%35
Ahmet Ağaoğlu ve Rol Değişikliği %15 indirimli Ufuk Özcan
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9786054208531
Boyut
13.50x21.00
Sayfa Sayısı
316
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
2010
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

Ahmet Ağaoğlu ve Rol DeğişikliğiYüzyıl Dönümünde Batıcı Bir Aydın Sosyoloji Yıllığı: 19

Yazar: Ufuk Özcan
Yayınevi : Kitabevi Yayınları
35,00TL
22,75TL
%35
Satışta değil
9786054208531
451291
Ahmet Ağaoğlu ve Rol Değişikliği
Ahmet Ağaoğlu ve Rol Değişikliği Yüzyıl Dönümünde Batıcı Bir Aydın Sosyoloji Yıllığı: 19
22.75
Ahmet Ağaoğlu (Şuşa, 1869-İstanbul, 1939) 20. yüzyıl başlarında Kafkasya'da, 2. Meşrutiyet ve Cumhuriyet dönemlerinde ise Türkiye'de siyasal ve entelektüel gündem içinde özel yer işgal etmiş bir kişiliktir. Onun aydın kimliği, eylem ve düşünceleri temelde üç ayrı tarihsel dönem/mekân içinde farklı doğrultularda gelişme gösterir. 19. yüzyıl sonlarında Çarlığa bağlı okullardaki yetişme evresinden sonra yükseköğrenim amacıyla gittiği Fransa'da kazandığı oryantalist formasyonun da etkisiyle Fars kültürünün üstünlüğü inancıyla desteklenen İran yanlısı ve Türklük karşıtı bir tutum sergiler. Ağaoğlu 1905 Devrimini izleyen dönemde Çarlığın artan baskıları karşısında Türkiye'ye iltica etmiş ve Osmanlı uyruğuna geçmiştir. Osmanlı İmparatorluğu'nun dağılma sürecini yaşadığı ve Cumhuriyet'in köklü dönüşümlerinin gerçekleştiği yıllar boyunca Ağaoğlu'nun düşünceleri İttihatçı Pantürkizmden Doğu uygarlıkları karşıtlığını içeren bir Batı savunuculuğuna, Kemalist ulusçuluktan liberal bireyciliğe ve Tek Parti rejimi muhalifliğine uzanan oldukça geniş bir yelpaze içinde değişim seyri izlemiştir. Ağaoğlu, içinde yer aldığı ortama göre aidiyeti, rolleri ve savunduğu fikirler değişime uğramış bir aydındır. Rus Azerbaycanı'nda Çarlık rejimi aleyhtarı, talepkar bir "kolonyal aydın" konumunda bulunan Ağaoğlu, 2. Meşrutiyet Türkiye'sinde "emperyal bir bürokrat"a, Cumhuriyet Türkiyesi'nde ise bir "ulus-devlet aydını"na dönüşmüştür.
  • Açıklama
    • Ahmet Ağaoğlu (Şuşa, 1869-İstanbul, 1939) 20. yüzyıl başlarında Kafkasya'da, 2. Meşrutiyet ve Cumhuriyet dönemlerinde ise Türkiye'de siyasal ve entelektüel gündem içinde özel yer işgal etmiş bir kişiliktir. Onun aydın kimliği, eylem ve düşünceleri temelde üç ayrı tarihsel dönem/mekân içinde farklı doğrultularda gelişme gösterir. 19. yüzyıl sonlarında Çarlığa bağlı okullardaki yetişme evresinden sonra yükseköğrenim amacıyla gittiği Fransa'da kazandığı oryantalist formasyonun da etkisiyle Fars kültürünün üstünlüğü inancıyla desteklenen İran yanlısı ve Türklük karşıtı bir tutum sergiler. Ağaoğlu 1905 Devrimini izleyen dönemde Çarlığın artan baskıları karşısında Türkiye'ye iltica etmiş ve Osmanlı uyruğuna geçmiştir. Osmanlı İmparatorluğu'nun dağılma sürecini yaşadığı ve Cumhuriyet'in köklü dönüşümlerinin gerçekleştiği yıllar boyunca Ağaoğlu'nun düşünceleri İttihatçı Pantürkizmden Doğu uygarlıkları karşıtlığını içeren bir Batı savunuculuğuna, Kemalist ulusçuluktan liberal bireyciliğe ve Tek Parti rejimi muhalifliğine uzanan oldukça geniş bir yelpaze içinde değişim seyri izlemiştir. Ağaoğlu, içinde yer aldığı ortama göre aidiyeti, rolleri ve savunduğu fikirler değişime uğramış bir aydındır. Rus Azerbaycanı'nda Çarlık rejimi aleyhtarı, talepkar bir "kolonyal aydın" konumunda bulunan Ağaoğlu, 2. Meşrutiyet Türkiye'sinde "emperyal bir bürokrat"a, Cumhuriyet Türkiyesi'nde ise bir "ulus-devlet aydını"na dönüşmüştür.
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat