Köylü Tiyatrosu Geleneği ve Forum Tiyatro Bir Model Olarak Jana Sanskr
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9786054940967
Boyut
145-215
Sayfa Sayısı
154
Baskı
1
Basım Tarihi
2015-04
Kapak Türü
Karton
Kağıt Türü
2.Hamur
Dili
Türkçe

Köylü Tiyatrosu Geleneği ve Forum Tiyatro Bir Model Olarak Jana Sanskriti

Yazar: Ebru Gökdağ
Yayınevi : Detay Yayıncılık
13,50TL
Satışta değil
9786054940967
611066
Köylü Tiyatrosu Geleneği ve Forum Tiyatro Bir Model Olarak Jana Sanskriti
Köylü Tiyatrosu Geleneği ve Forum Tiyatro Bir Model Olarak Jana Sanskriti
13.50
Kitabın ilk bolumunde, Köylü Tiyatrosu geleneği başlığı Altında köy Seyirlik oyunlarımızın kaynağına İlişkin kuramlar Hakkında Genel Bir Bilgilendirme yapıp, geleneğin Ritüeli Özellikleri, ziyaretinde Bolluk büyü törenleriyle Olan ilişkisini açıkladım. Seyirlik Oyunların dramatik Özellikleri İçinde ettik yer'de alan Temel çatışmaları örneklendirirken Geleneksel Tiyatro şemsiyesi Altında Köylü Tiyatrosu geleneği Ile Halk Tiyatrosu geleneğimizin karşılaştırmasını yaptım. Köylü Tiyatrosu geleneğimizin kaynağı, Temel Özellikleri, gelişimi ziyaretinde caya ulastigi Durumu genel çerçeveden ele aldığım bu ilk Bölümde, Köylü Tiyatrosu geleneği Üzerine Çevredeki birkaç kaygılara da kısaca yer verdim.

"Forum Tiyatro'nun Gelişimi" başlıklı takip eden Bölümde, Ezilenlerin Tiyatrosu'na genel Olarak değindikten Sonra, çalışmanın asıl konularından Olan Forum Tiyatro tekniğinin gelisimini Tarihsel Süreç icinde işlemdim. Bunu Yaparken Augusto Boal'in yaşamı ziyaretinde sanat Hayatındaki Kırılma noktalarının en önemli Diğer Örnekleri Üzerinden adım adım yol aldım. Yöntemin özünün iyi anlaşılabilmesi Click Augusto Boal'in 1956 Yılında São Paulo'daki Arena Tiyatro'nun sanat yönetmenliğiyle basladigi ilk yıllarını ele aldım. Bu sekılde Boal'in o Dönem tiyatroya yaklaşımını göstermeyi amaçladım. Türkiye'de de Çevredeki birkaç tiyatro uygulayıcıları Benzer tarzda tiyatro yapmakta. Boal'in ilk yıllarındaki tiyatro deneyimlerinin ülkemizdeki tiyatro uygulayıcılarına sunulacak İyi bir Örnek'in oldugunu düşündüm. Buradan hareketle Boal'in vaaz veren, monoloğa Dayalı tiyatro anlayışından Örnekler verdim. Gerçek seyirciyi bulma arayışlarını dile getirmeye çalıştım. Bu Arayışı bütünlüklü Bir biçimde anlatabilmek Click Bir Yandan orta sınıf seyirciye Yönelik tiyatro yapıp, Diğer Yandan Gerçek halkı Aradığı yolculuğa değindim. Daha Sonra Köylüler Derneği'nde Aradığı Gerçek halkı bulduğu ana Kadar Olan süreci 'ziyaretinde bu sureçte yapılanları Boal'in yaşantısından alıntılarla örneklendirdim. Gerçek halkı temsil, eden Virgilio Adlı köylü Ile karşılaşmasını ziyaretinde efsaneleşmiş Olan bu karşılaşmayı Alım Satım detaylı Bir biçimde kaleme aldım. Hayatında, özellikle sanat Yaşamında önemli Diğer Bir Dönüm Noktası Olan bu Karşılaşma Sonrası Augusto Boal'in Yaşamında ziyaretinde Düşünsel Dünyasında Meydana gelen Büyük değişikleri, vermenin vaaz veren tiyatro yaklaşımına oğlu Somut yollarını arama çabalarını Anlattım.
  • Açıklama
    • Kitabın ilk bolumunde, Köylü Tiyatrosu geleneği başlığı Altında köy Seyirlik oyunlarımızın kaynağına İlişkin kuramlar Hakkında Genel Bir Bilgilendirme yapıp, geleneğin Ritüeli Özellikleri, ziyaretinde Bolluk büyü törenleriyle Olan ilişkisini açıkladım. Seyirlik Oyunların dramatik Özellikleri İçinde ettik yer'de alan Temel çatışmaları örneklendirirken Geleneksel Tiyatro şemsiyesi Altında Köylü Tiyatrosu geleneği Ile Halk Tiyatrosu geleneğimizin karşılaştırmasını yaptım. Köylü Tiyatrosu geleneğimizin kaynağı, Temel Özellikleri, gelişimi ziyaretinde caya ulastigi Durumu genel çerçeveden ele aldığım bu ilk Bölümde, Köylü Tiyatrosu geleneği Üzerine Çevredeki birkaç kaygılara da kısaca yer verdim.

      "Forum Tiyatro'nun Gelişimi" başlıklı takip eden Bölümde, Ezilenlerin Tiyatrosu'na genel Olarak değindikten Sonra, çalışmanın asıl konularından Olan Forum Tiyatro tekniğinin gelisimini Tarihsel Süreç icinde işlemdim. Bunu Yaparken Augusto Boal'in yaşamı ziyaretinde sanat Hayatındaki Kırılma noktalarının en önemli Diğer Örnekleri Üzerinden adım adım yol aldım. Yöntemin özünün iyi anlaşılabilmesi Click Augusto Boal'in 1956 Yılında São Paulo'daki Arena Tiyatro'nun sanat yönetmenliğiyle basladigi ilk yıllarını ele aldım. Bu sekılde Boal'in o Dönem tiyatroya yaklaşımını göstermeyi amaçladım. Türkiye'de de Çevredeki birkaç tiyatro uygulayıcıları Benzer tarzda tiyatro yapmakta. Boal'in ilk yıllarındaki tiyatro deneyimlerinin ülkemizdeki tiyatro uygulayıcılarına sunulacak İyi bir Örnek'in oldugunu düşündüm. Buradan hareketle Boal'in vaaz veren, monoloğa Dayalı tiyatro anlayışından Örnekler verdim. Gerçek seyirciyi bulma arayışlarını dile getirmeye çalıştım. Bu Arayışı bütünlüklü Bir biçimde anlatabilmek Click Bir Yandan orta sınıf seyirciye Yönelik tiyatro yapıp, Diğer Yandan Gerçek halkı Aradığı yolculuğa değindim. Daha Sonra Köylüler Derneği'nde Aradığı Gerçek halkı bulduğu ana Kadar Olan süreci 'ziyaretinde bu sureçte yapılanları Boal'in yaşantısından alıntılarla örneklendirdim. Gerçek halkı temsil, eden Virgilio Adlı köylü Ile karşılaşmasını ziyaretinde efsaneleşmiş Olan bu karşılaşmayı Alım Satım detaylı Bir biçimde kaleme aldım. Hayatında, özellikle sanat Yaşamında önemli Diğer Bir Dönüm Noktası Olan bu Karşılaşma Sonrası Augusto Boal'in Yaşamında ziyaretinde Düşünsel Dünyasında Meydana gelen Büyük değişikleri, vermenin vaaz veren tiyatro yaklaşımına oğlu Somut yollarını arama çabalarını Anlattım.
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat