%10
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9789758803361
Boyut
13.50x20.00
Sayfa Sayısı
371
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
2008-03
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

Kadına Melodram Yakışır Türk Melodram Sinemasında Kadın İmgeleriTürk Melodram Sinemasında Kadın İmgeleri

Yazar: Hasan Akbulut
Yayınevi : Bağlam Yayınları
45,00TL
40,50TL
%10
Satışta değil
9789758803361
428389
Kadına Melodram Yakışır Türk Melodram Sinemasında Kadın İmgeleri
Kadına Melodram Yakışır Türk Melodram Sinemasında Kadın İmgeleri Türk Melodram Sinemasında Kadın İmgeleri
40.50

Belli bir konumu, belli bir bakış açısını sunan filmler yasemenler, menekşeler sunuyorlar, kimileri de akasyaların açmasını bekliyor. Filmler, daha doğrusu bu kitabın ele aldığı melodramlar "var olanı" mı yoksa "olması gerekeni" mi sunuyor? Sunduğu ne olursa olsun sunarken kullandığı şifreleri çok akıllıca seçiyor. Toplumsal gerçekliği inşa eden kültürel temsiller sisteminin bütünlüğü içinde yer aldığı belli olmasın diye bize menekşelerle, yasemenlerle sesleniyor. "Örgütlenmiş ya da düzenlenmiş temsil" nasıl adlandırırsanız adlandırın çiçeklerden, akasyaların açtığı mevsimden daha iyisini bulamaz. Melodramlarda ideolojik temsil kendisini tertemiz sunuyor. Tıpkı bir çiçek gibi.

Zaten her şey rastlantılara bağlı değil mi bu filmlerde? Ama bu rastlantılar "iyi" ve "kötü" olarak kutuplaşmış bir evrende yer alır melodram filmlerinde. Bu evrende her şey bilinen kodlarla aktarılmalıdır ki kimse masumiyetten kuşku duymasın. Kazananlar da "iyiler" değil mi? Biz bu filmleri sayısız kez izlemekten usanmıyoruz, çünkü bu filmlerde kötüler iyileri vurgulamak için varlar. Sorgulama melodramın işi değil. "Bu kötü neden kötü" o bu tür sorgulamalara girmiyor.

Ama melodram filmleri araştırmacılarla sorgulanıyor, elinizde tutuğunuz türden araştırmalar menekşelerin, yasemenlerin ardındakini açığa çıkarıyor. O nedenle artık korkmuyoruz bu güzel çiçeklerden. Çünkü melodramı araştırma nesnesi olarak seçenler derin yapıyı çözümlüyorlar.

  • Açıklama
    • Belli bir konumu, belli bir bakış açısını sunan filmler yasemenler, menekşeler sunuyorlar, kimileri de akasyaların açmasını bekliyor. Filmler, daha doğrusu bu kitabın ele aldığı melodramlar "var olanı" mı yoksa "olması gerekeni" mi sunuyor? Sunduğu ne olursa olsun sunarken kullandığı şifreleri çok akıllıca seçiyor. Toplumsal gerçekliği inşa eden kültürel temsiller sisteminin bütünlüğü içinde yer aldığı belli olmasın diye bize menekşelerle, yasemenlerle sesleniyor. "Örgütlenmiş ya da düzenlenmiş temsil" nasıl adlandırırsanız adlandırın çiçeklerden, akasyaların açtığı mevsimden daha iyisini bulamaz. Melodramlarda ideolojik temsil kendisini tertemiz sunuyor. Tıpkı bir çiçek gibi.

      Zaten her şey rastlantılara bağlı değil mi bu filmlerde? Ama bu rastlantılar "iyi" ve "kötü" olarak kutuplaşmış bir evrende yer alır melodram filmlerinde. Bu evrende her şey bilinen kodlarla aktarılmalıdır ki kimse masumiyetten kuşku duymasın. Kazananlar da "iyiler" değil mi? Biz bu filmleri sayısız kez izlemekten usanmıyoruz, çünkü bu filmlerde kötüler iyileri vurgulamak için varlar. Sorgulama melodramın işi değil. "Bu kötü neden kötü" o bu tür sorgulamalara girmiyor.

      Ama melodram filmleri araştırmacılarla sorgulanıyor, elinizde tutuğunuz türden araştırmalar menekşelerin, yasemenlerin ardındakini açığa çıkarıyor. O nedenle artık korkmuyoruz bu güzel çiçeklerden. Çünkü melodramı araştırma nesnesi olarak seçenler derin yapıyı çözümlüyorlar.

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat