%35
Devlet Piyasa Parti Besime Şen
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9786059082624
Boyut
13.50x21.50
Sayfa Sayısı
248
Baskı
1
Basım Tarihi
2016-05
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

Devlet Piyasa PartiNizamettin Ariç ve Kürt Müziği

Yazar: Besime Şen
Yayınevi : Avesta Yayınları
45,00TL
29,25TL
%35
Satışta değil
9786059082624
674582
Devlet Piyasa Parti
Devlet Piyasa Parti Nizamettin Ariç ve Kürt Müziği
29.25

Devlet piyasa parti: Nizamettin Ariç ve Kürt Müziği

Besime Şen'in kaleme aldığı “Devlet Piyasa Parti Nizamettin Ariç ve Kürt Müziği” adlı kitap Avesta yayınları arasında çıktı.

Bu kitap, “ulusal müzik” kavramı çerçevesinde Kürt Müziğinin “yerini, dünyasını, kurumlarını ve öznelerini belirlemeye çalışıyor. Bu belirlemeler politik arka planın yanı sıra ekonomi politikaların etkisiyle ele alınıyor. Devlet-piyasa-parti denklemi, Kürt siyasallığının tarihsel koşulları ve Nizamettin Ariç'in hikayesi ile yani “Kürt müzisyeni nasıl oluşur?”; “Ariç neden Türkiye'deki dinleyicisinden kopuk? gibi sorulara yanıt aranarak cevaplanıyor.

Fransız Aydınlanması ile Alman Romantizminin belirlediği ulusallık fikirleri, müzikte ve özelinde Türk devletinin kuruluşunda nasıl bir role sahip? Bu etki, yani tek dil ve tek kültür politikası Kürt müziğinde nelere yol açıyor?

“Kürtlerin 20.yüzyılın başlarında modernist ulusal devlet oluşumlarının dışına düşerek devletsiz kalması; yanı sıra mekansal ve toplumsal olarak parçalanması; kapitalistleşme ile kır-kent çelişkilerini deneyimlemesi ve sınıfsal dokusunun belirginleşmesi....” gibi konuların yanı sıra kitap 1990 sonrası itibariyle PKK'nin Kürt müziği üzerindeki etkisini kavramsal düzeyde analiz etmektedir. Yazara göre yasak ve asimilasyona “karşı” bir alan ve ideoloji ören Kürt parti ve politik çevreleri müziği araçsallaştırmaktadır.

  • Açıklama
    • Devlet piyasa parti: Nizamettin Ariç ve Kürt Müziği

      Besime Şen'in kaleme aldığı “Devlet Piyasa Parti Nizamettin Ariç ve Kürt Müziği” adlı kitap Avesta yayınları arasında çıktı.

      Bu kitap, “ulusal müzik” kavramı çerçevesinde Kürt Müziğinin “yerini, dünyasını, kurumlarını ve öznelerini belirlemeye çalışıyor. Bu belirlemeler politik arka planın yanı sıra ekonomi politikaların etkisiyle ele alınıyor. Devlet-piyasa-parti denklemi, Kürt siyasallığının tarihsel koşulları ve Nizamettin Ariç'in hikayesi ile yani “Kürt müzisyeni nasıl oluşur?”; “Ariç neden Türkiye'deki dinleyicisinden kopuk? gibi sorulara yanıt aranarak cevaplanıyor.

      Fransız Aydınlanması ile Alman Romantizminin belirlediği ulusallık fikirleri, müzikte ve özelinde Türk devletinin kuruluşunda nasıl bir role sahip? Bu etki, yani tek dil ve tek kültür politikası Kürt müziğinde nelere yol açıyor?

      “Kürtlerin 20.yüzyılın başlarında modernist ulusal devlet oluşumlarının dışına düşerek devletsiz kalması; yanı sıra mekansal ve toplumsal olarak parçalanması; kapitalistleşme ile kır-kent çelişkilerini deneyimlemesi ve sınıfsal dokusunun belirginleşmesi....” gibi konuların yanı sıra kitap 1990 sonrası itibariyle PKK'nin Kürt müziği üzerindeki etkisini kavramsal düzeyde analiz etmektedir. Yazara göre yasak ve asimilasyona “karşı” bir alan ve ideoloji ören Kürt parti ve politik çevreleri müziği araçsallaştırmaktadır.

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat