%35
İbn-i Sina ile Soren Kierkegaard'ın Ölüm Anlayışının Karşılaştırılması
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9786052887349
Boyut
13.50x21.00
Sayfa Sayısı
164
Basım Yeri
Ankara
Baskı
1
Basım Tarihi
2018-12
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

İbn-i Sina ile Soren Kierkegaard'ın Ölüm Anlayışının Karşılaştırılması

Yayınevi : Gece Akademi
39,69TL
25,80TL
%35
Satışta değil
9786052887349
775258
İbn-i Sina ile Soren Kierkegaard'ın Ölüm Anlayışının Karşılaştırılması
İbn-i Sina ile Soren Kierkegaard'ın Ölüm Anlayışının Karşılaştırılması
25.80

Her ne kadar “ölüm, düşünce için gerekli ve imkânsız bir nesnedir” denilse de ölüm, insanın üzerinde düşünmeden edemediği bir gerçekliktir. Ölümü düşünmeden edememek, her şeyden önce, öte özlemi içinde olan insanın kendi varoluşuyla bağlantılıdır. Ölüm kavramı, insanın varoluşunun farkına varmasıyla birlikte Tanrı, varoluş, ruh, ölüm, dörtlüsü yaşadığımız hayat gerçeği ile iç içedir.

İbn Sina da İnsanî ruh, bizatihi var olan bir cevher, ne bir insanın bedenine ne de başka herhangi bir maddi şeye nakşolmuştur. Tamamen ayrılabilir ve maddeden soyutlanmıştır. İbn Sina ile Soren Kierkegaard için Tanrı hayatın merkezi konumundadır. Bu sebepten dolayı bütün hadiseler onunu bilgisi ve takdiri altındadır. Ölüm veçhesi kendiliğinde veya organizmanın bir nedenselliği sonucunda oluşan bir durum değildir. Her iki filozofta da ölümü, somut ve soyut kavramsal analiz şeklinde olmak üzere iki şekilde ele almışlardır. İbn Sina'ya göre ölüm; iradi ölüm ve tabii ölüm iken Soren Kierkegaard'a göre Objektif ölüm ve Sübjektif ölüm olarak ifade edilmiştir.

  • Açıklama
    • Her ne kadar “ölüm, düşünce için gerekli ve imkânsız bir nesnedir” denilse de ölüm, insanın üzerinde düşünmeden edemediği bir gerçekliktir. Ölümü düşünmeden edememek, her şeyden önce, öte özlemi içinde olan insanın kendi varoluşuyla bağlantılıdır. Ölüm kavramı, insanın varoluşunun farkına varmasıyla birlikte Tanrı, varoluş, ruh, ölüm, dörtlüsü yaşadığımız hayat gerçeği ile iç içedir.

      İbn Sina da İnsanî ruh, bizatihi var olan bir cevher, ne bir insanın bedenine ne de başka herhangi bir maddi şeye nakşolmuştur. Tamamen ayrılabilir ve maddeden soyutlanmıştır. İbn Sina ile Soren Kierkegaard için Tanrı hayatın merkezi konumundadır. Bu sebepten dolayı bütün hadiseler onunu bilgisi ve takdiri altındadır. Ölüm veçhesi kendiliğinde veya organizmanın bir nedenselliği sonucunda oluşan bir durum değildir. Her iki filozofta da ölümü, somut ve soyut kavramsal analiz şeklinde olmak üzere iki şekilde ele almışlardır. İbn Sina'ya göre ölüm; iradi ölüm ve tabii ölüm iken Soren Kierkegaard'a göre Objektif ölüm ve Sübjektif ölüm olarak ifade edilmiştir.

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat