%20
Namazın Sırları %15 indirimli Muhyiddin İbn Arabi
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9786059925266
Boyut
13.50x21.00
Sayfa Sayısı
544
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
2
Basım Tarihi
2016-05
Çeviren
Ekrem Demirli
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

Namazın SırlarıFütuhat-ı Mekkiye

135,00TL
108,00TL
%20
Satışta değil
9786059925266
605589
Namazın Sırları
Namazın Sırları Fütuhat-ı Mekkiye
108.00

Abdullah b. Abbas ‘İnsanları ve cinleri bana ibadet etsinler diye yarattım.' mealindeki ayet-i kerimede geçen ‘İbadet etsinler diye' ifadesini ‘Beni bilsinler-tanısınlar' diye tefsir edince, Müslümanlar çok önemli bir bakış açısı kazandı. Bu bakış açısı ibadet ile marifet arasındaki ilişkiye dairdi.

İbn Abbas bu yorumuna gerekçe olarak ‘Tanımadan ibadet edilmez' diye gerekçe gösterdi. Sufiler ibadet ile marifet, sonra marifet ile ilahi sevgi arasında irtibat kurarak ibadet üzerindeki konuşmaları artırdılar. İbadet marifetin sebebi iken marifet daha çok ibadetin ve Allah'ı sevmenin sebebidir.

Namaz insanın yeryüzünde halife olarak yaratılmış olmasının idrakini sağlayan asıl ibadettir. İnsan namaz ile yeryüzüne niçin gönderildiğini, Allah ile ilişkisini, bütün varlıklar içindeki yerini ‘zevk' yoluyla öğrenir. İbnü'l-Arabi ‘namaz kılan' anlamındaki ‘musalli' kelimesinin bir anlamının ‘yarışta ikinci gelen' olduğunu hatırlatır. Bunun anlamı açıktır: İnsan varlıkta ikinci olandır.

Asıl olan Allah karşısında ikinci olan insan! Namaz bunu anlamak demektir. Elinizdeki kitap İbnü'l-Arabi'nin Fütuhât-ı Mekkiyye'sinin 3 ve 4. cildinde yer alan 35-47. Kısımlar ile 69. bölümü muhteva etmektedir.

  • Açıklama
    • Abdullah b. Abbas ‘İnsanları ve cinleri bana ibadet etsinler diye yarattım.' mealindeki ayet-i kerimede geçen ‘İbadet etsinler diye' ifadesini ‘Beni bilsinler-tanısınlar' diye tefsir edince, Müslümanlar çok önemli bir bakış açısı kazandı. Bu bakış açısı ibadet ile marifet arasındaki ilişkiye dairdi.

      İbn Abbas bu yorumuna gerekçe olarak ‘Tanımadan ibadet edilmez' diye gerekçe gösterdi. Sufiler ibadet ile marifet, sonra marifet ile ilahi sevgi arasında irtibat kurarak ibadet üzerindeki konuşmaları artırdılar. İbadet marifetin sebebi iken marifet daha çok ibadetin ve Allah'ı sevmenin sebebidir.

      Namaz insanın yeryüzünde halife olarak yaratılmış olmasının idrakini sağlayan asıl ibadettir. İnsan namaz ile yeryüzüne niçin gönderildiğini, Allah ile ilişkisini, bütün varlıklar içindeki yerini ‘zevk' yoluyla öğrenir. İbnü'l-Arabi ‘namaz kılan' anlamındaki ‘musalli' kelimesinin bir anlamının ‘yarışta ikinci gelen' olduğunu hatırlatır. Bunun anlamı açıktır: İnsan varlıkta ikinci olandır.

      Asıl olan Allah karşısında ikinci olan insan! Namaz bunu anlamak demektir. Elinizdeki kitap İbnü'l-Arabi'nin Fütuhât-ı Mekkiyye'sinin 3 ve 4. cildinde yer alan 35-47. Kısımlar ile 69. bölümü muhteva etmektedir.

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat