Sanat Dünyamız Sayı: 142 - Eylül Ekim Kolektif
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9771300274002
Boyut
220-280
Sayfa Sayısı
141
Baskı
1
Basım Tarihi
2014-09
Kapak Türü
Karton
Kağıt Türü
2.Hamur
Dili
Türkçe

Sanat Dünyamız Sayı: 142 - Eylül Ekim

15,00TL
Satışta değil
9771300274002
444575
Sanat Dünyamız Sayı: 142 - Eylül Ekim
Sanat Dünyamız Sayı: 142 - Eylül Ekim
15.00
Sanatsever herkes için

Sanat Dünyamızın142

fragMENtaTION 15: Yağız Özgenin projesi,
Nazan İpşiroğlu ile söyleşi,
Ahu Antmenden bir yapıt okuma,
ArtInternational hakkında bir değerlendirme,
mentalKLINIK ile söyleşi,
Siyah Panteri Görmek sergisi ve dahası bu sayıda






Fotoğraflar ve Görünürlük Rejimi
Sanat tarihçi Ahu Antmen, sanatçı Ferhat Özgürün İşaret Ettiklerim başlıklı dizi çalışmasını uluslararası sanat tarihi bağlamında örneklerle birlikte açımladı.

Sanatlar Arasılığın Sınırında Görerek İşiten Bir Yazar: Nazan İpşiroğlu
Nazlı Pektaş, Cumhuriyet ile yaşıt araştırmacı/yazar Nazan İpşiroğlu ile söyleşi yaptı.
[Nazan İpşiroğlu] Sanat tarihinden söz ederken eşi Mazhar Şevket İpşiroğlu ile birlikte yazdığı Oluşum Süreci İçinde Sanatın Tarihi adlı kitapta olduğu gibi, ezber bozan bir anlatım diline başvurarak, bilgilenmenin karşısına anlamayı çıkarır.
Söyleşiden bir alıntı:
Sanatta Devrim ikinci kitabımızdı. Berlinde bir sergiye gitmiştik. Bütün Berline yayılmış olan bir sergi. Serginin konsepti 1920li yılların sanat eğilimleriydi. İkimiz de çok etkilenmiştik. Mazhar o sırada İslam minyatürleri ve Siyah Kalem üzerinde çalışıyordu. Ben tutturdum 20. yüzyıl sanatı üzerine bir kitap yazalım diye. O çalışmalarına ara vermek istemiyor, ben ısrar edip duruyorum. Sonunda ne yaparsan yap, ben yazacağım, beceremezsem bu kataloğu alıp çeviririm diye bir tehdit savurdum ve kolları sıvadım. Benim işi çok ciddi tuttuğumu görünce o da çalışmaya katıldı. İkinci kitap ilki gibi değil, sözün tam anlamıyla ortak bir çalışma oldu. Modern Sanat diye tanımlanan dönemde çığır açan akımları ve sanatçıları ele almıştık. İlk baskısını Ferit Edgü Ada Yayınlarında yaptı.



Yerle Gök Arasındaki Görüntüler
SeslerinResmi, YazınınYediRengi, UzunGeceninTutsaklarıvdkitaplarıylatanınan Uğur Kökdendeğişikcoğrafyalardagerçekleştirdiğiyolculuklarda, tarih, zamanveuygarlıklarüstünekalemealdığıdeğerlendirmelerinedevamediyor. Bu sayıdakimetnindeyeniden Van Goghabaktı.

Hakikat: ayna yerine kırbaç
TarihselveoryantalisteserleriyletanınanressamveheykeltraşJean-LéonGérômeun (1824-1904) hakikat üzerine alegorik yapıtlarını yazar/editör Selçuk Aylar yorumladı.AkademizminöndegelensanatçılarındanGérôme,aralarında Osman Hamdi Bey veŞeker Ahmet Paşanın da bulunduğubirçoksanatçınınhocasıolmuştu.

Kavram karmaşasına son: Artinternational
26-28 Eylülde İstanbulda Haliç Kongre Merkezinde ikincisi gerçekleşecek olan sanat fuarı ArtInternational hakkında araştırmacı yazar/editör Şebnem Kırmacı genel bir değerlendirme yaptı; ayrıca fuarda yer alan sanatçılardan LiuBolin, PatriciaPiccinini ve Taner Ceylan ile söyleşiler gerçekleştirdi.

Siyahpanterigörmekisterim
Elmas Denizin 9 Mayıs-14 Haziran tarihleri arasında Pilot Galeride yer alan "Siyah Panteri Görebilmek" sergisini Süreyyya Evren değerlendirdi.

mentalKLINIKilesöyleşi
SanatçıHuorf, uzunyıllardırmentalKLINIKadıylaürettiklerieserlerletanınansanatçıikilisi Yasemin BaydarveBirol Demir ilesöyleşiyaptı.
Nietzsche ve İbn-i Sinanın Estetik Kabulü
İnönü Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi öğretim görevlisi Necmi Karkın estetik üzerine kaleme aldığı metinde Doğu ve Batı arasında dolaştı.

Ahmet Civelek ve Yıkımın Gücü
Dikkat çekmeye başlayan sanatçı Ahmet Civelekin işlerini sanat tarihçisi Kunter Kula değerlendirdi.

Ammanda Çağdaş Türk Resmi
Harvard Üniversitesinde Osmanlı Düşünce Tarihi alanında doktora çalışmasını sürdüren Efe Murad Ürdünün başkentindeki müzeleri gezdi ve notlarını aktardı.

Ayrıca bu sayıda:
fragMENtaTION 14: Yağız Özgenden 142, ~49/120 - 63/120
Sanat Dünyamızın süregelen fragMENtaTION dizisinin 15. sanatçısı Yağız Özgen oldu.
Necmi Sönmezin Yağız Özgenin Renk ve Kavram Denemeleri başlıklı metninden
alıntı:
Yağız Özgenin çalışmaları, farklı tekniklerde, farklı arayışlara yönelen karakterleriyle bir araya geldiklerinde birbiriyle ilişki kurması mümkün olmayacak gibi gözüken, form, renk ve kavram bütünlüklerine sahiptir. Hem tuvali hem de Yeni Medya tekniğinin farklı anlatım olanaklarını kullanırken Yağız, malzemelerden değil, kafasında sorguladığı kavramlardan yola çıktığı için, ister resim, ister müdahale edilmiş fotoğraf, isterse yerleştirme olsun, çalışmaları incelikli düşünce dünyasının ürünüdür. Çalışmayı şekillendiren en önemli etkenin kavramsal olması nedeniyle, Yağızın işlerindeki görsellik, işin hangi taşıyıcı üzerinde, nasıl bir etki vereceği sorusuna göre şekillenir.
  • Açıklama
    • Sanatsever herkes için

      Sanat Dünyamızın142

      fragMENtaTION 15: Yağız Özgenin projesi,
      Nazan İpşiroğlu ile söyleşi,
      Ahu Antmenden bir yapıt okuma,
      ArtInternational hakkında bir değerlendirme,
      mentalKLINIK ile söyleşi,
      Siyah Panteri Görmek sergisi ve dahası bu sayıda






      Fotoğraflar ve Görünürlük Rejimi
      Sanat tarihçi Ahu Antmen, sanatçı Ferhat Özgürün İşaret Ettiklerim başlıklı dizi çalışmasını uluslararası sanat tarihi bağlamında örneklerle birlikte açımladı.

      Sanatlar Arasılığın Sınırında Görerek İşiten Bir Yazar: Nazan İpşiroğlu
      Nazlı Pektaş, Cumhuriyet ile yaşıt araştırmacı/yazar Nazan İpşiroğlu ile söyleşi yaptı.
      [Nazan İpşiroğlu] Sanat tarihinden söz ederken eşi Mazhar Şevket İpşiroğlu ile birlikte yazdığı Oluşum Süreci İçinde Sanatın Tarihi adlı kitapta olduğu gibi, ezber bozan bir anlatım diline başvurarak, bilgilenmenin karşısına anlamayı çıkarır.
      Söyleşiden bir alıntı:
      Sanatta Devrim ikinci kitabımızdı. Berlinde bir sergiye gitmiştik. Bütün Berline yayılmış olan bir sergi. Serginin konsepti 1920li yılların sanat eğilimleriydi. İkimiz de çok etkilenmiştik. Mazhar o sırada İslam minyatürleri ve Siyah Kalem üzerinde çalışıyordu. Ben tutturdum 20. yüzyıl sanatı üzerine bir kitap yazalım diye. O çalışmalarına ara vermek istemiyor, ben ısrar edip duruyorum. Sonunda ne yaparsan yap, ben yazacağım, beceremezsem bu kataloğu alıp çeviririm diye bir tehdit savurdum ve kolları sıvadım. Benim işi çok ciddi tuttuğumu görünce o da çalışmaya katıldı. İkinci kitap ilki gibi değil, sözün tam anlamıyla ortak bir çalışma oldu. Modern Sanat diye tanımlanan dönemde çığır açan akımları ve sanatçıları ele almıştık. İlk baskısını Ferit Edgü Ada Yayınlarında yaptı.



      Yerle Gök Arasındaki Görüntüler
      SeslerinResmi, YazınınYediRengi, UzunGeceninTutsaklarıvdkitaplarıylatanınan Uğur Kökdendeğişikcoğrafyalardagerçekleştirdiğiyolculuklarda, tarih, zamanveuygarlıklarüstünekalemealdığıdeğerlendirmelerinedevamediyor. Bu sayıdakimetnindeyeniden Van Goghabaktı.

      Hakikat: ayna yerine kırbaç
      TarihselveoryantalisteserleriyletanınanressamveheykeltraşJean-LéonGérômeun (1824-1904) hakikat üzerine alegorik yapıtlarını yazar/editör Selçuk Aylar yorumladı.AkademizminöndegelensanatçılarındanGérôme,aralarında Osman Hamdi Bey veŞeker Ahmet Paşanın da bulunduğubirçoksanatçınınhocasıolmuştu.

      Kavram karmaşasına son: Artinternational
      26-28 Eylülde İstanbulda Haliç Kongre Merkezinde ikincisi gerçekleşecek olan sanat fuarı ArtInternational hakkında araştırmacı yazar/editör Şebnem Kırmacı genel bir değerlendirme yaptı; ayrıca fuarda yer alan sanatçılardan LiuBolin, PatriciaPiccinini ve Taner Ceylan ile söyleşiler gerçekleştirdi.

      Siyahpanterigörmekisterim
      Elmas Denizin 9 Mayıs-14 Haziran tarihleri arasında Pilot Galeride yer alan "Siyah Panteri Görebilmek" sergisini Süreyyya Evren değerlendirdi.

      mentalKLINIKilesöyleşi
      SanatçıHuorf, uzunyıllardırmentalKLINIKadıylaürettiklerieserlerletanınansanatçıikilisi Yasemin BaydarveBirol Demir ilesöyleşiyaptı.
      Nietzsche ve İbn-i Sinanın Estetik Kabulü
      İnönü Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi öğretim görevlisi Necmi Karkın estetik üzerine kaleme aldığı metinde Doğu ve Batı arasında dolaştı.

      Ahmet Civelek ve Yıkımın Gücü
      Dikkat çekmeye başlayan sanatçı Ahmet Civelekin işlerini sanat tarihçisi Kunter Kula değerlendirdi.

      Ammanda Çağdaş Türk Resmi
      Harvard Üniversitesinde Osmanlı Düşünce Tarihi alanında doktora çalışmasını sürdüren Efe Murad Ürdünün başkentindeki müzeleri gezdi ve notlarını aktardı.

      Ayrıca bu sayıda:
      fragMENtaTION 14: Yağız Özgenden 142, ~49/120 - 63/120
      Sanat Dünyamızın süregelen fragMENtaTION dizisinin 15. sanatçısı Yağız Özgen oldu.
      Necmi Sönmezin Yağız Özgenin Renk ve Kavram Denemeleri başlıklı metninden
      alıntı:
      Yağız Özgenin çalışmaları, farklı tekniklerde, farklı arayışlara yönelen karakterleriyle bir araya geldiklerinde birbiriyle ilişki kurması mümkün olmayacak gibi gözüken, form, renk ve kavram bütünlüklerine sahiptir. Hem tuvali hem de Yeni Medya tekniğinin farklı anlatım olanaklarını kullanırken Yağız, malzemelerden değil, kafasında sorguladığı kavramlardan yola çıktığı için, ister resim, ister müdahale edilmiş fotoğraf, isterse yerleştirme olsun, çalışmaları incelikli düşünce dünyasının ürünüdür. Çalışmayı şekillendiren en önemli etkenin kavramsal olması nedeniyle, Yağızın işlerindeki görsellik, işin hangi taşıyıcı üzerinde, nasıl bir etki vereceği sorusuna göre şekillenir.
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat