Tezkire Üç Aylık Derleme Sayı: 18 Kolektif
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
3990000008830
Boyut
22.00x28.00
Sayfa Sayısı
102
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
2019-01
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

Sanat Dünyamız Üç Aylık Kültür ve Sanat Dergisi Sayı: 168Küreselleşme ve Direniş

28,00TL
Satışta değil
3990000008830
679449
Sanat Dünyamız Üç Aylık Kültür ve Sanat Dergisi Sayı: 168
Sanat Dünyamız Üç Aylık Kültür ve Sanat Dergisi Sayı: 168 Küreselleşme ve Direniş
28.00

Sanat Dünyamız 45. yayın yılına yine dopdolu giriyor

168. sayı çıktı: Prof. Dr. Zeynep İnankur; Emma Kunz; Hilma af Klint; Matthew Barney /Cremaster Döngüsü; Fragmentation Projesi (2012-2018); Metin Çelik ve daha birçok sanatçı ve sanat konusu Ocak-Şubat 2019 sayısında.

Bellek/ Emek dizisinin bu sayıda konuğu Prof. Dr. Zeynep İnankur

Sanat tarihçi Nazlı Pektaş'ın hazırladığı ve Türkiye'de sanata, kültüre emeği geçmiş önemli isimlerle buluşmalardan oluşan “Bellek/Emek” dizisi bu sayıda Prof. Zeynep İnankur'u konuk ediyor.

fragMENtaTION Projesi (2012-2018)

Sanat Dünyamız'ın Kasım-Aralık 2018 sayısında tamamlanması vesilesiyle fragMENtaTION sanat çalışması dizisini dergi editörü Mine Haydaroğlu ve projenin küratörü Necmi Sönmez yorumladılar. Yazılara, sanatçıların edisyon kapaklarından oluşan albüm eşlik ediyor.

Spiritüalite, Soyut Sanatın Doğuşu: Hilma af Klint ve Emma Kunz

İstanbul Bienali sergi yöneticisi Elif Kamışlı, soyut sanatın doğuşunda önemli rol oynayan iki kadın sanatçı Hilma af Klint'in (1862-1944) ve Emma Kunz'un (1892-1963) duyularla içe içe geçen çalışmalarını spiritüaliteyle ilişkileri bağlamında yorumladı.

“Mektep Meydan Galatasaray” sergisi küratörü Çelenk Bafra ile söyleşi

Pera Müzesi'nde izlenen “Mektep Meydan Galatasaray” sergisinin içeriği ve kavramsal açılımları, küratörü Çelenk Bafra ile yapılan söyleşinin ana hatları oldu.

99 Kare ve Sezer Tansuğ'un Mirası

Art On İstanbul-Sezer Tansuğ Sanat Vakfı işbirliğiyle hazırlanan “99 kare” sergisi , İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin Taksim Sanat Galerisi'nde düzenlediği “Şehremaneti ve 66 kare” sergisi, Şenlikname Düzeni kitabının yeniden baskısı; sanat eleştirmeni Sezer Tansuğ'un (1930-1998) kültür ve sanat dünyasına katkılarını yeniden değerlendirme olanağı sundu. Sanat tarihçi Ömer Faruk Şerifoğlu, Tansuğ'un geleneksel kültüre çağdaş yorum ve cumhuriyetin değerleri gibi kavramlarla ön ayak olduğu bu projeleri kaleme aldı, sanat tarihimize kalan mirasını değerlendirdi.

Kafka'nın Büyülü Dünyasından Gelen Ressam: Metin Çelik

Özgenur Geris'le söyleşisinde sanatçı Metin Çelik ekonomik, siyasi ve toplumsal dalgalanmaların hem kendi üretimine hem de kültür sanat alanına yansımalarını yorumladı.

Cremaster Döngüsü'nde Gerçek, Sosyal Sistem Teorisi ve İnsansonrası

Matthew Barney'in Cremaster Döngüsü başlıklı çalışması (1994-2002) mitolojik hermenötik ve tarihsel verilerin ustaca harmanlandığı yeni bir anlatı yapısı sunmaktadır.Bu çalışmayı, Yıldız Teknik Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi öğretim üyesi Prof. Rıfat Şahiner, Lacan'ın ‘gerçek' olgusu ve Luhmann'ın sosyal sistem teorisi üzerinden irdeledi.

Hayal Gücü Bağlamında Romantizm-Sürrealizm İlişkisi

İstanbul Teknik Üniversitesi sanat tarihi doktora öğrencisi Uras Kızıl, sanat tarihindeki önemli örneklerinden yola çıkarak Romantizm ve Sürrealizm arasındaki ilişkiyi araştırdı.

Deneyimseller

Bahçeşehir Üniversitesi'nde sanat felsefesi ve çağdaş felsefe konularında dersler veren Zafer Aracagök “Sanatkaç” başlıklı yazı serisinde düşünürler ve sanat yapıtları arasında buluşma, çıkmaz veya açmazları yorumluyor.

“Soğuk Soğuk Sergi Gezmek - 5”

Süreyyya Evren bu sayuda bir retrospektif, iki ressamlı karşılaştırmalı bir sergi ve bir inisiyatifin açtığı sergi hakkında yazdı: Ara Güler “Islık Çalan Adam”, Ara Güler Müzesi; Jean-François Boclé “Karayip Fırtınası”, “Gauguin & Laval Martinik'te” içinde, Van Gogh Müzesi, Amsterdam; Bert Theis “Geçici Yeşil Alan”, Avto.

Bozlu Sanat Kütüphanesi

Yapı Kredi Araştırma Kütüphanecisi Yücel Manyas, Türkiye'de sanat kütüphaneleri hakkında hazırladığı seri için bu kez Bozlu Sanat Kütüphanesi hakkında Bozlu Art Project yöneticisi Özlem İnay Erten ile bir söyleşi gerçekleştirdi.

  • Açıklama
    • Sanat Dünyamız 45. yayın yılına yine dopdolu giriyor

      168. sayı çıktı: Prof. Dr. Zeynep İnankur; Emma Kunz; Hilma af Klint; Matthew Barney /Cremaster Döngüsü; Fragmentation Projesi (2012-2018); Metin Çelik ve daha birçok sanatçı ve sanat konusu Ocak-Şubat 2019 sayısında.

      Bellek/ Emek dizisinin bu sayıda konuğu Prof. Dr. Zeynep İnankur

      Sanat tarihçi Nazlı Pektaş'ın hazırladığı ve Türkiye'de sanata, kültüre emeği geçmiş önemli isimlerle buluşmalardan oluşan “Bellek/Emek” dizisi bu sayıda Prof. Zeynep İnankur'u konuk ediyor.

      fragMENtaTION Projesi (2012-2018)

      Sanat Dünyamız'ın Kasım-Aralık 2018 sayısında tamamlanması vesilesiyle fragMENtaTION sanat çalışması dizisini dergi editörü Mine Haydaroğlu ve projenin küratörü Necmi Sönmez yorumladılar. Yazılara, sanatçıların edisyon kapaklarından oluşan albüm eşlik ediyor.

      Spiritüalite, Soyut Sanatın Doğuşu: Hilma af Klint ve Emma Kunz

      İstanbul Bienali sergi yöneticisi Elif Kamışlı, soyut sanatın doğuşunda önemli rol oynayan iki kadın sanatçı Hilma af Klint'in (1862-1944) ve Emma Kunz'un (1892-1963) duyularla içe içe geçen çalışmalarını spiritüaliteyle ilişkileri bağlamında yorumladı.

      “Mektep Meydan Galatasaray” sergisi küratörü Çelenk Bafra ile söyleşi

      Pera Müzesi'nde izlenen “Mektep Meydan Galatasaray” sergisinin içeriği ve kavramsal açılımları, küratörü Çelenk Bafra ile yapılan söyleşinin ana hatları oldu.

      99 Kare ve Sezer Tansuğ'un Mirası

      Art On İstanbul-Sezer Tansuğ Sanat Vakfı işbirliğiyle hazırlanan “99 kare” sergisi , İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin Taksim Sanat Galerisi'nde düzenlediği “Şehremaneti ve 66 kare” sergisi, Şenlikname Düzeni kitabının yeniden baskısı; sanat eleştirmeni Sezer Tansuğ'un (1930-1998) kültür ve sanat dünyasına katkılarını yeniden değerlendirme olanağı sundu. Sanat tarihçi Ömer Faruk Şerifoğlu, Tansuğ'un geleneksel kültüre çağdaş yorum ve cumhuriyetin değerleri gibi kavramlarla ön ayak olduğu bu projeleri kaleme aldı, sanat tarihimize kalan mirasını değerlendirdi.

      Kafka'nın Büyülü Dünyasından Gelen Ressam: Metin Çelik

      Özgenur Geris'le söyleşisinde sanatçı Metin Çelik ekonomik, siyasi ve toplumsal dalgalanmaların hem kendi üretimine hem de kültür sanat alanına yansımalarını yorumladı.

      Cremaster Döngüsü'nde Gerçek, Sosyal Sistem Teorisi ve İnsansonrası

      Matthew Barney'in Cremaster Döngüsü başlıklı çalışması (1994-2002) mitolojik hermenötik ve tarihsel verilerin ustaca harmanlandığı yeni bir anlatı yapısı sunmaktadır.Bu çalışmayı, Yıldız Teknik Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi öğretim üyesi Prof. Rıfat Şahiner, Lacan'ın ‘gerçek' olgusu ve Luhmann'ın sosyal sistem teorisi üzerinden irdeledi.

      Hayal Gücü Bağlamında Romantizm-Sürrealizm İlişkisi

      İstanbul Teknik Üniversitesi sanat tarihi doktora öğrencisi Uras Kızıl, sanat tarihindeki önemli örneklerinden yola çıkarak Romantizm ve Sürrealizm arasındaki ilişkiyi araştırdı.

      Deneyimseller

      Bahçeşehir Üniversitesi'nde sanat felsefesi ve çağdaş felsefe konularında dersler veren Zafer Aracagök “Sanatkaç” başlıklı yazı serisinde düşünürler ve sanat yapıtları arasında buluşma, çıkmaz veya açmazları yorumluyor.

      “Soğuk Soğuk Sergi Gezmek - 5”

      Süreyyya Evren bu sayuda bir retrospektif, iki ressamlı karşılaştırmalı bir sergi ve bir inisiyatifin açtığı sergi hakkında yazdı: Ara Güler “Islık Çalan Adam”, Ara Güler Müzesi; Jean-François Boclé “Karayip Fırtınası”, “Gauguin & Laval Martinik'te” içinde, Van Gogh Müzesi, Amsterdam; Bert Theis “Geçici Yeşil Alan”, Avto.

      Bozlu Sanat Kütüphanesi

      Yapı Kredi Araştırma Kütüphanecisi Yücel Manyas, Türkiye'de sanat kütüphaneleri hakkında hazırladığı seri için bu kez Bozlu Sanat Kütüphanesi hakkında Bozlu Art Project yöneticisi Özlem İnay Erten ile bir söyleşi gerçekleştirdi.

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat