Açıklığa Doğru Melih Cevdet Anday
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
3990000010901
Boyut
13.50x19.50
Sayfa Sayısı
269
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
1984-02
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

Açıklığa Doğru

14,00TL
Satışta değil
3990000010901
675062
Açıklığa Doğru
Açıklığa Doğru
14.00

"Bizim ozanlarımızın kendilerini Batılı saymaları için Batılı ozanların sorunları ile karşı karşıya gelmeleri zorunludur. Oysa biz ne yapıyoruz? Batıda kavgası bitmiş, tatlıya bağlanmış, artık öğretim alanına geçmiş anlayışları öykünmeye çabalıyoruz. Edgar Allan Poe'yu, ya da Rimbaud'yu örnek tutmaya kalkıyoruz. Daha yenileri öykünürken durumumuz başka mı? Değil. Bugün bizim Homeros'u örnek tutmamızla, en yeni bir Batılı ozanı örnek tutmamız arasındayazınımızın kişiliğini bulması bakımından, ne gibi bir ayrım düşünülebilir? Divan ozanlarımız, Fars ozanlarını sevmişler, onlar gibi yazmışlar da ne olmuş? Bunca yüzyıl geçtikten sonra verilen yargıya bakın: Divan şiiri, Fars şiirinin taklididir deniyor. Divan şiirimizi kötülemek istemiyorum. O şiirin güçlü ozanlar yetiştirdiğini biliyorum. Ne var ki bugün, İslam uygarlığı içinde yaratılan şiiri tanımak isteyen, Fars şiiri ile yetinebilir. Yarın çağdaş şiirimiz için de böyle olmayacak mı? Yirminci yüzyıl Batı şiirini inceleyenler, neden bizim şiirimizi de okumak gereğini duysunlar?" - Melih Cevdet Anday Bu yapıtta Melih Cevdet Anday'ın daha önce yayımlanmış olan iki deneme kitabı yer alıyor: Doğu-Batı (1961); Konuşarak (1964). Ayrıca yapıtın başına yazarın son yıllarda yazdığı iki uzun denemesi, "Sanat Neden Gerekli" ile "Düzyazı Sorunu" da eklenmiştir.

  • Açıklama
    • "Bizim ozanlarımızın kendilerini Batılı saymaları için Batılı ozanların sorunları ile karşı karşıya gelmeleri zorunludur. Oysa biz ne yapıyoruz? Batıda kavgası bitmiş, tatlıya bağlanmış, artık öğretim alanına geçmiş anlayışları öykünmeye çabalıyoruz. Edgar Allan Poe'yu, ya da Rimbaud'yu örnek tutmaya kalkıyoruz. Daha yenileri öykünürken durumumuz başka mı? Değil. Bugün bizim Homeros'u örnek tutmamızla, en yeni bir Batılı ozanı örnek tutmamız arasındayazınımızın kişiliğini bulması bakımından, ne gibi bir ayrım düşünülebilir? Divan ozanlarımız, Fars ozanlarını sevmişler, onlar gibi yazmışlar da ne olmuş? Bunca yüzyıl geçtikten sonra verilen yargıya bakın: Divan şiiri, Fars şiirinin taklididir deniyor. Divan şiirimizi kötülemek istemiyorum. O şiirin güçlü ozanlar yetiştirdiğini biliyorum. Ne var ki bugün, İslam uygarlığı içinde yaratılan şiiri tanımak isteyen, Fars şiiri ile yetinebilir. Yarın çağdaş şiirimiz için de böyle olmayacak mı? Yirminci yüzyıl Batı şiirini inceleyenler, neden bizim şiirimizi de okumak gereğini duysunlar?" - Melih Cevdet Anday Bu yapıtta Melih Cevdet Anday'ın daha önce yayımlanmış olan iki deneme kitabı yer alıyor: Doğu-Batı (1961); Konuşarak (1964). Ayrıca yapıtın başına yazarın son yıllarda yazdığı iki uzun denemesi, "Sanat Neden Gerekli" ile "Düzyazı Sorunu" da eklenmiştir.

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat