İnisiyasyona Toplu Bakışlar 1 %15 indirimli René Guénon
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9789758274451
Boyut
130-210
Sayfa Sayısı
224
Basım Yeri
Ankara
Basım Tarihi
2003
Çeviren
Mahmut Kanık
Kapak Türü
Karton
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

İnisiyasyona Toplu Bakışlar 1

Yazar: René Guénon
Yayınevi : Hece Yayınları
14,00TL
Satışta değil
9789758274451
389039
İnisiyasyona Toplu Bakışlar 1
İnisiyasyona Toplu Bakışlar 1
14.00
Dilimize yeni geçmiş olan “initiation”, inisiyasyon sözcüğüne Türkçe’de illâ bir karşılık bulmaya çalışırsak, bunu en yakın, “tasavvuf” sözcüğüyle karşılayabiliriz İnsanlığın düşünce tarihi boyunca oluşan eski, kadim Geleneklerin (traditions) devamını sağlayan ezoterik, sırrî bilgiler, bu bilgileri öğreten geleneksel kurumlara girilmeden öğrenilemez. Bu bilgileri almak için bu yola giren kimseye “inisiye” yani, isteyen anlamında, “mürit” adı verilir. Müritleri yetiştiren, onları irşat eden kimseye ise, “inisiyatör” yani başlatan, irşat eden, “mürşit” adı verilir. Yerine göre bu, bir usta, bir üstat, bir şeyh, bir rehber, bir mürşit, bir efendidir. İnisiyeler, inisiyatörün gözetimi ve denetimi altında, tek tek, çeşitli sınavlardan geçerler; sonunda belli halleri yaşayarak, belli manevî makamlara erişirler. İşte, inisiyelerin yaşadıkları hallerin tümüne, gerçekleştirdikleri hakikatlerin hepsine, “inisiyasyon” denir. Düzenli bir geleneksel teşkilata bağlanma, inisiyasyonun sadece gerekli şartı olmayıp fakat aynı zamanda, kelimenin tam anlamıyla inisiyasyonu oluşturan şeydir. Bütün geleneksel şekilleri, onların ilkesinin birliği içinde ele alan kişi, zaten temelde, kelimenin en kesin anlamıyla, bireşimsel bir görüşe sahip olur. Böyle biri bütün geleneksel şekillerin içinde aynı şekilde yer alabilir ve hatta bütün şekiller için en iç nokta olan yerde bulunabilir, çünkü o nokta gerçekten de onların ortak merkezidir. Merkeze ulaşmak için farklı noktalardan hareket eden bütün yollar, gittikçe birbirine yaklaşarak, fakat daima birbirinden ayrı kalarak, biricik merkeze varıp orada birleşinceye kadar ilerler. Merkezden bakıldığında, gerçekten de bu yollar, her biri merkezden çıkan ve çembere doğru uzanan bir yığın yarı çap gibidir; çember üzerindeki çok sayıdaki noktalar, bu yarıçaplar aracılığıyla ancak merkezle bir ilişki kurar. Renè Guènon bu yazılarında, “inisiyasyon”la ilgili hususlarda, kapsamlı ve doyurucu bilgiler sunmaktadır.
  • Açıklama
    • Dilimize yeni geçmiş olan “initiation”, inisiyasyon sözcüğüne Türkçe’de illâ bir karşılık bulmaya çalışırsak, bunu en yakın, “tasavvuf” sözcüğüyle karşılayabiliriz İnsanlığın düşünce tarihi boyunca oluşan eski, kadim Geleneklerin (traditions) devamını sağlayan ezoterik, sırrî bilgiler, bu bilgileri öğreten geleneksel kurumlara girilmeden öğrenilemez. Bu bilgileri almak için bu yola giren kimseye “inisiye” yani, isteyen anlamında, “mürit” adı verilir. Müritleri yetiştiren, onları irşat eden kimseye ise, “inisiyatör” yani başlatan, irşat eden, “mürşit” adı verilir. Yerine göre bu, bir usta, bir üstat, bir şeyh, bir rehber, bir mürşit, bir efendidir. İnisiyeler, inisiyatörün gözetimi ve denetimi altında, tek tek, çeşitli sınavlardan geçerler; sonunda belli halleri yaşayarak, belli manevî makamlara erişirler. İşte, inisiyelerin yaşadıkları hallerin tümüne, gerçekleştirdikleri hakikatlerin hepsine, “inisiyasyon” denir. Düzenli bir geleneksel teşkilata bağlanma, inisiyasyonun sadece gerekli şartı olmayıp fakat aynı zamanda, kelimenin tam anlamıyla inisiyasyonu oluşturan şeydir. Bütün geleneksel şekilleri, onların ilkesinin birliği içinde ele alan kişi, zaten temelde, kelimenin en kesin anlamıyla, bireşimsel bir görüşe sahip olur. Böyle biri bütün geleneksel şekillerin içinde aynı şekilde yer alabilir ve hatta bütün şekiller için en iç nokta olan yerde bulunabilir, çünkü o nokta gerçekten de onların ortak merkezidir. Merkeze ulaşmak için farklı noktalardan hareket eden bütün yollar, gittikçe birbirine yaklaşarak, fakat daima birbirinden ayrı kalarak, biricik merkeze varıp orada birleşinceye kadar ilerler. Merkezden bakıldığında, gerçekten de bu yollar, her biri merkezden çıkan ve çembere doğru uzanan bir yığın yarı çap gibidir; çember üzerindeki çok sayıdaki noktalar, bu yarıçaplar aracılığıyla ancak merkezle bir ilişki kurar. Renè Guènon bu yazılarında, “inisiyasyon”la ilgili hususlarda, kapsamlı ve doyurucu bilgiler sunmaktadır.
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat