%24
Sanat Dünyamız İki Aylık Kültür ve Sanat Dergisi Sayı : 153 Temmuz-Ağu
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
3990000043985
Boyut
22.00x28.00
Sayfa Sayısı
112
Baskı
1
Basım Tarihi
2016-07
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

Sanat Dünyamız İki Aylık Kültür ve Sanat Dergisi Sayı : 153 Temmuz-Ağustos 2016

17,82TL
13,37TL
%24
Satışta değil
3990000043985
703323
Sanat Dünyamız İki Aylık Kültür ve Sanat Dergisi Sayı : 153 Temmuz-Ağustos 2016
Sanat Dünyamız İki Aylık Kültür ve Sanat Dergisi Sayı : 153 Temmuz-Ağustos 2016
13.37

Dünyada ve Türkiye'da sanatı araştıran Sanat Dünyamız'ın 153. sayısı çıktı

Venedik Mimarlık Bienali'nde Darzana projesi, Gülsün Karamustafa, Metin Talayman, Rimini Desen Bienali, İnci Furni'nin “Üç Saka” başlıklı projesi
ve daha pek çok sanatçı ve eser Sanat Dünyamız'ın 153. sayısında

153. sayıda:

Mehmet Rifat, Roland Barthes'ın posta pulunu çağdaş minyatür sanatı diye tanımladığı bir ara-metnini, Mitolojiler kitabı ve Le Nouvel Oobservateur'deki kroniklerini birbirine bağlayarak inceledi.

Gültekin Emre, eğitimini İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi'nin ardından Düsseldorf Güzel Sanatlar Akademisi'nde Joseph Beuys ve Rupprecht Geiger yanında tamamlayan sanatçı/oyun yazarı Metin Talayman'ı (1939-1999) desenlerinden örneklerle anlattı.

15. Venedik Mimarlık Bienali'ne Türkiye'nin katılımını ve Türkiye Pavyonu'ndaki, Feride Çiçekoğlu, Mehmet Kütükçüoğlu ve Ertuğ Uçar küratörlüğünde gerçekleştirilen Darzana adlı çalışmayı mimarlık tarihçisi Prof. Uğur Tanyeli birkaç katmanda değerlendirdi.

Sanat Dünyamız'ın Necmi Sönmez küratörlüğünde süregelen fragMENtaTION dizisinin bu sayıdaki konuğu İnci Furni oldu. Sönmez'in yazısında dediği gibi “İnci Furni'nin ‘Üç Saka' isimli projesi, ilk bakışta minimalist karakterli bir duvar heykeli gibi gözükse de, hem formsal hem de içeriksel açıdan İstanbul'daki güncel yaşama ait sosyolojik, ekonomik referansları gündeme getiren ağlar üzerine kurulmuş bir çalışmadır.”

Gülsün Karamustafa'nın Berlin'deki çağdaş sanatlar müzesi Hamburger Bahnhof'ta yer alan “Kronografya” sergisi vesilesiyle, Huo Rf sanatçıyla bir söyleşi yaptı.

Ürdün'ün başkenti Amman'da açılan “Çizgisel Aşkınlık” sergisi hakkında sanatçı Cansu Çakar ve sergiye öncülük eden Bige Örer ile Mine Haydaroğlu bir söyleşi yaptı.

Sanatçı Mehmet Ulusel'in de yer aldığı Rimini Desen Bienali'nin düzenleyicisi sanatçı, yazar, akademisyen Massimo Pulini ile Bengi Oya bir söyleşi gerçekleştirdi.

Yazar Tunç Tayanç sanatçı Turner'a adanmış dört pulu ve sanatçının bu pullardan birinde yer alan bir tablosunun ardındaki öykünün Sultan Abdülmecid'e bağlantısını anlattı.

Nusret Polat sanat tarihinin önemli isimlerinden Aby Warburg'u ve onun Mnemosyne Atlası'nı anlattı.

Kültigin Kağan Akbulut Galerist'te, Postmasters Gallery, New York işbirliğiyle, Serkan Özkaya ve Paulina Bebecka küratörlüğünde açılan “küçük, daha küçük, en küçük...” başlıklı sergi üzerine yazdı.

  • Açıklama
    • Dünyada ve Türkiye'da sanatı araştıran Sanat Dünyamız'ın 153. sayısı çıktı

      Venedik Mimarlık Bienali'nde Darzana projesi, Gülsün Karamustafa, Metin Talayman, Rimini Desen Bienali, İnci Furni'nin “Üç Saka” başlıklı projesi
      ve daha pek çok sanatçı ve eser Sanat Dünyamız'ın 153. sayısında

      153. sayıda:

      Mehmet Rifat, Roland Barthes'ın posta pulunu çağdaş minyatür sanatı diye tanımladığı bir ara-metnini, Mitolojiler kitabı ve Le Nouvel Oobservateur'deki kroniklerini birbirine bağlayarak inceledi.

      Gültekin Emre, eğitimini İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi'nin ardından Düsseldorf Güzel Sanatlar Akademisi'nde Joseph Beuys ve Rupprecht Geiger yanında tamamlayan sanatçı/oyun yazarı Metin Talayman'ı (1939-1999) desenlerinden örneklerle anlattı.

      15. Venedik Mimarlık Bienali'ne Türkiye'nin katılımını ve Türkiye Pavyonu'ndaki, Feride Çiçekoğlu, Mehmet Kütükçüoğlu ve Ertuğ Uçar küratörlüğünde gerçekleştirilen Darzana adlı çalışmayı mimarlık tarihçisi Prof. Uğur Tanyeli birkaç katmanda değerlendirdi.

      Sanat Dünyamız'ın Necmi Sönmez küratörlüğünde süregelen fragMENtaTION dizisinin bu sayıdaki konuğu İnci Furni oldu. Sönmez'in yazısında dediği gibi “İnci Furni'nin ‘Üç Saka' isimli projesi, ilk bakışta minimalist karakterli bir duvar heykeli gibi gözükse de, hem formsal hem de içeriksel açıdan İstanbul'daki güncel yaşama ait sosyolojik, ekonomik referansları gündeme getiren ağlar üzerine kurulmuş bir çalışmadır.”

      Gülsün Karamustafa'nın Berlin'deki çağdaş sanatlar müzesi Hamburger Bahnhof'ta yer alan “Kronografya” sergisi vesilesiyle, Huo Rf sanatçıyla bir söyleşi yaptı.

      Ürdün'ün başkenti Amman'da açılan “Çizgisel Aşkınlık” sergisi hakkında sanatçı Cansu Çakar ve sergiye öncülük eden Bige Örer ile Mine Haydaroğlu bir söyleşi yaptı.

      Sanatçı Mehmet Ulusel'in de yer aldığı Rimini Desen Bienali'nin düzenleyicisi sanatçı, yazar, akademisyen Massimo Pulini ile Bengi Oya bir söyleşi gerçekleştirdi.

      Yazar Tunç Tayanç sanatçı Turner'a adanmış dört pulu ve sanatçının bu pullardan birinde yer alan bir tablosunun ardındaki öykünün Sultan Abdülmecid'e bağlantısını anlattı.

      Nusret Polat sanat tarihinin önemli isimlerinden Aby Warburg'u ve onun Mnemosyne Atlası'nı anlattı.

      Kültigin Kağan Akbulut Galerist'te, Postmasters Gallery, New York işbirliğiyle, Serkan Özkaya ve Paulina Bebecka küratörlüğünde açılan “küçük, daha küçük, en küçük...” başlıklı sergi üzerine yazdı.

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat