%20
Rahmani Nefes %15 indirimli Muhyiddin İbn Arabi
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9786059925297
Boyut
13.50x21.00
Sayfa Sayısı
168
Baskı
1
Basım Tarihi
2015-02
Çeviren
Ekrem Demirli
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

Rahmani NefesFütuhat-ı Mekkiyye

0,00TL
0,00TL
%20
Satışta değil
9786059925297
605591
Rahmani Nefes
Rahmani Nefes Fütuhat-ı Mekkiyye
0.00

Sufiler merhamet ile bu mastardan türetilmiş Rahman ismini varlığın kaynağı kabul etmişlerdir. Rahman'dan söz etmek, yaratmak ve var etmekten söz etmek demektir. Alemin ortaya çıkması Allah'ın engin merhametinin bir neticesi olduğu gibi varlığını sürdürmesi de Allah'ın rahmetinin bir neticesidir.

Bu itibarla alem başlangıçta rahmetten var olduğu gibi varlığını sürdürmesi de rahmete bağlıdır. Bir adım daha ileri gidersek, alemin nihayeti de yine rahmete varacaktır. Sufiler; varlık, iyilik ve merhameti eş anlamlı kabul edince, varlığın ilkesini de Rahman isminde bulabildiler. Bu nedenle sufilerin metinlerinde Rahman ismi varlık vermek, ihsan etmek anlamında geçer.

Rahman'dan çıkan tecelli ise nefes olarak kabul edilir. Burada nefes tabirinin kullanılmasının sebebi de bellidir! Varlığın ilkesi ‘kelam (söz)' olduğuna göre kelam bir nefesin boğazdaki hareketiyle var olan bir şeydir. Nefes boğazdaki boğumlara uğrayarak harfleri meydana getirirken harflerin birleşimi kelimeleri meydana getirir.

Bu durumda Rahman'ın nefesi –teşbihi bir dille- varlıkları meydana getirirken insan nefesinin harfleri meydana getirmesi gibidir.

  • Açıklama
    • Sufiler merhamet ile bu mastardan türetilmiş Rahman ismini varlığın kaynağı kabul etmişlerdir. Rahman'dan söz etmek, yaratmak ve var etmekten söz etmek demektir. Alemin ortaya çıkması Allah'ın engin merhametinin bir neticesi olduğu gibi varlığını sürdürmesi de Allah'ın rahmetinin bir neticesidir.

      Bu itibarla alem başlangıçta rahmetten var olduğu gibi varlığını sürdürmesi de rahmete bağlıdır. Bir adım daha ileri gidersek, alemin nihayeti de yine rahmete varacaktır. Sufiler; varlık, iyilik ve merhameti eş anlamlı kabul edince, varlığın ilkesini de Rahman isminde bulabildiler. Bu nedenle sufilerin metinlerinde Rahman ismi varlık vermek, ihsan etmek anlamında geçer.

      Rahman'dan çıkan tecelli ise nefes olarak kabul edilir. Burada nefes tabirinin kullanılmasının sebebi de bellidir! Varlığın ilkesi ‘kelam (söz)' olduğuna göre kelam bir nefesin boğazdaki hareketiyle var olan bir şeydir. Nefes boğazdaki boğumlara uğrayarak harfleri meydana getirirken harflerin birleşimi kelimeleri meydana getirir.

      Bu durumda Rahman'ın nefesi –teşbihi bir dille- varlıkları meydana getirirken insan nefesinin harfleri meydana getirmesi gibidir.

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat