%35
Pir Sultan Abdal %15 indirimli Ali Yıldırım
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9786059598453
Boyut
13.50x21.00
Sayfa Sayısı
480
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
2016-09
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

Pir Sultan Abdal

16,20TL
10,53TL
%35
Satışta değil
9786059598453
644874
Pir Sultan Abdal
Pir Sultan Abdal
10.53

‘Kadılar müftüler fetva yazarsa
İşte kemend işte boynum asarsa
İşte hançer işte kellem keserse
Dönen dönsün ben dönmezem yolumdan'

Pir Sultan Abdal yüzyıllar öncesinde sesini günümüze ulaştıran bir direniş ozanı, bir sevgi insanı, bir vicdan ve hak hukuk savunucusudur. Anadolu'nun tarihsel, sosyal, kültürel özellikleri Pir Sultan Abdal'ı ortaya çıkarmış, onun şiirlerinde vücut bulmuştur. Şu saptamayı yapmak yanlış olmayacaktır: Tarihsel ve toplumsal koşullar Anadolu'nun bağrından Pir Sultan Abdalı adeta bir yanardağ alevi gibi fışkırtmıştır. Pir Sultan Abdal'ın idamı dünkü anlamı ile de bugünkü anlamı ile de siyasal bir idamdır. Pir Sultan adi bir suç işlememiş, devlet otoritesine, Osmanlı siyasal düzenine kafa tutmuş, düzenin bozukluğunu ifade etmiş ve bozuk düzenin değişmesi için fiili olarak eyleme kalkışmıştır. Onun hedefi bozuk düzenin alaşağı edilmesidir. Çünkü o bilmekte ve ifade etmektedir ki, “bozuk düzende sağlam çark olmaz!”

  • Açıklama
    • ‘Kadılar müftüler fetva yazarsa
      İşte kemend işte boynum asarsa
      İşte hançer işte kellem keserse
      Dönen dönsün ben dönmezem yolumdan'

      Pir Sultan Abdal yüzyıllar öncesinde sesini günümüze ulaştıran bir direniş ozanı, bir sevgi insanı, bir vicdan ve hak hukuk savunucusudur. Anadolu'nun tarihsel, sosyal, kültürel özellikleri Pir Sultan Abdal'ı ortaya çıkarmış, onun şiirlerinde vücut bulmuştur. Şu saptamayı yapmak yanlış olmayacaktır: Tarihsel ve toplumsal koşullar Anadolu'nun bağrından Pir Sultan Abdalı adeta bir yanardağ alevi gibi fışkırtmıştır. Pir Sultan Abdal'ın idamı dünkü anlamı ile de bugünkü anlamı ile de siyasal bir idamdır. Pir Sultan adi bir suç işlememiş, devlet otoritesine, Osmanlı siyasal düzenine kafa tutmuş, düzenin bozukluğunu ifade etmiş ve bozuk düzenin değişmesi için fiili olarak eyleme kalkışmıştır. Onun hedefi bozuk düzenin alaşağı edilmesidir. Çünkü o bilmekte ve ifade etmektedir ki, “bozuk düzende sağlam çark olmaz!”

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat