%40
Türk Sinemasında Engellilik ve Hastalık %10 indirimli Nuray Hilal Tuğa
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9786053244653
Boyut
13.50x21.00
Sayfa Sayısı
376
Basım Yeri
Ankara
Baskı
1
Basım Tarihi
2014-07
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

Türk Sinemasında Engellilik Ve Hastalık

46,02TL
27,61TL
%40
Satışta değil
9786053244653
567406
Türk Sinemasında Engellilik Ve Hastalık
Türk Sinemasında Engellilik Ve Hastalık
27.61

Sinema günümüz toplumlarında da yer alan politik çıkarların ve iktidar söylemlerinin mücadele ettiği çok önemli bir kültürel temsil pratiğidir. Dolayısıyla sinema filmleri toplumsal gerçekliğin üretilmesinde ve inşa edilmesinde çok önemli işlevleri olan bir sanat dalıdır. Bu çalışmada sinemada bedenin, hastalığın ve engelliliğin yer alış biçimleri yukarıda sözü edilen temsil kavramı açısından ele alınacaktır. Diğer bir ifadeyle son dönem Türk sinemasında yer alan beden temsilleri engelli ve hasta beden üzerinden çözümlenecektir. Tarihsel süreç içerisinde toplumsal yapı içerisinde makbul olan ile olmayanı belirleyen daima kültürel ve toplumsal sistem olmuştur. Çalışmada günümüz toplumunda kabul gören bedenin hangisi olduğu, hangi bedenlerin tolere edildiği ve en önemlisi hangi bedenlerin makbul olarak görülmediği araştırılmaktadır. Engelli ve hasta beden tarih boyunca "makbul olmayan" beden olarak kabul edilmişlerdir. Ancak hastalığın bir analiz kategorisi ve maddi pratikler kümesi olarak seyrinin engellikten farklı olduğunu da belirtmekte yarar vardır. Engelli bedeni ise daima normal/ideal bedenin ötekisi olarak kurulmuştur. Çalışmada makbul olmayan bu bedenlerin son dönem Türk sineması içerisinde yer alan Yazı Tura (2004), Sonbahar (2008), Dilber'in Sekiz Günü (2009), Başka Dilde Aşk (2009), Saç (2010) ve Kelebeğin Rüyası (2013) filmlerinde nasıl temsil edildiği ortaya koyulmaya çalışılacaktır.

  • Açıklama
    • Sinema günümüz toplumlarında da yer alan politik çıkarların ve iktidar söylemlerinin mücadele ettiği çok önemli bir kültürel temsil pratiğidir. Dolayısıyla sinema filmleri toplumsal gerçekliğin üretilmesinde ve inşa edilmesinde çok önemli işlevleri olan bir sanat dalıdır. Bu çalışmada sinemada bedenin, hastalığın ve engelliliğin yer alış biçimleri yukarıda sözü edilen temsil kavramı açısından ele alınacaktır. Diğer bir ifadeyle son dönem Türk sinemasında yer alan beden temsilleri engelli ve hasta beden üzerinden çözümlenecektir. Tarihsel süreç içerisinde toplumsal yapı içerisinde makbul olan ile olmayanı belirleyen daima kültürel ve toplumsal sistem olmuştur. Çalışmada günümüz toplumunda kabul gören bedenin hangisi olduğu, hangi bedenlerin tolere edildiği ve en önemlisi hangi bedenlerin makbul olarak görülmediği araştırılmaktadır. Engelli ve hasta beden tarih boyunca "makbul olmayan" beden olarak kabul edilmişlerdir. Ancak hastalığın bir analiz kategorisi ve maddi pratikler kümesi olarak seyrinin engellikten farklı olduğunu da belirtmekte yarar vardır. Engelli bedeni ise daima normal/ideal bedenin ötekisi olarak kurulmuştur. Çalışmada makbul olmayan bu bedenlerin son dönem Türk sineması içerisinde yer alan Yazı Tura (2004), Sonbahar (2008), Dilber'in Sekiz Günü (2009), Başka Dilde Aşk (2009), Saç (2010) ve Kelebeğin Rüyası (2013) filmlerinde nasıl temsil edildiği ortaya koyulmaya çalışılacaktır.

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat