%35
Kaşdişlen Tahtacılarının Dini ve Sosyo-Kültürel Yapısı Ali Kocadayı
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9786257121804
Boyut
13.50x21.00
Sayfa Sayısı
210
Baskı
1
Basım Tarihi
2020-11
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

Kaşdişlen Tahtacılarının Dini ve Sosyo-Kültürel Yapısı

Yazar: Ali Kocadayı
Yayınevi : Platanus Publishing
62,00TL
40,30TL
%35
Satışta değil
9786257121804
853952
Kaşdişlen Tahtacılarının Dini ve Sosyo-Kültürel Yapısı
Kaşdişlen Tahtacılarının Dini ve Sosyo-Kültürel Yapısı
40.30

Anadolu Alevîliğinin alt kolu olan Tahtacılar, yüzyıllardır geçimlerini ağaç ve orman işlerinde çalışarak sağlamışlardır. Bu nedenle Anadolu'nun genellikle ormanlık alanlarında, orman işçiliğinin yapılabileceği bölgelerde yaşamlarını sürdürmüşlerdir. Cumhuriyet'in ilanı ve sonrasında hızlı bir şekilde yerleşik hayata geçmeye başlamış, ağaç ve orman işçiliğini yavaş yavaş terk ederek daha farklı geçim kaynaklarına yönelmişlerdir. Tahtacıların, asırlardır orman içlerinde göçebe bir hayat tarzı sürdürmeleri, onların dış dünyayla olan sosyal ve kültürel bağlarının zayıf kalmasına ve kapalı bir toplum kimliğine bürünmelerine sebep olmuştur. Ancak günümüzün çok önemli bir sosyal gerçekliği olan Alevîlik üzerinde bu kadar konuşulup yazılması beraberinde birçok fırsatı da getirmiştir. Özellikle Alevî kesim, kendini daha rahat ifade etme zemini bulmuş ve bu şekilde karşılıklı ön yargılar yerini anlayış ve hoş görüye bırakmaya başlamıştır. Dolayısıyla Tahtacılar, günümüzde açık toplum özelliği daha ağır basan bir topluluktur.

  • Açıklama
    • Anadolu Alevîliğinin alt kolu olan Tahtacılar, yüzyıllardır geçimlerini ağaç ve orman işlerinde çalışarak sağlamışlardır. Bu nedenle Anadolu'nun genellikle ormanlık alanlarında, orman işçiliğinin yapılabileceği bölgelerde yaşamlarını sürdürmüşlerdir. Cumhuriyet'in ilanı ve sonrasında hızlı bir şekilde yerleşik hayata geçmeye başlamış, ağaç ve orman işçiliğini yavaş yavaş terk ederek daha farklı geçim kaynaklarına yönelmişlerdir. Tahtacıların, asırlardır orman içlerinde göçebe bir hayat tarzı sürdürmeleri, onların dış dünyayla olan sosyal ve kültürel bağlarının zayıf kalmasına ve kapalı bir toplum kimliğine bürünmelerine sebep olmuştur. Ancak günümüzün çok önemli bir sosyal gerçekliği olan Alevîlik üzerinde bu kadar konuşulup yazılması beraberinde birçok fırsatı da getirmiştir. Özellikle Alevî kesim, kendini daha rahat ifade etme zemini bulmuş ve bu şekilde karşılıklı ön yargılar yerini anlayış ve hoş görüye bırakmaya başlamıştır. Dolayısıyla Tahtacılar, günümüzde açık toplum özelliği daha ağır basan bir topluluktur.

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat