Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9771300274012
Boyut
225-285
Sayfa Sayısı
112
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
2012-07
Kapak Türü
Karton
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

Sanat Dünyamız 129 Temmuz-Ağustos 2012

Yazar: Kolektif
12,00TL
Satışta değil
9771300274012
497948
Sanat Dünyamız 129 Temmuz-Ağustos 2012
Sanat Dünyamız 129 Temmuz-Ağustos 2012
12.00
Grazia Toderiden Atlante Rosso (Kırmızı Atlas)
Sanat Dünyamız ve küratör Necmi Sönmezin geliştirdiği fragMENtaTION projesinin ikinci sanatçısı Grazia Toderi oldu. 1999 Venedik Bienali, 5. ve 11. İstanbul Bienalleri gibi çeşitli sergilerde eserleri ilgiyle izlenen İtalyan sanatçı Grazia Toderinin bu proje için geliştirdiği çalışma, sanatçının 2009dan beri sürdürdüğü ışık, ışığın algılanması temasıyla yakından ilgili. Sönmez, Toderinin çalışmasıyla ilgili yazdığı Gece Işıkları adlı metninden şunları da yazıyor: Çok, çok uzun süreden beri işlerini takip ettiğim Toderi, immaterial [maddi, elle tutulur olmayan; ruhani] kavramıyla ilgileniyor, eserlerinde bunu farklı metod ve tekniklerle görselleştirmeye çalışıyordu. İçimdeki ses Toderi ile hiç zaman kaybetmeden ortak çalışmanın kapılarını aralamamı söyledi. fragMENtaTION projesi, bu çerçevede, ışık olgusunu ele alan sanatçının görünürlük ya da görünemezlik üzerine düşüncelerini yorumladığı özel bir alana dönüştü.... Karanlıkta çekilmiş olan imgeler, varacağı kentte kendisini neyi beklediğini bilmeyen bir yolcunun tanımsız heyecanını, korkusunu ve belirsizliği taşırlar. yolculuk, kent, varma ya da varamama gibi temalar, Toderinin adeta bir ipek yün yumağı gibi inceden inceye sararak oluşturduğu eserlerinin en önemli izlekleri (leitmotive) arasında yer alır. sanatçı bu çerçevede İtalo Calvinonun kitaplarına, özellikle de Görünmez Kentlere sık sık gönderme yapmaktadır.
Burhan Doğançay ile söyleşi
23 mayıs - 23 eylül 2012 tarihleri arasında İstanbul Modern Süreli Sergiler Salonunda yer alan Kent Duvarlarının yarım yüzyılı: Burhan Doğançay retrospektifi başlıklı büyük sergi çağdaş türk sanatının bu önemli ismine yeniden bakmak, değerlendirmek için olanak sağladı. Sanatçının 50 yıllık çalışmalarından, 14 ayrı döneminden eserler içeren sergisine dünyada 16 müzenin koleksiyonlarından eser gelmesi, Doğançayın uluslararası dolaşımının önemli bir kanıtı oldu. Sanat tarihçisi Sena Çakırkaya, Burhan Doğançay ile, hukuk fakültesindeki yıllarından başlayıp İstanbuldaki müzesinde çocuklara yönelik çalışmalarına varan, sanatı ve hayatıyla ilgili bir söyleşi gerçekleştirdi.
Ferhat Özgür ile son dönem çalışmaları üzerine
1965, Ankara doğumlu sanatçı Ferhat Özgür ile sanat tarihçisi Ahu Antmen görüştü. İkili, eserler üzerinde konuşurken günümüzde sanatçıların yurtdışında dolaşımı, Batı olgusu, gerçeğe büründürmek gibi meseleleri de tartıştılar.
Elmas Deniz sergisi
Maçka Sanat Galerisinde gerçekleştirilen Bengü Burak Volkan Alp Elmas İz sergi dizisinde yer alan Elmas (Elmas Deniz) sergisini Süreyyya Evren değerlendirdi.
Yaygara Güncel Sanat İnisiyatifi paralaks ile bir kültür-kent tipolojisi oluşturuyor
Kuruluşu teoride 2006, uygulamada 2008 yılına dayanan Yaygara güncel sanat inisiyatifinin çalışmalarını Nevin Yalçın Beldan anlattı.
Dünyanın, kentin, kültürün üretim yeri olarak sokak
Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Heykel Bölümünde dersler veren Yrd. Doç. Dr. şinasi tek, sanat ve sokağın ilişkisini yapıtlar üzerinden notlarla sorguladı.



Magnus Gjoen ile söyleşi / Porselen gibi kırılgan
Edisyon (sınırlı sayıda üretilmiş bir iş ) eserleriyle dikkat çeken sanatçı Magnus Gjoen; Ümit Özdoğan ile konuşmasında çalışma şeklini ve üretimini anlattı. saatchionline, Damien Hirst ve Andy Warhol gibi kendisiyle bağdaştırılan konularda konuştu.
Performatif Mutluluk
MSGSÜ Batı Sanatı ve Çağdaş Sanatlar Ana Bilim dalında yüksek lisans öğrencisi olan Oğuz Alp Dedeoğlu, Kutluğ Ataman'ın "Mutluluk Arayışı" başlıklı video-enstalasyonunu odak alarak görsel kültür çalışmaları bağlamında mutluluk üzerine bir metin kaleme aldı.
Güvensiz değerler
Güvencesiz iş sosyal ve kültürel paradigmaların yönünü nasıl değiştiriyor?
Süreyyya Evren anarşist kuram, sanat, edebiyat üzerine çalışmaya devam ediyor.
C24 Galeride İrfan Önürmen sergisi
İrfan Önürmenin New Yorkta 514 west 24. sokak adreste bulunan C24 Galleryde 4 Mayıs-16 Haziran tarihleri arasında yer alan sergisini sanat tarihçisi Lilly Wei değerlendirdi.
Tarihe dokunaklı bir müdahale: DDR müzesi
Evrim Altuğ, Berlinde gezdiği kültür sanat mekânlarından DDR müzesini anlattı.
Art43 Basel Fuarından notlar
Mine Haydaroğlu İsviçrenin Basel kentinde gerçekleşen dünyanın en büyük sanat fuarının 43.üncüsünü gezdi ve sanatın izlenmesi perspektifinden değerlendirdi.
  • Açıklama
    • Grazia Toderiden Atlante Rosso (Kırmızı Atlas)
      Sanat Dünyamız ve küratör Necmi Sönmezin geliştirdiği fragMENtaTION projesinin ikinci sanatçısı Grazia Toderi oldu. 1999 Venedik Bienali, 5. ve 11. İstanbul Bienalleri gibi çeşitli sergilerde eserleri ilgiyle izlenen İtalyan sanatçı Grazia Toderinin bu proje için geliştirdiği çalışma, sanatçının 2009dan beri sürdürdüğü ışık, ışığın algılanması temasıyla yakından ilgili. Sönmez, Toderinin çalışmasıyla ilgili yazdığı Gece Işıkları adlı metninden şunları da yazıyor: Çok, çok uzun süreden beri işlerini takip ettiğim Toderi, immaterial [maddi, elle tutulur olmayan; ruhani] kavramıyla ilgileniyor, eserlerinde bunu farklı metod ve tekniklerle görselleştirmeye çalışıyordu. İçimdeki ses Toderi ile hiç zaman kaybetmeden ortak çalışmanın kapılarını aralamamı söyledi. fragMENtaTION projesi, bu çerçevede, ışık olgusunu ele alan sanatçının görünürlük ya da görünemezlik üzerine düşüncelerini yorumladığı özel bir alana dönüştü.... Karanlıkta çekilmiş olan imgeler, varacağı kentte kendisini neyi beklediğini bilmeyen bir yolcunun tanımsız heyecanını, korkusunu ve belirsizliği taşırlar. yolculuk, kent, varma ya da varamama gibi temalar, Toderinin adeta bir ipek yün yumağı gibi inceden inceye sararak oluşturduğu eserlerinin en önemli izlekleri (leitmotive) arasında yer alır. sanatçı bu çerçevede İtalo Calvinonun kitaplarına, özellikle de Görünmez Kentlere sık sık gönderme yapmaktadır.
      Burhan Doğançay ile söyleşi
      23 mayıs - 23 eylül 2012 tarihleri arasında İstanbul Modern Süreli Sergiler Salonunda yer alan Kent Duvarlarının yarım yüzyılı: Burhan Doğançay retrospektifi başlıklı büyük sergi çağdaş türk sanatının bu önemli ismine yeniden bakmak, değerlendirmek için olanak sağladı. Sanatçının 50 yıllık çalışmalarından, 14 ayrı döneminden eserler içeren sergisine dünyada 16 müzenin koleksiyonlarından eser gelmesi, Doğançayın uluslararası dolaşımının önemli bir kanıtı oldu. Sanat tarihçisi Sena Çakırkaya, Burhan Doğançay ile, hukuk fakültesindeki yıllarından başlayıp İstanbuldaki müzesinde çocuklara yönelik çalışmalarına varan, sanatı ve hayatıyla ilgili bir söyleşi gerçekleştirdi.
      Ferhat Özgür ile son dönem çalışmaları üzerine
      1965, Ankara doğumlu sanatçı Ferhat Özgür ile sanat tarihçisi Ahu Antmen görüştü. İkili, eserler üzerinde konuşurken günümüzde sanatçıların yurtdışında dolaşımı, Batı olgusu, gerçeğe büründürmek gibi meseleleri de tartıştılar.
      Elmas Deniz sergisi
      Maçka Sanat Galerisinde gerçekleştirilen Bengü Burak Volkan Alp Elmas İz sergi dizisinde yer alan Elmas (Elmas Deniz) sergisini Süreyyya Evren değerlendirdi.
      Yaygara Güncel Sanat İnisiyatifi paralaks ile bir kültür-kent tipolojisi oluşturuyor
      Kuruluşu teoride 2006, uygulamada 2008 yılına dayanan Yaygara güncel sanat inisiyatifinin çalışmalarını Nevin Yalçın Beldan anlattı.
      Dünyanın, kentin, kültürün üretim yeri olarak sokak
      Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Heykel Bölümünde dersler veren Yrd. Doç. Dr. şinasi tek, sanat ve sokağın ilişkisini yapıtlar üzerinden notlarla sorguladı.



      Magnus Gjoen ile söyleşi / Porselen gibi kırılgan
      Edisyon (sınırlı sayıda üretilmiş bir iş ) eserleriyle dikkat çeken sanatçı Magnus Gjoen; Ümit Özdoğan ile konuşmasında çalışma şeklini ve üretimini anlattı. saatchionline, Damien Hirst ve Andy Warhol gibi kendisiyle bağdaştırılan konularda konuştu.
      Performatif Mutluluk
      MSGSÜ Batı Sanatı ve Çağdaş Sanatlar Ana Bilim dalında yüksek lisans öğrencisi olan Oğuz Alp Dedeoğlu, Kutluğ Ataman'ın "Mutluluk Arayışı" başlıklı video-enstalasyonunu odak alarak görsel kültür çalışmaları bağlamında mutluluk üzerine bir metin kaleme aldı.
      Güvensiz değerler
      Güvencesiz iş sosyal ve kültürel paradigmaların yönünü nasıl değiştiriyor?
      Süreyyya Evren anarşist kuram, sanat, edebiyat üzerine çalışmaya devam ediyor.
      C24 Galeride İrfan Önürmen sergisi
      İrfan Önürmenin New Yorkta 514 west 24. sokak adreste bulunan C24 Galleryde 4 Mayıs-16 Haziran tarihleri arasında yer alan sergisini sanat tarihçisi Lilly Wei değerlendirdi.
      Tarihe dokunaklı bir müdahale: DDR müzesi
      Evrim Altuğ, Berlinde gezdiği kültür sanat mekânlarından DDR müzesini anlattı.
      Art43 Basel Fuarından notlar
      Mine Haydaroğlu İsviçrenin Basel kentinde gerçekleşen dünyanın en büyük sanat fuarının 43.üncüsünü gezdi ve sanatın izlenmesi perspektifinden değerlendirdi.
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat