%35
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9786051210483
Boyut
13.50x21.50
Sayfa Sayısı
132
Basım Yeri
Ankara
Baskı
1
Basım Tarihi
2012-03
Çeviren
Anita Tatlıer
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe
Orijinal Adı
II Principe

Hükümdar

Yayınevi : Elips Kitap
28,00TL
18,20TL
%35
Satışta değil
9786051210483
472597
Hükümdar
Hükümdar
18.20
"Peki, niye bugün Machiavelli'den geriye korkunç bir pragmatizm kaldı? Niye bugünün egemen düşüncesi, Machiavelli'den, ‘amaç için her yol mübahtır' ana fikrini çıkarıyor. Aslında bunun cevabı da oldukça basit; Machiavelli'nin devrimci sınıfı, bugünün tutucu sınıfı hâline gelmiştir. Düne, somut Machiavelli denk düşerken bugüne ise Machiavelli soyutlaması yani Makyavelizm denk düşmektedir."-Orhan Gökdemir-Hükümdar hem sevilen hem korkulan bir insan olmalıdır. Bu iki özellik bir arada bulunamıyorsa birinden vazgeçilecekse korkulan insan olmak iyidir çünkü insanlar genellikle nankör, değişken, ikiyüzlü, tehlikeden kaçan, çıkarlarında hasis yaratılıştadırlar. Kendilerine iyilik yaptıkça sizinle olurlar fakat tehlike baş gösterince herkes ortadan yok olur. İnsanlar yaratılıştan kötü oldukları için bir çıkar karşısında sevgi bağları yok olur. Oysa korku ile bağlanmış olanlar ceza tehdidi altında oldukları için bu bağlar kopmaz. Hükümdar halkı öyle korkutmalıdır ki sevilmese bile nefret de uyandırmamalıdır. Halkın malına ve ırzına dokunulmazsa bu da sağlanabilir. Gerektiğinde sebepleri açıkça belirtilerek birinin kanına girilebilir ancak özellikle kimsenin malına dokunmamak gerekir çünkü insanlar babalarının kaybını unuturlar da mallarının kaybını unutamazlar.Yukarıdaki alıntıda da görüldüğü üzere Machiavelli, Hükümdar ile sadece siyaset üzerine sağlam bir yapıt ortaya koymakla kalmamış; bir ruh bilimci titizliğiyle insanları gözlemlemiş, davranışlarının altında yatan nedenleri görmüş ve böylece teorilerini sağlam temeller üzerine dayandırmıştır. Salt bir siyaset eseri yazmamış, insanlığın özüne dair pek çok bilgiyi de bizlere sunmayı başarmıştır.
  • Açıklama
    • "Peki, niye bugün Machiavelli'den geriye korkunç bir pragmatizm kaldı? Niye bugünün egemen düşüncesi, Machiavelli'den, ‘amaç için her yol mübahtır' ana fikrini çıkarıyor. Aslında bunun cevabı da oldukça basit; Machiavelli'nin devrimci sınıfı, bugünün tutucu sınıfı hâline gelmiştir. Düne, somut Machiavelli denk düşerken bugüne ise Machiavelli soyutlaması yani Makyavelizm denk düşmektedir."-Orhan Gökdemir-Hükümdar hem sevilen hem korkulan bir insan olmalıdır. Bu iki özellik bir arada bulunamıyorsa birinden vazgeçilecekse korkulan insan olmak iyidir çünkü insanlar genellikle nankör, değişken, ikiyüzlü, tehlikeden kaçan, çıkarlarında hasis yaratılıştadırlar. Kendilerine iyilik yaptıkça sizinle olurlar fakat tehlike baş gösterince herkes ortadan yok olur. İnsanlar yaratılıştan kötü oldukları için bir çıkar karşısında sevgi bağları yok olur. Oysa korku ile bağlanmış olanlar ceza tehdidi altında oldukları için bu bağlar kopmaz. Hükümdar halkı öyle korkutmalıdır ki sevilmese bile nefret de uyandırmamalıdır. Halkın malına ve ırzına dokunulmazsa bu da sağlanabilir. Gerektiğinde sebepleri açıkça belirtilerek birinin kanına girilebilir ancak özellikle kimsenin malına dokunmamak gerekir çünkü insanlar babalarının kaybını unuturlar da mallarının kaybını unutamazlar.Yukarıdaki alıntıda da görüldüğü üzere Machiavelli, Hükümdar ile sadece siyaset üzerine sağlam bir yapıt ortaya koymakla kalmamış; bir ruh bilimci titizliğiyle insanları gözlemlemiş, davranışlarının altında yatan nedenleri görmüş ve böylece teorilerini sağlam temeller üzerine dayandırmıştır. Salt bir siyaset eseri yazmamış, insanlığın özüne dair pek çok bilgiyi de bizlere sunmayı başarmıştır.
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat