%40
Türk Müziğinde Viyolonsel Eğitimi Levent Değirmencioğlu
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9786257342438
Boyut
21.00x29.70
Sayfa Sayısı
116
Basım Yeri
Ankara
Baskı
1
Basım Tarihi
2021-03
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

Türk Müziğinde Viyolonsel EğitimiBolahenk Akortta 20 Makam Dizisi

269,01TL
161,41TL
%40
Satışta değil
9786257342438
869404
Türk Müziğinde Viyolonsel Eğitimi
Türk Müziğinde Viyolonsel Eğitimi Bolahenk Akortta 20 Makam Dizisi
161.41

Avrupa ile kültür alanında yaşanan etkileşimler sonucunda müzik kültürümüze giren viyo­lonseli, Türk müziği çalgı topluluklarına ilk defa Tamburi Cemil Bey'in (1873-1916) aldığı ifade edilmektedir. Viyolonsel, kendisine has tınısı ve geniş ses alanı ile zaman içinde Türk müziği çal­gı topluluklarında kabul görmüş; kökeni itibariyle, topluluklarda tutunabilen birkaç çalgıdan biri olmuştur. Viyolonselin Tamburi Cemil Bey ile başlayan Türk müziğindeki icra yolculuğu, daha çok başka çalgıların icracılığından viyolonsel icracılığına yönelen, Şerif Muhiddin Targan, Mesut Cemil, Tarık Kip, Fırat Kızıltuğ, İsmail Akdeniz, İhsan Özgen vb. icracılar vasıtasıyla devam et­tirilmiş, 20. yüzyılın son çeyreğine gelindiğinde, viyolonsel artık Türk müziği çalgı toplulukları­nın kadim bir üyesi olmuştur. İcra boyutunda yaşanan bu olumlu gelişmeler, viyolonselin Türk müziğindeki eğitim süreçlerine de yansımış; seksenli yılların sonunda, ilk olarak Ege Üniversitesi Devlet Türk Müziği Konservatuarı'nda, lisans düzeyinde, Türk müziğinde viyolonsel eğitimine başlanmıştır. Günümüzde, Ege Üniversitesi Türk Müziği Devlet Konservatuarı'nda, Afyon Ko­catepe Üniversitesi Türk Müziği Devlet Konservatuarı'nda, Gaziantep Üniversitesi Türk Müziği Devlet Konservatuarı'nda, Fırat Üniversitesi Devlet Konservatuarı'nda, Gaziosmanpaşa Üni­versitesi Devlet Konservatuarı'nda ve Erciyes Üniversitesi GSF Müzik Bölümü'nde viyolonselin Türk müziğindeki eğitimi devam ettirilmektedir

  • Açıklama
    • Avrupa ile kültür alanında yaşanan etkileşimler sonucunda müzik kültürümüze giren viyo­lonseli, Türk müziği çalgı topluluklarına ilk defa Tamburi Cemil Bey'in (1873-1916) aldığı ifade edilmektedir. Viyolonsel, kendisine has tınısı ve geniş ses alanı ile zaman içinde Türk müziği çal­gı topluluklarında kabul görmüş; kökeni itibariyle, topluluklarda tutunabilen birkaç çalgıdan biri olmuştur. Viyolonselin Tamburi Cemil Bey ile başlayan Türk müziğindeki icra yolculuğu, daha çok başka çalgıların icracılığından viyolonsel icracılığına yönelen, Şerif Muhiddin Targan, Mesut Cemil, Tarık Kip, Fırat Kızıltuğ, İsmail Akdeniz, İhsan Özgen vb. icracılar vasıtasıyla devam et­tirilmiş, 20. yüzyılın son çeyreğine gelindiğinde, viyolonsel artık Türk müziği çalgı toplulukları­nın kadim bir üyesi olmuştur. İcra boyutunda yaşanan bu olumlu gelişmeler, viyolonselin Türk müziğindeki eğitim süreçlerine de yansımış; seksenli yılların sonunda, ilk olarak Ege Üniversitesi Devlet Türk Müziği Konservatuarı'nda, lisans düzeyinde, Türk müziğinde viyolonsel eğitimine başlanmıştır. Günümüzde, Ege Üniversitesi Türk Müziği Devlet Konservatuarı'nda, Afyon Ko­catepe Üniversitesi Türk Müziği Devlet Konservatuarı'nda, Gaziantep Üniversitesi Türk Müziği Devlet Konservatuarı'nda, Fırat Üniversitesi Devlet Konservatuarı'nda, Gaziosmanpaşa Üni­versitesi Devlet Konservatuarı'nda ve Erciyes Üniversitesi GSF Müzik Bölümü'nde viyolonselin Türk müziğindeki eğitimi devam ettirilmektedir

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat