%30
Fikret Mualla (Ciltli) Doğan Hızlan
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9786059018807
Boyut
23.00x33.50
Sayfa Sayısı
384
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
2020-03
Çeviren
Mehmet Hakkı Suçin
Kapak Türü
Ciltli
Kağıt Türü
Kuşe
Dili
Türkçe
Orijinal Adı
A Lonely and Wounded Life

Fikret Mualla (Ciltli)Yalnız ve Yaralı Bir Hayat

380,00TL
266,00TL
%30
Satışta değil
9786059018807
824014
Fikret Mualla (Ciltli)
Fikret Mualla (Ciltli) Yalnız ve Yaralı Bir Hayat
266.00

“Fikret Muallâ: Yalnız ve Yaralı Bir Hayat” Paris Ekolü'nün özgür ve özgün paleti Fikret Muallâ…

Türk resim tarihinde “Paris Ekolü” olarak nitelenen dönemin sıra dışı fırçası; Avni Arbaş, Hakkı Anlı, Albert Bitran, Hale Asaf, Abidin Dino, Nejad Melih Devrim, Remzi Paşa, Mübin Orhon gibi imzalar ile aynı “ekol”de anılan; bohem ve sıra dışı ömrü ile de kayıtlara geçen Fikret Muallâ Saygı, kayıtlara geçmiş ve belgelenmiş eserleri, dostlarına yazdığı mektuplar, özel eşyaları, kendi yazdıkları, dostlarının onunla ilgili yazdıkları ve bugüne kadar hiç yayımlanmayan görselleri ile bu çalışmada…

Muallâ resimlerinin konularını, çoğunlukla kahveler, sirkler ve sokaklar gibi, Paris yaşamının gündelik ayrıntıları oluşturuyor. İçinde yaşadığı bohem çevrenin insanını resmine konu olarak alan Muallâ, daha çok guvaş tekniğine yakınlık duyup, bu teknikle çok hızlı çalışabilmiş olmakla birlikte, yağlıboyayı da suluboya ve guvaşı kullandığı ustalıkla kullanmasıyla tanınıyor. Akademik ve eleştirel çevrelerde ise, resmin kuramsal sorunları üzerine çalışmalar gerçekleştirmeyen sanatçının,çağdaş akımlara katılmadığı görüşü, ağır basıyor. Oysa Akademisyenler bunu düşünürken, Türk resminin efsanevi ismi Fikret Muallâ, bu görüşün çok dışında ismini dünya resim tarihine çoktan altın harflerle yazdırmıştır.

İşte bu aykırı insanın bu güne kadar yayımlanmış en kapsamlı albümü elinizin altında…

  • Açıklama
    • “Fikret Muallâ: Yalnız ve Yaralı Bir Hayat” Paris Ekolü'nün özgür ve özgün paleti Fikret Muallâ…

      Türk resim tarihinde “Paris Ekolü” olarak nitelenen dönemin sıra dışı fırçası; Avni Arbaş, Hakkı Anlı, Albert Bitran, Hale Asaf, Abidin Dino, Nejad Melih Devrim, Remzi Paşa, Mübin Orhon gibi imzalar ile aynı “ekol”de anılan; bohem ve sıra dışı ömrü ile de kayıtlara geçen Fikret Muallâ Saygı, kayıtlara geçmiş ve belgelenmiş eserleri, dostlarına yazdığı mektuplar, özel eşyaları, kendi yazdıkları, dostlarının onunla ilgili yazdıkları ve bugüne kadar hiç yayımlanmayan görselleri ile bu çalışmada…

      Muallâ resimlerinin konularını, çoğunlukla kahveler, sirkler ve sokaklar gibi, Paris yaşamının gündelik ayrıntıları oluşturuyor. İçinde yaşadığı bohem çevrenin insanını resmine konu olarak alan Muallâ, daha çok guvaş tekniğine yakınlık duyup, bu teknikle çok hızlı çalışabilmiş olmakla birlikte, yağlıboyayı da suluboya ve guvaşı kullandığı ustalıkla kullanmasıyla tanınıyor. Akademik ve eleştirel çevrelerde ise, resmin kuramsal sorunları üzerine çalışmalar gerçekleştirmeyen sanatçının,çağdaş akımlara katılmadığı görüşü, ağır basıyor. Oysa Akademisyenler bunu düşünürken, Türk resminin efsanevi ismi Fikret Muallâ, bu görüşün çok dışında ismini dünya resim tarihine çoktan altın harflerle yazdırmıştır.

      İşte bu aykırı insanın bu güne kadar yayımlanmış en kapsamlı albümü elinizin altında…

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat