%20
Müslüman Komünistler Emel Akal
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9789750529511
Boyut
13.00x19.50
Sayfa Sayısı
440
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
2
Basım Tarihi
2020-09
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

Müslüman KomünistlerPetrograd-Kazan (1917-1918)

Yazar: Emel Akal
Yayınevi : İletişim Yayınevi
86,00TL
68,80TL
%20
Satışta değil
9789750529511
843978
Müslüman Komünistler
Müslüman Komünistler Petrograd-Kazan (1917-1918)
68.80

“Milliyetler hapishanesi Çarlık Rusya'sında ezilen ulus konumundakiPolonyalı, Ukraynalı, Gürcü, Ermeni ve benzerlerinin dışındakiler,genelde tarihçilerin ilgilendiği azınlıklardan olmayanlar, yaniTatarlar, Başkurtlar, Türkmenler, Azeriler ve benzerleri ne yaptı?Devrim onları nasıl etkiledi, onlar Devrim'e nasıl katıldılar?Söylendiği ve yazıldığı gibi onlar Türkçü ve İslâmcı mıydılar?

Genelde Ekim Devrimi öncesi ve sonrasında Müslüman coğrafyayailişkin yapılan çalışmalarda milliyetçi Müslümanların muhtariyetelde etmek için verdiği mücadeleler anlatılır. Sanki Müslümanlarsadece milliyetçi bir faaliyet içindedir ve işçi sınıfının Moskova vePetrograd'da yürüttüğü iktidar kavgasıyla ilgilenmemişlerdir.”Devrim sürecinde Müslümanların yalnızca “milliyetçi” faaliyetleriçerisinde olduğu söylenemez ancak daha önemlisi, Petrogradve Moskova odaklı bir tarih okuması, zaten Müslümanlarınfaaliyetlerinin anlaşılması açısından isabetli olmayabilir.Emel Akal'ın Müslüman Komünistler: Petrograd-Kazan (1917-1918)adlı bu kitabı, Ekim Devrimi'nin öncesi ve sonrasında, Rusya'dakiMüslüman toplulukların faaliyetlerine ağırlık vererek Yusuf Akçura,Şerif Manatof, Ahmetzaki Validov, Sultan Galiyef, Mustafa Suphi veMollanur Vahidof gibi etkili figürler üzerinden “hem Moskova'danKazan, Orenburg ve Ufa'ya”, “hem de Kazan, Orenburg ve Ufa'danMoskova'ya” bakıyor.Rusya'daki Müslümanların 1917-1918 yılları arasındaki siyasideneyimine odaklanan “alternatif” bir tarih okuması sunuyor.

  • Açıklama
    • “Milliyetler hapishanesi Çarlık Rusya'sında ezilen ulus konumundakiPolonyalı, Ukraynalı, Gürcü, Ermeni ve benzerlerinin dışındakiler,genelde tarihçilerin ilgilendiği azınlıklardan olmayanlar, yaniTatarlar, Başkurtlar, Türkmenler, Azeriler ve benzerleri ne yaptı?Devrim onları nasıl etkiledi, onlar Devrim'e nasıl katıldılar?Söylendiği ve yazıldığı gibi onlar Türkçü ve İslâmcı mıydılar?

      Genelde Ekim Devrimi öncesi ve sonrasında Müslüman coğrafyayailişkin yapılan çalışmalarda milliyetçi Müslümanların muhtariyetelde etmek için verdiği mücadeleler anlatılır. Sanki Müslümanlarsadece milliyetçi bir faaliyet içindedir ve işçi sınıfının Moskova vePetrograd'da yürüttüğü iktidar kavgasıyla ilgilenmemişlerdir.”Devrim sürecinde Müslümanların yalnızca “milliyetçi” faaliyetleriçerisinde olduğu söylenemez ancak daha önemlisi, Petrogradve Moskova odaklı bir tarih okuması, zaten Müslümanlarınfaaliyetlerinin anlaşılması açısından isabetli olmayabilir.Emel Akal'ın Müslüman Komünistler: Petrograd-Kazan (1917-1918)adlı bu kitabı, Ekim Devrimi'nin öncesi ve sonrasında, Rusya'dakiMüslüman toplulukların faaliyetlerine ağırlık vererek Yusuf Akçura,Şerif Manatof, Ahmetzaki Validov, Sultan Galiyef, Mustafa Suphi veMollanur Vahidof gibi etkili figürler üzerinden “hem Moskova'danKazan, Orenburg ve Ufa'ya”, “hem de Kazan, Orenburg ve Ufa'danMoskova'ya” bakıyor.Rusya'daki Müslümanların 1917-1918 yılları arasındaki siyasideneyimine odaklanan “alternatif” bir tarih okuması sunuyor.

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat