Seçilme Şiirler %15 indirimli Melih Cevdet Anday
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9789754184471
Boyut
12.00x19.00
Sayfa Sayısı
87
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
8
Basım Tarihi
2004-11
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
1. Hamur
Dili
Türkçe

Seçme Şiirler - Bir Çift Güvercin Havalansa Yanık Yanık Koksa Karanfil

10,00TL
Satışta değil
9789754184471
376556
Seçme Şiirler -  Bir Çift Güvercin Havalansa Yanık Yanık Koksa Karanfil
Seçme Şiirler - Bir Çift Güvercin Havalansa Yanık Yanık Koksa Karanfil
10.00
Melih Cevdet Anday, Orhan Veli ve Oktay Rifat' la birlikte, 1937' de ''Varlık'' dergisinde yaptıkları çıkışla, Türk şiirine yeni bir anlayış getirirken, ölçü ve uyak baskısını kırmak, halkın beğenisini arayıp bulmak, dize düşkünlüğünden kurtulmak gibi ilkeleri savunurken bile, karşı oldukları şairaneliğe yatkın yönlerini bütünüyle örtememişti. Garip' ten beş yıl sonra çıkardığı Rahatı Kaçan Ağaç' ta toplumumuzdaki yoksulluk, haksızlık gibi olguları ince bir yergiyle ele alırken, bir yandan da geleneksel Türk şiiriyle uzak bağlar kurmaktan çekinmedi.
1947-49 döneminde, ''Yaprak'' dergisinde yayımladığı şiirlerinde toplumsal sorunlara bağlı konuları işlemeye ağırlık verdi. 1963' te Kollları Bağlı Odysseus yayımladığında ise, daha öncenin açık, anlamını kolay ileten, tadına kolay varılan şiirinin yerini, temaları mitolojiden, söylencelerden gelen, kapalı, tadına güç varılan bir şiirin aldığı görüldü. Böylece şiiriyle, kimi görüşleri aktarmak ve yaymak yerine, yaşam, doğa, dünya, tarihsellik gibi felsefenin yüzyıllar boyu uğraştığı konularda yoğunlaşmak olanağını yakalamış, felsefeye bile öncülük edebilecek bir şiire ulaşılmıştı. Melih Cevdet Anday' ın tüm şiirleri gözden geçirildiğinde, açıkça görülebileceği gibi, şairliği durmadan değişmiş, sürekli bir gelişme göstermiştir.
  • Açıklama
    • Melih Cevdet Anday, Orhan Veli ve Oktay Rifat' la birlikte, 1937' de ''Varlık'' dergisinde yaptıkları çıkışla, Türk şiirine yeni bir anlayış getirirken, ölçü ve uyak baskısını kırmak, halkın beğenisini arayıp bulmak, dize düşkünlüğünden kurtulmak gibi ilkeleri savunurken bile, karşı oldukları şairaneliğe yatkın yönlerini bütünüyle örtememişti. Garip' ten beş yıl sonra çıkardığı Rahatı Kaçan Ağaç' ta toplumumuzdaki yoksulluk, haksızlık gibi olguları ince bir yergiyle ele alırken, bir yandan da geleneksel Türk şiiriyle uzak bağlar kurmaktan çekinmedi.
      1947-49 döneminde, ''Yaprak'' dergisinde yayımladığı şiirlerinde toplumsal sorunlara bağlı konuları işlemeye ağırlık verdi. 1963' te Kollları Bağlı Odysseus yayımladığında ise, daha öncenin açık, anlamını kolay ileten, tadına kolay varılan şiirinin yerini, temaları mitolojiden, söylencelerden gelen, kapalı, tadına güç varılan bir şiirin aldığı görüldü. Böylece şiiriyle, kimi görüşleri aktarmak ve yaymak yerine, yaşam, doğa, dünya, tarihsellik gibi felsefenin yüzyıllar boyu uğraştığı konularda yoğunlaşmak olanağını yakalamış, felsefeye bile öncülük edebilecek bir şiire ulaşılmıştı. Melih Cevdet Anday' ın tüm şiirleri gözden geçirildiğinde, açıkça görülebileceği gibi, şairliği durmadan değişmiş, sürekli bir gelişme göstermiştir.
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat