%25
Fofografik Düşünme Tarihi S. Haluk Uygur
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9786057990846
Boyut
19.50x28.00
Sayfa Sayısı
152
Baskı
1
Basım Tarihi
2020-09
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
Kuşe
Dili
Türkçe

Fotografik Düşünme Tarihi

Yayınevi : Karahan Kitabevi
90,00TL
67,50TL
%25
Satışta değil
9786057990846
845384
Fotografik Düşünme Tarihi
Fotografik Düşünme Tarihi
67.50

İnsanoğlu mağara duvarlarına resim yapmaya, bir çok amacının yanında, iki şeyi önemseyerek başladı;
Birincisi; yaptığım şey, nesnenin doğadaki biçimine benzemeli...
İkincisi; yaptığımla duygu ve düşüncemi aktarabilmeliyim...
Antik dönem filozofları, birinciye “mimesis”, ikinciye “katharsis” ismini verdiler. Elli bin yıl önce mağaraduvarlarına çizilmiş resimlere baktığımızda görüyoruz ki, mimesisi doğadaki nesnesini temsil edebilecekkadar beceriyle yapabilen insanlar çıktı. Baktığınızda ne güzel atlar veya aynı gergedan gibi olmuşdiyebileceğiniz resimler çizdiler.Ama dikkat ediniz; onlara, “gergedan” demiyoruz, “aynı gergedan gibi olmuş” diyebiliyoruz ancak.Muhtemelen resimler ilk çizildiğinde, ressam ve izleyicileri de benzer düşünceye kapılmışlardır. Doğada
bir gergedanla karşılaştıklarında, bulundukları yeri değiştirip, gergedanın öbür yüzünü de görebilmelerinerağmen, duvardaki resmin arka tarafını göremediklerini düşünerek, bu tahmini yapıyorum. Butahminim doğru olmalı ki, sanat tarihi, iki boyutlu yüzeyde, zahiri de olsa üçüncü boyutu gösterebilmeçabasıyla doludur.Bakınız tam burada bir düşünme faaliyeti başlıyor:“Benim iki boyutlu bir yüzeye çizdiğim şey, üç boyutlu dünyadaki gerçeğine ne kadar benziyor?”Aklına bu soru takılmış olanlardan bazıları, daha ileri düzeyde düşünmeye devam ederse, “gerçek nedir”sorusuna da bulaşabilirler. Bulaşmıştırlar da...

  • Açıklama
    • İnsanoğlu mağara duvarlarına resim yapmaya, bir çok amacının yanında, iki şeyi önemseyerek başladı;
      Birincisi; yaptığım şey, nesnenin doğadaki biçimine benzemeli...
      İkincisi; yaptığımla duygu ve düşüncemi aktarabilmeliyim...
      Antik dönem filozofları, birinciye “mimesis”, ikinciye “katharsis” ismini verdiler. Elli bin yıl önce mağaraduvarlarına çizilmiş resimlere baktığımızda görüyoruz ki, mimesisi doğadaki nesnesini temsil edebilecekkadar beceriyle yapabilen insanlar çıktı. Baktığınızda ne güzel atlar veya aynı gergedan gibi olmuşdiyebileceğiniz resimler çizdiler.Ama dikkat ediniz; onlara, “gergedan” demiyoruz, “aynı gergedan gibi olmuş” diyebiliyoruz ancak.Muhtemelen resimler ilk çizildiğinde, ressam ve izleyicileri de benzer düşünceye kapılmışlardır. Doğada
      bir gergedanla karşılaştıklarında, bulundukları yeri değiştirip, gergedanın öbür yüzünü de görebilmelerinerağmen, duvardaki resmin arka tarafını göremediklerini düşünerek, bu tahmini yapıyorum. Butahminim doğru olmalı ki, sanat tarihi, iki boyutlu yüzeyde, zahiri de olsa üçüncü boyutu gösterebilmeçabasıyla doludur.Bakınız tam burada bir düşünme faaliyeti başlıyor:“Benim iki boyutlu bir yüzeye çizdiğim şey, üç boyutlu dünyadaki gerçeğine ne kadar benziyor?”Aklına bu soru takılmış olanlardan bazıları, daha ileri düzeyde düşünmeye devam ederse, “gerçek nedir”sorusuna da bulaşabilirler. Bulaşmıştırlar da...

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat