%25
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9786054566068
Boyut
14.00x21.00
Sayfa Sayısı
158
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
2012
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

Tevrat'ta Siyasal Düşünce

Yayınevi : Sinemis Yayınları
36,00TL
27,00TL
%25
Satışta değil
9786054566068
470070
Tevrat'ta Siyasal Düşünce
Tevrat'ta Siyasal Düşünce
27.00
Bilimin tespitine göre beş milyon yıllık tarihinde insanlık, sırasıyla sihirsel, mitolojik, teolojik, felsefi ve dinselden geçerek M.S. 18. asırdan itibaren bilimsel ve akılcı düşünmeye ulaşmıştır. Bilimsel ve akılcı düşünme, bilimin olgu, obje ve olaylar üzerinde kendi yöntemiyle bulduğu gerçek bulgu ve bilgilerle aklın yaptığı düşünmedir. İşte bu dönemden sonra artık hiçbir şey kendisini bilimin inceleme malzemesi olmaktan kurtaramamaktadır. Bilim bir bütündür, bir kısmını alıp diğer kısımlarını almamak imkânsızdır. Bu muvaceheden olarak dinler ve onların kutsal metinlerinin içerikleri ilgili bilim dalları tarafından incelenmekte ve her geçen gün onların üzerinde çalışan yeni bilim dalları ortaya çıkmaktadır. Bu bilim dallarından olarak bilim dünyasında 1960'lı yıllardan sonra "Siyasal Teoloji" adlı disiplin doğmuş ve çok miktarda literatür üretilmiştir. Fakat ne yazık ki her alanda olduğu gibi bu alanda da çeşitli ama çağımızda geçersiz nedenlerle Müslümanlar ama özellikle Türkiye çağı yakalayamamıştır.Bilim, varlığı ve yayılması yolunda hiçbir engel tanımaz. Çünkü bilim gerçeğin, hakikatin bilgisidir. İki şey yok sayılarak yok edilemez; biri hak, diğeri hakikattir. Bilim dünyasındaki bu külliyetli literatürün bütün İslam dünyasına kısa zamanda nüfuz etmesi önlenemeyecektir. Ama Müslümanlar bunlara da hazırlıksız yakalanacaktır. Tek savunma mekanizmaları, onları inkâr etmek ya da yok saymak olacaktır. Fakat bu savunma, gerçeği değiştirmeyecek ve onları da yutacaktır, daha önceki gelişmelerde olduğu gibi. İşte biz, genel olarak "Bilimsel İlahiyat" adını verebileceğimiz bilim dünyasındaki bu disiplini ülkemizin akademik alanına taşımak istedik. Bu amaçla Semavi dinlerin ilk kutsal metni olan Tevrat'ın ayetlerine objektif bilimsel yöntemi uyguladık ve bulgularımızı bu kitabımızda ortaya koyduk. Sübjektifliği önlemek amacıyla, inançlarımızın etkisinde kalmamaya dikkat etmeye çalıştık.
  • Açıklama
    • Bilimin tespitine göre beş milyon yıllık tarihinde insanlık, sırasıyla sihirsel, mitolojik, teolojik, felsefi ve dinselden geçerek M.S. 18. asırdan itibaren bilimsel ve akılcı düşünmeye ulaşmıştır. Bilimsel ve akılcı düşünme, bilimin olgu, obje ve olaylar üzerinde kendi yöntemiyle bulduğu gerçek bulgu ve bilgilerle aklın yaptığı düşünmedir. İşte bu dönemden sonra artık hiçbir şey kendisini bilimin inceleme malzemesi olmaktan kurtaramamaktadır. Bilim bir bütündür, bir kısmını alıp diğer kısımlarını almamak imkânsızdır. Bu muvaceheden olarak dinler ve onların kutsal metinlerinin içerikleri ilgili bilim dalları tarafından incelenmekte ve her geçen gün onların üzerinde çalışan yeni bilim dalları ortaya çıkmaktadır. Bu bilim dallarından olarak bilim dünyasında 1960'lı yıllardan sonra "Siyasal Teoloji" adlı disiplin doğmuş ve çok miktarda literatür üretilmiştir. Fakat ne yazık ki her alanda olduğu gibi bu alanda da çeşitli ama çağımızda geçersiz nedenlerle Müslümanlar ama özellikle Türkiye çağı yakalayamamıştır.Bilim, varlığı ve yayılması yolunda hiçbir engel tanımaz. Çünkü bilim gerçeğin, hakikatin bilgisidir. İki şey yok sayılarak yok edilemez; biri hak, diğeri hakikattir. Bilim dünyasındaki bu külliyetli literatürün bütün İslam dünyasına kısa zamanda nüfuz etmesi önlenemeyecektir. Ama Müslümanlar bunlara da hazırlıksız yakalanacaktır. Tek savunma mekanizmaları, onları inkâr etmek ya da yok saymak olacaktır. Fakat bu savunma, gerçeği değiştirmeyecek ve onları da yutacaktır, daha önceki gelişmelerde olduğu gibi. İşte biz, genel olarak "Bilimsel İlahiyat" adını verebileceğimiz bilim dünyasındaki bu disiplini ülkemizin akademik alanına taşımak istedik. Bu amaçla Semavi dinlerin ilk kutsal metni olan Tevrat'ın ayetlerine objektif bilimsel yöntemi uyguladık ve bulgularımızı bu kitabımızda ortaya koyduk. Sübjektifliği önlemek amacıyla, inançlarımızın etkisinde kalmamaya dikkat etmeye çalıştık.
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat