%20
Yeni İslami Burjuvazı Türk Modeli Dilek Yankaya
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9789750514203
Boyut
13.00x19.50
Sayfa Sayısı
270
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
2014-01
Çeviren
Melike Işık Durmaz
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe
Orijinal Adı
La Nouvelle Ourgeoisie Islamique: Le Modele Turc

Yeni İslami BurjuvaziTürk Modeli

Yazar: Dilek Yankaya
Yayınevi : İletişim Yayınevi
64,00TL
51,20TL
%20
Satışta değil
9789750514203
538759
Yeni İslami Burjuvazi
Yeni İslami Burjuvazi Türk Modeli
51.20

Türkiye'de AKP'nin 2002'de tek başına hükümet kurmasıyla siyasal
İslâmın iktidar olma mücadelesinde hedefe varılmış oldu. Fakat İslâmî
kimlik, iktidara gelmeden çok önce sınıfsal bir nitelik kazanmıştı. Bu
dönüşümde, 1990 yılında İstanbul'da, İslâmî hareketle güçlü bağları
olan bir ekonomik seçkinler topluluğu tarafından kurulan MÜSİAD'ın
etkisi belirleyiciydi. MÜSİAD'ın Türkiye siyaseti üzerindeki gücünü,
kurucu başkanlarından Erol Yarar şöyle açıklıyor: “TÜSİAD geçmiş,
MÜSİAD gelecek demek.” Bu kitaba konu olan sosyal tarih, bir çıkar
grubunun gücünün, üyelerinin inancında, azminde ve iradesinde gizli
olduğu tezini doğruluyor.


Fransa'da sosyoloji ve siyaset bilimi dersleri veren Dilek Yankaya,
Yeni İslâmî Burjuvazi'de MÜSİAD'ı kuracak olan aktörlerin hayat
hikâyelerinden yola çıkarak, bu aktörlerin kamusal alandaki
seferberlikleriyle başlayan ve Türkiye'de yeni bir Müslüman burjuva
sınıfının ortaya çıkışı ve iktidar olmasıyla devam eden süreci inceliyor.
Yankaya'nın MÜSİAD üyeleriyle yaptığı görüşmelerin satır aralarında,
bu “genç” burjuvazinin Türkiye'nin son yirmi yılına nasıl damga
vurduğunu, ekonomiyi ve siyaseti nasıl belirlediğini açıkça görülüyor.
Yeni İslâmî Burjuvazi bir siyasal hareketin, yeni bir burjuva sınıfının
ortaya çıkma koşullarını nasıl yarattığını incelerken, siyasal İslâm
açısından bu tarihsel dönüşümün neden ve sonuçlarını ele alarak, bu
süreçte, dinden, muktedir bir sınıfsal gösterge yaratılmasına da dikkat
çekiyor.

  • Açıklama
    • Türkiye'de AKP'nin 2002'de tek başına hükümet kurmasıyla siyasal
      İslâmın iktidar olma mücadelesinde hedefe varılmış oldu. Fakat İslâmî
      kimlik, iktidara gelmeden çok önce sınıfsal bir nitelik kazanmıştı. Bu
      dönüşümde, 1990 yılında İstanbul'da, İslâmî hareketle güçlü bağları
      olan bir ekonomik seçkinler topluluğu tarafından kurulan MÜSİAD'ın
      etkisi belirleyiciydi. MÜSİAD'ın Türkiye siyaseti üzerindeki gücünü,
      kurucu başkanlarından Erol Yarar şöyle açıklıyor: “TÜSİAD geçmiş,
      MÜSİAD gelecek demek.” Bu kitaba konu olan sosyal tarih, bir çıkar
      grubunun gücünün, üyelerinin inancında, azminde ve iradesinde gizli
      olduğu tezini doğruluyor.


      Fransa'da sosyoloji ve siyaset bilimi dersleri veren Dilek Yankaya,
      Yeni İslâmî Burjuvazi'de MÜSİAD'ı kuracak olan aktörlerin hayat
      hikâyelerinden yola çıkarak, bu aktörlerin kamusal alandaki
      seferberlikleriyle başlayan ve Türkiye'de yeni bir Müslüman burjuva
      sınıfının ortaya çıkışı ve iktidar olmasıyla devam eden süreci inceliyor.
      Yankaya'nın MÜSİAD üyeleriyle yaptığı görüşmelerin satır aralarında,
      bu “genç” burjuvazinin Türkiye'nin son yirmi yılına nasıl damga
      vurduğunu, ekonomiyi ve siyaseti nasıl belirlediğini açıkça görülüyor.
      Yeni İslâmî Burjuvazi bir siyasal hareketin, yeni bir burjuva sınıfının
      ortaya çıkma koşullarını nasıl yarattığını incelerken, siyasal İslâm
      açısından bu tarihsel dönüşümün neden ve sonuçlarını ele alarak, bu
      süreçte, dinden, muktedir bir sınıfsal gösterge yaratılmasına da dikkat
      çekiyor.

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat