%40
Nedim Divanı Ahmet Nedim
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9786254193088
Boyut
13.00x21.00
Sayfa Sayısı
120
Baskı
1
Basım Tarihi
2022-06
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

Nedim Divanı

Yazar: Ahmet Nedim
Yayınevi : Dorlion Yayınevi
43,00TL
25,80TL
%40
Satışta değil
9786254193088
910142
Nedim Divanı
Nedim Divanı
25.80

Gerek kasidelerinde, gerekse tebrik ve kutlama amaçlı yazdığı şiirlerinde kalıp, imge ve rumuzları kullanan Nedim, şarkı ve gazellerinde ise hem dil, hem de içerik bakımından yenilikçi bir yol izlemiştir.
Nedim'in içerikçe en bariz yeniliği İstanbul kentini şiirlerinde açılışta (matla) kullanmasıdır.
Bu şehr-i Sıtanbûl ki bî-misl-ü behâdır
Bir sengine yekpâre Acem mülkü fedâdır
Bu İstanbul şehri ki misli benzeri yoktur
Bir taşına bütün Acem mülkü fedadır
Üstelik kendisinden önceki şairler soyut ifadeleri yüceltmelerine rağmen, Nedim şarkılarında somut ifadeler kullanmaktan ve hatta döneminin mekân, moda ve kıyafetlerine dokunmaktan geri kalmaz:
Sürmeli gözlü güzel yüzlü gazâlân anda
Zer kemerli beli hançerli cüvânân anda
Bâ-husûs aradığım serv-i hırâmân anda
Nice akmaya gönül su gibi Sa'd-âbâd'a
Sürmeli gözlü, güzel yüzlü âhûlar onda
Altın kemerli, beli hançerli civanlar onda
Özelikle aradığım, salınıp giden selvi boylular onda
Nasıl akmaya gönül su gibi Sadabât'a
Divan edebiyatındaki soyut sevgili ve mekânlar, Nedim'in şiirlerinde somuta dönüşür. Yani beşeri aşkı anlatır ve gerçektir. Zevk, eğlence ve içki şiirlerinin temelini oluşturmuştur. Soğuk ve yapmacıklı bir anlatımdan kaçınmış, anlatmak istediklerini içten bir şekilde şiirlerine dökmüştür.
Büyük şair, divan şiirinin katı kurallarına uymuş olsa da, yenilikler yapmaktan geri durmamıştır.

  • Açıklama
    • Gerek kasidelerinde, gerekse tebrik ve kutlama amaçlı yazdığı şiirlerinde kalıp, imge ve rumuzları kullanan Nedim, şarkı ve gazellerinde ise hem dil, hem de içerik bakımından yenilikçi bir yol izlemiştir.
      Nedim'in içerikçe en bariz yeniliği İstanbul kentini şiirlerinde açılışta (matla) kullanmasıdır.
      Bu şehr-i Sıtanbûl ki bî-misl-ü behâdır
      Bir sengine yekpâre Acem mülkü fedâdır
      Bu İstanbul şehri ki misli benzeri yoktur
      Bir taşına bütün Acem mülkü fedadır
      Üstelik kendisinden önceki şairler soyut ifadeleri yüceltmelerine rağmen, Nedim şarkılarında somut ifadeler kullanmaktan ve hatta döneminin mekân, moda ve kıyafetlerine dokunmaktan geri kalmaz:
      Sürmeli gözlü güzel yüzlü gazâlân anda
      Zer kemerli beli hançerli cüvânân anda
      Bâ-husûs aradığım serv-i hırâmân anda
      Nice akmaya gönül su gibi Sa'd-âbâd'a
      Sürmeli gözlü, güzel yüzlü âhûlar onda
      Altın kemerli, beli hançerli civanlar onda
      Özelikle aradığım, salınıp giden selvi boylular onda
      Nasıl akmaya gönül su gibi Sadabât'a
      Divan edebiyatındaki soyut sevgili ve mekânlar, Nedim'in şiirlerinde somuta dönüşür. Yani beşeri aşkı anlatır ve gerçektir. Zevk, eğlence ve içki şiirlerinin temelini oluşturmuştur. Soğuk ve yapmacıklı bir anlatımdan kaçınmış, anlatmak istediklerini içten bir şekilde şiirlerine dökmüştür.
      Büyük şair, divan şiirinin katı kurallarına uymuş olsa da, yenilikler yapmaktan geri durmamıştır.

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat