%17
İbrahim Şah ve Kanlı Servi (Ciltli) Türkan Korkmaz Bulut
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9786257431965
Boyut
16.00x24.00
Sayfa Sayısı
510
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
2022-03
Kapak Türü
Ciltli
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

İbrahim Şah ve Kanlı Servi (Ciltli)17. Yüzyıla Ait Realist Bir İstanbul Hikayesi

90,00TL
74,70TL
%17
Satışta değil
9786257431965
904938
İbrahim Şah ve Kanlı Servi (Ciltli)
İbrahim Şah ve Kanlı Servi (Ciltli) 17. Yüzyıla Ait Realist Bir İstanbul Hikayesi
74.70

Hikâye, sanatsal (edebî) metinler içinde anlatmaya bağlı bir edebî türdür. Batılı anlamda hikâye türü edebiyatımıza ilk olarak Tanzimat Edebiyatı Dönemi'nde (1860-1896) girmiştir. İlk olarak çeviri faaliyetleri ile başlayan süreç taklit ve adaptasyon faaliyetleri ile giderek gelişmiş ve zamanla modern anlamda hikâye türü Türk edebiyatında kendi kimliğini bulmuştur. Tanzimat Edebiyatı'nda ilk dönemlerde geleneksel kültürden hareketle roman ve hikâye türünün her ikisi için de “hikâye” terimi kullanılmıştır (Hikâyet-i Robenson vb.). Tanzimat Edebiyatı'nda hikâye türünde yazılan ilk eserler Ahmed Mithat Efendi'nin Kıssadan Hisse (1870) ve Letâif-i Rivâyât (1874-1890) adlı eserleridir.

Bununla birlikte Batılı anlamda ilk hikâye kitabı ise Samipaşazade Sezaî'n in Küçük Şeyler (1892) adlı kitabı kabul edilmektedir. Dünya edebiyatında hikâye türünün ilk örneği 14. yüzyılda İtalya'da Giovanni Boccaccio tarafından yazılan Decameron adlı eserdir. 1348'de Avrupa'da büyük bir veba salgını olur. Salgın boyunca tanık olduğu olaylardan etkilenen Boccaccio, 1348'de başlayıp, 1351'de bitirdiği Decameron'da salgın günlerinin Floransa'sını ele alır. Eser, 10 gün boyunca anlatılan 100 öyküden oluşur. Günde 10 öykü anlatılır. Her günü bir kral ya da kraliçe yönetir. Bunlar veba salgınından kaçmak için toplanan yedi genç kadınla (Pampinea, Filomena, Lauretta, Emilia, Ellisa, Fieametta ve Neifile) üç erkektir (Panfilo, Filostrato, Dioneo). Mutluluklar, kadın erkek ilişkileri, gönül yaraları, yerinde verilen yanıtlar, çıkar peşinde koşan din adamları öykülerin başlıca konularını oluşturur.

  • Açıklama
    • Hikâye, sanatsal (edebî) metinler içinde anlatmaya bağlı bir edebî türdür. Batılı anlamda hikâye türü edebiyatımıza ilk olarak Tanzimat Edebiyatı Dönemi'nde (1860-1896) girmiştir. İlk olarak çeviri faaliyetleri ile başlayan süreç taklit ve adaptasyon faaliyetleri ile giderek gelişmiş ve zamanla modern anlamda hikâye türü Türk edebiyatında kendi kimliğini bulmuştur. Tanzimat Edebiyatı'nda ilk dönemlerde geleneksel kültürden hareketle roman ve hikâye türünün her ikisi için de “hikâye” terimi kullanılmıştır (Hikâyet-i Robenson vb.). Tanzimat Edebiyatı'nda hikâye türünde yazılan ilk eserler Ahmed Mithat Efendi'nin Kıssadan Hisse (1870) ve Letâif-i Rivâyât (1874-1890) adlı eserleridir.

      Bununla birlikte Batılı anlamda ilk hikâye kitabı ise Samipaşazade Sezaî'n in Küçük Şeyler (1892) adlı kitabı kabul edilmektedir. Dünya edebiyatında hikâye türünün ilk örneği 14. yüzyılda İtalya'da Giovanni Boccaccio tarafından yazılan Decameron adlı eserdir. 1348'de Avrupa'da büyük bir veba salgını olur. Salgın boyunca tanık olduğu olaylardan etkilenen Boccaccio, 1348'de başlayıp, 1351'de bitirdiği Decameron'da salgın günlerinin Floransa'sını ele alır. Eser, 10 gün boyunca anlatılan 100 öyküden oluşur. Günde 10 öykü anlatılır. Her günü bir kral ya da kraliçe yönetir. Bunlar veba salgınından kaçmak için toplanan yedi genç kadınla (Pampinea, Filomena, Lauretta, Emilia, Ellisa, Fieametta ve Neifile) üç erkektir (Panfilo, Filostrato, Dioneo). Mutluluklar, kadın erkek ilişkileri, gönül yaraları, yerinde verilen yanıtlar, çıkar peşinde koşan din adamları öykülerin başlıca konularını oluşturur.

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat