%30
Hat Sanatı Tarihi (Ciltli) Muhittin Serin
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9786054750481
Boyut
23.30x32.50
Sayfa Sayısı
864
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
2019-10
Kapak Türü
Ciltli
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

Hat Sanatı Tarihi (Ciltli 2 Kitap Takım)Ekoller ve Takipçileri

850,00TL
595,00TL
%30
Satışta değil
9786054750481
805064
Hat Sanatı Tarihi (Ciltli 2 Kitap Takım)
Hat Sanatı Tarihi (Ciltli 2 Kitap Takım) Ekoller ve Takipçileri
595.00

Türklerde hemen bütün güzel san'atlar, mîmârî, mûsıkî, tezhib ve hat gibi, dünyaya parmak ısırtan ve beşerî olduğu kadar ilâhî de olan bütün bu san'at kolları, tevhid merkezinden hareket etmiş birlikci bir karakter taşıdığından, temeli ve felsefesi kadar tafsîlât ve teferruatında da hep o tevhid anlayışını îlân ve ihyâ eylemişlerdir.

1928'de Latin alfabesinin kabulü ile eski harflerimiz ilgā edilmiştir. Netîce olarak “Mârifet iltifata tâbidir” sözü mûcibince, hattat, teşvik ve iltifat görmeyen san'atkârlar kāfilesine girmiştir.

Bununla berâber bir târihî icbar ve ihtiyaçdan dolayı gene de “hat”tın Türk san'atındaki büyük yeri ve tesiri tamâmiyle sönmemiştir ve işte bu sebeple, san'atın bir iç bünye tazyiki yeni hattatların yetişmesine yol açmış ve elimizdeki kitap bu ihtiyâcın netîcesi olarak meydana gelmiştir.

Ayrıca dikkate değer olan bir başka nokta da, bu genç hattatların, âdeta bir ihraç metâı gibi, çeşitli müslüman ülkelerce aranan üstad san'atkârlar olmakta devam etmeleridir.

Netîce şu ki, Türkiye'de eski harfler ölebilir. Fakat “hat” da, “hattat” da ölemez.

  • Açıklama
    • Türklerde hemen bütün güzel san'atlar, mîmârî, mûsıkî, tezhib ve hat gibi, dünyaya parmak ısırtan ve beşerî olduğu kadar ilâhî de olan bütün bu san'at kolları, tevhid merkezinden hareket etmiş birlikci bir karakter taşıdığından, temeli ve felsefesi kadar tafsîlât ve teferruatında da hep o tevhid anlayışını îlân ve ihyâ eylemişlerdir.

      1928'de Latin alfabesinin kabulü ile eski harflerimiz ilgā edilmiştir. Netîce olarak “Mârifet iltifata tâbidir” sözü mûcibince, hattat, teşvik ve iltifat görmeyen san'atkârlar kāfilesine girmiştir.

      Bununla berâber bir târihî icbar ve ihtiyaçdan dolayı gene de “hat”tın Türk san'atındaki büyük yeri ve tesiri tamâmiyle sönmemiştir ve işte bu sebeple, san'atın bir iç bünye tazyiki yeni hattatların yetişmesine yol açmış ve elimizdeki kitap bu ihtiyâcın netîcesi olarak meydana gelmiştir.

      Ayrıca dikkate değer olan bir başka nokta da, bu genç hattatların, âdeta bir ihraç metâı gibi, çeşitli müslüman ülkelerce aranan üstad san'atkârlar olmakta devam etmeleridir.

      Netîce şu ki, Türkiye'de eski harfler ölebilir. Fakat “hat” da, “hattat” da ölemez.

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat