%25
Notos Öykü İki Aylık Edebiyat Dergisi Sayı : 49 Kolektif
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
3990000025542
Boyut
19.50x27.00
Sayfa Sayısı
144
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
2014-11
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

Notos Öykü İki Aylık Edebiyat Dergisi Sayı : 49

Yazar: Kolektif
Yayınevi : Notos Öykü Dergisi
12,00TL
9,00TL
%25
Satışta değil
3990000025542
690222
Notos Öykü İki Aylık Edebiyat Dergisi Sayı : 49
Notos Öykü İki Aylık Edebiyat Dergisi Sayı : 49
9.00

En Yeni En Genç Yazarlar
Patrick Modiano: “Tam olarak ne olmuştu?”
Neslihan Önderoğlu: “Yazarken susmaya çalışıyorum.”
Lars Iyer: “Edebiyat ve Manifestoların Sonunun Ardından Bir Manifesto”
Akutagava Ryunosuke: “Eski Bir Dosta Bırakılan Not”

Edebiyatımızın önde gelen dergilerinden Notos, bu kez en yeni ve en genç yazarları gündeme getiriyor. Onların en çok öne çıkanlarını okurun dikkat merkezine getirmek için, topluca değerlendirerek. Edebiyatımızın her dönemi, yaşandığı sırada değerlendirilmeden kalır. Neden sonra, bazen uzun yılların ardından, belki o zamanları beklediği için, daha serinkanlı değerlendirmeler yapılır. Ama bu arada dönemin yeni ve genç yazarları için geç kalınmış olur. Bu bilindiği için, edebiyatımızın tam şu sıralardaki verimliliğini de göz önünde tutarak, en yeni ve en genç yazarların, çoğunlukça onaylanmış, beğenilmiş, iyi okunmuş olanlarını bir dosya kapsamında bir araya getirdi Notos. Semih Gümüş değerlendirme yazısında, “Notos'un bu sayısında hazırladığımız En Yeni, En Genç Yazarlar dosyası, son dönemin yazarları arasından öne çıkanları değerlendirmeyi amaçlıyor. Nasıl bir seçim yapmamız gerektiğini düşünürken, önce en çok iki kitabı yayımlanmış olanları ayırmaya karar verdik. Sonra da yalnızca kendi yargılarımıza bakarak değil, son yıllarda seçtiğimiz yazarlar üstüne yazılmış yazılar, yapılmış değerlendirmeleri göz önünde tuttuk. Her zaman olduğu gibi, eksik yanları vardır bu dosyanın. Biz bir bölük yazarı okurların gözü önüne bir de topluca getirmeyi amaçladık. Bir anlamı olacağına inanarak. Önemli olan, bu yazarları yakından izlemek, yazdıklarını okumak,” diyor.

Notos'un bu sayısında Patrick Modiano ile yapılmış bir söyleşi yer alıyor. Patrick Modiano, 9 Ekim Perşembe günü Nobel Edebiyat Ödülü'nü aldı. 1978'de Rue des Boutiques Obscures kitabıyla Goncourt Ödülü'ne değer görülmüştü. Kendini gizleyen, paylaşımlardan hoşlanmayan bir insan ve başkalarından etkilenmeyen, yapıp ettiklerinden emin bir yazar var karşımızda.

Notos'un ikinci söyleşisi de son dönemin en çok okunan ve göz önünde tutulan öykü yazarlarından Neslihan Önderoğlu ile. Neslihan Önderoğlu öykülerinin anlatım biçimine, diline ve öteki biçim öğelerine olduğu kadar, ne anlattığına da önem veriyor. İnsanları can evinden yakalamaya, üstünde durmadan geçtiğimiz hayatlara parmak basmaya çalışıyor. Art arda yayımladığı iki öykü kitabından sonra üçüncü kitaptaki öykülerinin niteliğini daha da yükseltmek için şimdilerde yoğun bir çalışma içinde.

Notos, Günlerin Getirdiği bölümünde, ilk büyük romanları konu ediniyor. 18. yüzyıl ve öncesindeki en büyük romanları hatırlatıp tanıtıyor. Roman denince çoğu kez 19. yüzyıla gidilir ve klasikler olarak akla gelenler de daha çok o dönemde yazılmış olanlardır. Don Quijote gibi hep adı anılan birkaçı dışında, önceki yüzyıllarda yazılan romanlardan pek söz edilmez. Oysa onlar öncülük etmiştir.

Bir Yazarın Seçtikleri bölümünde Duygu Bayar Ekren okurların ve yeni yazarların okumasını zorunlu gördüğü kitapları; Gaye Boralıoğlu de en çok etkilendiği yazarı nedenleriyle birlikte Notos'a anlatıyor

  • Açıklama
    • En Yeni En Genç Yazarlar
      Patrick Modiano: “Tam olarak ne olmuştu?”
      Neslihan Önderoğlu: “Yazarken susmaya çalışıyorum.”
      Lars Iyer: “Edebiyat ve Manifestoların Sonunun Ardından Bir Manifesto”
      Akutagava Ryunosuke: “Eski Bir Dosta Bırakılan Not”

      Edebiyatımızın önde gelen dergilerinden Notos, bu kez en yeni ve en genç yazarları gündeme getiriyor. Onların en çok öne çıkanlarını okurun dikkat merkezine getirmek için, topluca değerlendirerek. Edebiyatımızın her dönemi, yaşandığı sırada değerlendirilmeden kalır. Neden sonra, bazen uzun yılların ardından, belki o zamanları beklediği için, daha serinkanlı değerlendirmeler yapılır. Ama bu arada dönemin yeni ve genç yazarları için geç kalınmış olur. Bu bilindiği için, edebiyatımızın tam şu sıralardaki verimliliğini de göz önünde tutarak, en yeni ve en genç yazarların, çoğunlukça onaylanmış, beğenilmiş, iyi okunmuş olanlarını bir dosya kapsamında bir araya getirdi Notos. Semih Gümüş değerlendirme yazısında, “Notos'un bu sayısında hazırladığımız En Yeni, En Genç Yazarlar dosyası, son dönemin yazarları arasından öne çıkanları değerlendirmeyi amaçlıyor. Nasıl bir seçim yapmamız gerektiğini düşünürken, önce en çok iki kitabı yayımlanmış olanları ayırmaya karar verdik. Sonra da yalnızca kendi yargılarımıza bakarak değil, son yıllarda seçtiğimiz yazarlar üstüne yazılmış yazılar, yapılmış değerlendirmeleri göz önünde tuttuk. Her zaman olduğu gibi, eksik yanları vardır bu dosyanın. Biz bir bölük yazarı okurların gözü önüne bir de topluca getirmeyi amaçladık. Bir anlamı olacağına inanarak. Önemli olan, bu yazarları yakından izlemek, yazdıklarını okumak,” diyor.

      Notos'un bu sayısında Patrick Modiano ile yapılmış bir söyleşi yer alıyor. Patrick Modiano, 9 Ekim Perşembe günü Nobel Edebiyat Ödülü'nü aldı. 1978'de Rue des Boutiques Obscures kitabıyla Goncourt Ödülü'ne değer görülmüştü. Kendini gizleyen, paylaşımlardan hoşlanmayan bir insan ve başkalarından etkilenmeyen, yapıp ettiklerinden emin bir yazar var karşımızda.

      Notos'un ikinci söyleşisi de son dönemin en çok okunan ve göz önünde tutulan öykü yazarlarından Neslihan Önderoğlu ile. Neslihan Önderoğlu öykülerinin anlatım biçimine, diline ve öteki biçim öğelerine olduğu kadar, ne anlattığına da önem veriyor. İnsanları can evinden yakalamaya, üstünde durmadan geçtiğimiz hayatlara parmak basmaya çalışıyor. Art arda yayımladığı iki öykü kitabından sonra üçüncü kitaptaki öykülerinin niteliğini daha da yükseltmek için şimdilerde yoğun bir çalışma içinde.

      Notos, Günlerin Getirdiği bölümünde, ilk büyük romanları konu ediniyor. 18. yüzyıl ve öncesindeki en büyük romanları hatırlatıp tanıtıyor. Roman denince çoğu kez 19. yüzyıla gidilir ve klasikler olarak akla gelenler de daha çok o dönemde yazılmış olanlardır. Don Quijote gibi hep adı anılan birkaçı dışında, önceki yüzyıllarda yazılan romanlardan pek söz edilmez. Oysa onlar öncülük etmiştir.

      Bir Yazarın Seçtikleri bölümünde Duygu Bayar Ekren okurların ve yeni yazarların okumasını zorunlu gördüğü kitapları; Gaye Boralıoğlu de en çok etkilendiği yazarı nedenleriyle birlikte Notos'a anlatıyor

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat