%25
Bandırmalızade Haşim Baba Divanı Mehmet Akif Yalçınkaya
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9786054692972
Boyut
13.50x21.00
Sayfa Sayısı
252
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
2015
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
1. Hamur
Dili
Türkçe

Bandırmalızade Haşim Baba Divanı

20,00TL
15,00TL
%25
Satışta değil
9786054692972
783258
Bandırmalızade Haşim Baba Divanı
Bandırmalızade Haşim Baba Divanı
15.00

1130 (1718) senesinde Üsküdar'da doğan Haşim Baba, Celveti adab ve erkanına göre yetişti. Daha sonra Bektaşîliğe yönelerek o yolda önemli bir konum olan dedebabalık makamına kadar yükseldi. Bektaşilerin bir kısmı onun şeyhliğini kabul etmedi. Haşim Baba, çok yönlü kişiliği nedeniyle bir yerde karar kılamamış bunun sonucunda hem Celvetiler hem de Bektaşiler tarafından kabul görmemiştir. Celveti Asitanesi şeyhleri tarafından dışlanması neticesinde vefatından sonra mensupları kendisine Haşimiyye adlı bir tarikat nisbet etmişlerdir.

Varidat'ında Hz. Ali'den ceddim diye bahsederken divanının sonunda Safiyyüddin-i Erdebili vasıtasıyla Hz. Ali'nin soyundan geldiğini beyan eder. Kendi iç dünyasında muhtelif tezahürleriyle yaşamış olduğu tasavvufî coşkuyu şiirlerine başarılı bir şekilde taşıyan şair, Allah aşkını, Ehl-i Beyt sevgisini en samimi duygularla terennüm eder. Şiirlerinde Allah'a ulaşmanın yollarını ve bu yolda sâliklerin karşılaşacakları güçlükleri anlatır. Ona göre, vahdete ulaşabilmek için bir mürşide-pîre bağlanmak ve onun rehberliğinde azami gayret göstermek gerekmektedir.

  • Açıklama
    • 1130 (1718) senesinde Üsküdar'da doğan Haşim Baba, Celveti adab ve erkanına göre yetişti. Daha sonra Bektaşîliğe yönelerek o yolda önemli bir konum olan dedebabalık makamına kadar yükseldi. Bektaşilerin bir kısmı onun şeyhliğini kabul etmedi. Haşim Baba, çok yönlü kişiliği nedeniyle bir yerde karar kılamamış bunun sonucunda hem Celvetiler hem de Bektaşiler tarafından kabul görmemiştir. Celveti Asitanesi şeyhleri tarafından dışlanması neticesinde vefatından sonra mensupları kendisine Haşimiyye adlı bir tarikat nisbet etmişlerdir.

      Varidat'ında Hz. Ali'den ceddim diye bahsederken divanının sonunda Safiyyüddin-i Erdebili vasıtasıyla Hz. Ali'nin soyundan geldiğini beyan eder. Kendi iç dünyasında muhtelif tezahürleriyle yaşamış olduğu tasavvufî coşkuyu şiirlerine başarılı bir şekilde taşıyan şair, Allah aşkını, Ehl-i Beyt sevgisini en samimi duygularla terennüm eder. Şiirlerinde Allah'a ulaşmanın yollarını ve bu yolda sâliklerin karşılaşacakları güçlükleri anlatır. Ona göre, vahdete ulaşabilmek için bir mürşide-pîre bağlanmak ve onun rehberliğinde azami gayret göstermek gerekmektedir.

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat