%30
Varlığın Mana ve Mazmunu Şahin Uçar
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9789753551618
Boyut
13.50x20.00
Sayfa Sayısı
166
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
1995-01
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

Varlığın Mana ve Mazmunu

Yazar: Şahin Uçar
Yayınevi : İz Yayıncılık
5,56TL
3,89TL
%30
Satışta değil
9789753551618
374304
Varlığın Mana ve Mazmunu
Varlığın Mana ve Mazmunu
3.89

Mazmûn nedir? Mazmûn (zımmen ifade olunmuş, gizli anlam) kavramını nasıl açıklamalı. Bir zamanlar, Upanişadlar'ı Latinceye çevirenler “o, sırr-ı Ekberdir.” Demişlerdi. Sırr-ı Ekber nedir? Felsefe (Sokrates), “önce kendini tanı” der; sufîler, “men arefe nesfehufe-kad arefe rabbehu” (kendini bilen rabbini bilir.) derler; sanatkâr kendi iç dünyasına dalarak varlığı tanımaya ve ifade etmeye çalışır; ilim adamı dahi bu varlık alemini inceler ve ondaki nizamın genel prensiplerini keşfe çalışır. En büyük sır bu varlığın kendisidir ve hepimiz bir şekilde, kendimize göre bir yol takip ederek, onun esrârına nüfûz etmeye çalışıyoruz. Şâirin dediği gibi: “çünkü her şey bu yoldur/ bu yol hayat yoludur/ ve bu yoldan geçerek/ cümle gülzâre gelir.” Faust'un yazarı Goethe'ye sormuşlar: “Hangisi büyük sır? En büyük sır nedir?” Goethe: “Âşikar sır” demiş, “herkese açık ve zâhir olduğu halde, neredeyse hiç kimsenin göremediği...” Çünkü, “görünen” gerçeğin arkasındaki “gizli anlam”, herkesin göremediği bir “açık sır'dır. İşte “varlığın mazmûn'u, “sırr-ı ekber”, en büyük sır budur.

  • Açıklama
    • Mazmûn nedir? Mazmûn (zımmen ifade olunmuş, gizli anlam) kavramını nasıl açıklamalı. Bir zamanlar, Upanişadlar'ı Latinceye çevirenler “o, sırr-ı Ekberdir.” Demişlerdi. Sırr-ı Ekber nedir? Felsefe (Sokrates), “önce kendini tanı” der; sufîler, “men arefe nesfehufe-kad arefe rabbehu” (kendini bilen rabbini bilir.) derler; sanatkâr kendi iç dünyasına dalarak varlığı tanımaya ve ifade etmeye çalışır; ilim adamı dahi bu varlık alemini inceler ve ondaki nizamın genel prensiplerini keşfe çalışır. En büyük sır bu varlığın kendisidir ve hepimiz bir şekilde, kendimize göre bir yol takip ederek, onun esrârına nüfûz etmeye çalışıyoruz. Şâirin dediği gibi: “çünkü her şey bu yoldur/ bu yol hayat yoludur/ ve bu yoldan geçerek/ cümle gülzâre gelir.” Faust'un yazarı Goethe'ye sormuşlar: “Hangisi büyük sır? En büyük sır nedir?” Goethe: “Âşikar sır” demiş, “herkese açık ve zâhir olduğu halde, neredeyse hiç kimsenin göremediği...” Çünkü, “görünen” gerçeğin arkasındaki “gizli anlam”, herkesin göremediği bir “açık sır'dır. İşte “varlığın mazmûn'u, “sırr-ı ekber”, en büyük sır budur.

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat