00TL
Satışta değil
9789754186215
376672
Şiirde Devrim
Şiirde Devrim
12.00

Özdemir İnce, Şiir ve Gerçeklik, Tabula Rasa ve Yazınsal Söylem Üzerine adlı kitaplarında okuma ve yazma eylemlerinin otopsisini yapmıştı. Şiirde Devrim de bu otopsiyi sürdürüyor. Bu ameliyatı dikkatle izlemek gerek. Çünkü Türk modern şiiri evrensel modern şiirin kaynaklarını ve yapıcılarını yeterince tanımadan el yordamıyla çağdaşlaşmaya kalkıştı. Bu yüzden yolunu yitirdi ve bir sürekli yanılsama yaşar oldu. Birkaç istisna dışında. "Günümüzde, yirminci yüzyılın ortalarında egemen olan şiir türü, 1850 yıllarına doğru Fransa'da doğdu. Alman Novalis ile Amerikalı E. A. Poe'nun sezinledikleri ve daha sonra Baudelaire'in muşturucusu olduğu bu şiirsel biçimlerin sınırlarını Rimbaud, Lautreamont ve Mallarme şiirin varlığını tehlikeye düşürecek noktalara kadar genişlettiler." İşte şiirde devrim budur ve bu devrimi tanımadan, yaşamadan çağının çağdaşı olmanın olanağı yoktur. Rimbaud, Lautreamont, Mallerme ve üst gerçekçileri özümseyip bu öncülerle hesaplaşmadan modern şiirin cümle kapısından içeri giremezsiniz. Türk şiiri ve edebiyatı bu modernleşmenin neresindeydi, şimdi neresinde?

  • Açıklama
    • Özdemir İnce, Şiir ve Gerçeklik, Tabula Rasa ve Yazınsal Söylem Üzerine adlı kitaplarında okuma ve yazma eylemlerinin otopsisini yapmıştı. Şiirde Devrim de bu otopsiyi sürdürüyor. Bu ameliyatı dikkatle izlemek gerek. Çünkü Türk modern şiiri evrensel modern şiirin kaynaklarını ve yapıcılarını yeterince tanımadan el yordamıyla çağdaşlaşmaya kalkıştı. Bu yüzden yolunu yitirdi ve bir sürekli yanılsama yaşar oldu. Birkaç istisna dışında. "Günümüzde, yirminci yüzyılın ortalarında egemen olan şiir türü, 1850 yıllarına doğru Fransa'da doğdu. Alman Novalis ile Amerikalı E. A. Poe'nun sezinledikleri ve daha sonra Baudelaire'in muşturucusu olduğu bu şiirsel biçimlerin sınırlarını Rimbaud, Lautreamont ve Mallarme şiirin varlığını tehlikeye düşürecek noktalara kadar genişlettiler." İşte şiirde devrim budur ve bu devrimi tanımadan, yaşamadan çağının çağdaşı olmanın olanağı yoktur. Rimbaud, Lautreamont, Mallerme ve üst gerçekçileri özümseyip bu öncülerle hesaplaşmadan modern şiirin cümle kapısından içeri giremezsiniz. Türk şiiri ve edebiyatı bu modernleşmenin neresindeydi, şimdi neresinde?

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat