%35
Yaşar Kemal Ya Da Dionysos'un Dönüşü (Ciltli) Yalçın Sadak
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9786058305571
Boyut
14.00x20.00
Sayfa Sayısı
96
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
2017-01
Kapak Türü
Ciltli
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

Yaşar Kemal Ya Da Dionysos'un Dönüşü (Ciltli)

Yayınevi : Öteki Yayınevi
40,00TL
26,00TL
%35
Satışta değil
9786058305571
710553
Yaşar Kemal Ya Da Dionysos'un Dönüşü (Ciltli)
Yaşar Kemal Ya Da Dionysos'un Dönüşü (Ciltli)
26.00

“Raymond Williams, Hardy'nin anlatı yurdunun Wessex değil, değişim ile gelenek arasındaki “sınır” olduğunu söylerken haklıdır, değişmekte olan kırsal hayatın sınırında mücadele eder onun kahramanları ve kaybederler. Yaşar Kemal'in Çukurova'sı da bir sınır-uzamdır, sınır ilişkilerin mücadele alanıdır ve onun başlıca karakterleri de kaybetmeye yazgılıdır. Fakat bir değerler manzumesi öne sürmez hiçbiri. Aklı başında hiç kimse onun anlatılarının eşkıyalar, hantal köylüler, hüzünlü göçerler, henüz teşekkül etmekte olan proto-proleterler üzerinden değerler telkin ettiğini var sayamaz. Hardy,nin, Faulkner'ın ve Yaşar Kemal'in edebi modernlik içindeki konumları ayrıksı biçimde semptomatiktir kanımca ve yapıtları modernlik anlatıları için birer geribildirim işlevine de sahiptir. Ne var ki, Faulkner ve Hardy'de geribildirimin bağlamı değerler, dolayısıyla kültürdür, Yaşar Kemal'deyse güç ilişkileri üzerinden tarihtir.” …

“Belki de Yaşar Kemal ilkseldir; genetik bilinçdışını doğrudan üreten bir ilk.”

Yaşar Kemal'in edebi modernlik içindeki yerini haritalandıran bu kitap da muhtemelen bir ilk'tir; haklı ya da haksız ezber bozmakta.

  • Açıklama
    • “Raymond Williams, Hardy'nin anlatı yurdunun Wessex değil, değişim ile gelenek arasındaki “sınır” olduğunu söylerken haklıdır, değişmekte olan kırsal hayatın sınırında mücadele eder onun kahramanları ve kaybederler. Yaşar Kemal'in Çukurova'sı da bir sınır-uzamdır, sınır ilişkilerin mücadele alanıdır ve onun başlıca karakterleri de kaybetmeye yazgılıdır. Fakat bir değerler manzumesi öne sürmez hiçbiri. Aklı başında hiç kimse onun anlatılarının eşkıyalar, hantal köylüler, hüzünlü göçerler, henüz teşekkül etmekte olan proto-proleterler üzerinden değerler telkin ettiğini var sayamaz. Hardy,nin, Faulkner'ın ve Yaşar Kemal'in edebi modernlik içindeki konumları ayrıksı biçimde semptomatiktir kanımca ve yapıtları modernlik anlatıları için birer geribildirim işlevine de sahiptir. Ne var ki, Faulkner ve Hardy'de geribildirimin bağlamı değerler, dolayısıyla kültürdür, Yaşar Kemal'deyse güç ilişkileri üzerinden tarihtir.” …

      “Belki de Yaşar Kemal ilkseldir; genetik bilinçdışını doğrudan üreten bir ilk.”

      Yaşar Kemal'in edebi modernlik içindeki yerini haritalandıran bu kitap da muhtemelen bir ilk'tir; haklı ya da haksız ezber bozmakta.

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat