%35
Nazım Hikmet ve Yergi - “Ayağa Kalkın Efendiler!” Türkan Yeşilyurt
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9786054815050
Boyut
13.00x19.00
Sayfa Sayısı
80
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
2014-06
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

Nazım Hikmet ve Yergi - “Ayağa Kalkın Efendiler!”

Yayınevi : Yasakmeyve
11,11TL
7,22TL
%35
Satışta değil
9786054815050
662620
Nazım Hikmet ve Yergi - “Ayağa Kalkın Efendiler!”
Nazım Hikmet ve Yergi - “Ayağa Kalkın Efendiler!”
7.22

Genellikle Nâzım Hikmet'in yergi şiirlerini kişisel nedenlerle kaleme aldığı düşüncesi egemendir. Bu düşüncede, şairin başta Şevket Süreyya Aydemir, Yahya Kemal Beyatlı, Ahmet Haşim, Yakup Kadri Karaosmanoğlu, Peyami Safa olmak üzere birçok kişiyi hedef almasının payı büyüktür. Bu kitapta Nâzım Hikmet'in kişiye yönelik geleneksel yergi öğelerini kullanarak, diyalektik maddeci düşünceye dayanan sanat anlayışıyla toplumsal eleştiri yaptığı, sınıfsal ve ideolojik bakış açısıyla yergi geleneğini dönüştürdüğü ortaya konuluyor.

Türkân Yeşilyurt, 1967'de Samsun'da doğdu. İlk ve orta öğrenimini Samsun'da tamamladı.1988'de Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi'ni bitirdi. 2005'te Bilkent Üniversitesi Türk Edebiyatı Merkezi'nde “Kadın Şairde Kadın: Şükûfe Nihal'in Şiirleri” adlı yüksek lisansını tamamladı. “Fazıl Hüsnü Dağlarca'nın Şiirlerindeki Temalar” adlı doktora teziyle 2010'da Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü'nden mezun oldu. Tunceli Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü'nde öğretim üyesi. Yoksun (1993), Dün Kendimin Önünden Geçtim (2005), Küçük Bir Ah (2013) adlı şiir kitapları ile Osmanlı Toprak Düzeni ve Halk Şiiri, Dağlarca: “öyle aydınlık, öyle uzun, öyle yepyeni” adlı inceleme kitapları var. 2000'de bir şair arkadaşıyla birlikte Şiir Odası dergisini çıkardı. 1990'dan bu yana şiir, yazı ve söyleşileri Cumhuriyet Kitap, Folklor/Edebiyat, Hürriyet-Gösteri, Karşı, Şiir Odası, Varlık ve Yasakmeyve gibi çeşitli dergilerde yayımlandı.

  • Açıklama
    • Genellikle Nâzım Hikmet'in yergi şiirlerini kişisel nedenlerle kaleme aldığı düşüncesi egemendir. Bu düşüncede, şairin başta Şevket Süreyya Aydemir, Yahya Kemal Beyatlı, Ahmet Haşim, Yakup Kadri Karaosmanoğlu, Peyami Safa olmak üzere birçok kişiyi hedef almasının payı büyüktür. Bu kitapta Nâzım Hikmet'in kişiye yönelik geleneksel yergi öğelerini kullanarak, diyalektik maddeci düşünceye dayanan sanat anlayışıyla toplumsal eleştiri yaptığı, sınıfsal ve ideolojik bakış açısıyla yergi geleneğini dönüştürdüğü ortaya konuluyor.

      Türkân Yeşilyurt, 1967'de Samsun'da doğdu. İlk ve orta öğrenimini Samsun'da tamamladı.1988'de Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi'ni bitirdi. 2005'te Bilkent Üniversitesi Türk Edebiyatı Merkezi'nde “Kadın Şairde Kadın: Şükûfe Nihal'in Şiirleri” adlı yüksek lisansını tamamladı. “Fazıl Hüsnü Dağlarca'nın Şiirlerindeki Temalar” adlı doktora teziyle 2010'da Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü'nden mezun oldu. Tunceli Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü'nde öğretim üyesi. Yoksun (1993), Dün Kendimin Önünden Geçtim (2005), Küçük Bir Ah (2013) adlı şiir kitapları ile Osmanlı Toprak Düzeni ve Halk Şiiri, Dağlarca: “öyle aydınlık, öyle uzun, öyle yepyeni” adlı inceleme kitapları var. 2000'de bir şair arkadaşıyla birlikte Şiir Odası dergisini çıkardı. 1990'dan bu yana şiir, yazı ve söyleşileri Cumhuriyet Kitap, Folklor/Edebiyat, Hürriyet-Gösteri, Karşı, Şiir Odası, Varlık ve Yasakmeyve gibi çeşitli dergilerde yayımlandı.

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat