Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9786058869837
Boyut
135-210
Sayfa Sayısı
544
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
2012-04
Kapak Türü
Karton
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

Hukuk Usûlü ve SünnetKur'an'ı Anlama ve Uygulama Metodu

25,50TL
Satışta değil
9786058869837
475680
Hukuk Usûlü ve Sünnet
Hukuk Usûlü ve Sünnet Kur'an'ı Anlama ve Uygulama Metodu
25.50
Bir iş yapacağımız zaman, Kur'an böyle söylüyor, Hadis böyle söylüyor dersek, olur ki hatalı anlamış ve hatalı uygulamış olabiliriz; dolayısıyla insanlar Kur'an ve Sünnete yanlış bakabilirler. Bu nedenle şöyle söylenmesi tercih edildi: "Bu benim fıkhımdır/anlayışımdır/görüşümdür". Ben kendi fıkhıma göre hare¬ket ediyorum. Benim fıkhım (anlayışım) hatalı da olabilir, doğru da olabilir. Zira her müslüman Kuran ve Sünnet'i okur. Ve okuduklarından bir şeyler anlar. Anladıkları ile hareket eder. Hatalı anlayışlar kişiye maledilir. Güzel, örnek anla¬yışlar ve hareketler kaynağını Kur'an ve Sünneften alıyor olarak, insanların gün¬deminde yerini alır.
usûl arapça bir kelimedir. Asi kelimesinin çoğuludur. Asıllar, esaslar, temel bilgiler, temel kurallar, kolaylaştırıcı kurallar manâsına gelir. Kişi temel bilgileri öncelikle öğrenirse, detay bilgileri kolayca elde eder. Metod/metot fransızca bir kelimedir. Metod: Belirli bir hedefe gitmek için yolculuğun başlangıç noktasın¬dan hedefine kadar gidilecek güzergâhı açık, net ve belirgin biçimde ortaya koyan yol haritası demektir. Yapılması çok zor olan işler, metod öğrenmekle ko¬layca yapılabilir hâle gelir.
Kuran bizleri "Evrensel (Yurt'ta Barış, Cihanda Barış doğrultusunda) Bir Medeniyet" kurmaya yönlendirmektedir. Evrensel bir medeniyetin nasıl kurulacağının metodunu Kur'an bizlere bildirmektedir.
İçtihat ise her aşamada vardır. İlk inen beş ayeti (Alak Sûresi'nin ilk beş ayetini) okuyunuz. Burada "OKU" teklifi yer alıyor. Bu oku teklifi ile ilk kastedi¬lenin "indirilen ayeti oku" olduğu su götürmez bir gerçektir. Ancak siz "Oku" teklifini daha detaya indirecek olursanız, kâinatı oku, kâinatı anlatan bilim ki¬taplarını da oku olarak detay bir anlayış elde edebilirsiniz. İşte bu anlayışınız demek, içtihad yaptınız demektir. İçtihadınız doğru da olabilir, hatalı da olabilir. Sizi bağlar. Ancak herkes oku teklifi ile "ayetleri oku" teklifi yapıldığına inanmak durumundadır. "Ayetleri oku" teklifine inanmaz ise, inkâr etmiş olur, lâkin sizin içtihadınıza inanmaz ise kâfir sayılmaz. Ancak daha sonra gelecek ayetlerde, kâinatı araştırma, bilim oluşturma ile ilgili açık teklifler geliyor. Bu teklifleri inkâr eden kâfir olur.
  • Açıklama
    • Bir iş yapacağımız zaman, Kur'an böyle söylüyor, Hadis böyle söylüyor dersek, olur ki hatalı anlamış ve hatalı uygulamış olabiliriz; dolayısıyla insanlar Kur'an ve Sünnete yanlış bakabilirler. Bu nedenle şöyle söylenmesi tercih edildi: "Bu benim fıkhımdır/anlayışımdır/görüşümdür". Ben kendi fıkhıma göre hare¬ket ediyorum. Benim fıkhım (anlayışım) hatalı da olabilir, doğru da olabilir. Zira her müslüman Kuran ve Sünnet'i okur. Ve okuduklarından bir şeyler anlar. Anladıkları ile hareket eder. Hatalı anlayışlar kişiye maledilir. Güzel, örnek anla¬yışlar ve hareketler kaynağını Kur'an ve Sünneften alıyor olarak, insanların gün¬deminde yerini alır.
      usûl arapça bir kelimedir. Asi kelimesinin çoğuludur. Asıllar, esaslar, temel bilgiler, temel kurallar, kolaylaştırıcı kurallar manâsına gelir. Kişi temel bilgileri öncelikle öğrenirse, detay bilgileri kolayca elde eder. Metod/metot fransızca bir kelimedir. Metod: Belirli bir hedefe gitmek için yolculuğun başlangıç noktasın¬dan hedefine kadar gidilecek güzergâhı açık, net ve belirgin biçimde ortaya koyan yol haritası demektir. Yapılması çok zor olan işler, metod öğrenmekle ko¬layca yapılabilir hâle gelir.
      Kuran bizleri "Evrensel (Yurt'ta Barış, Cihanda Barış doğrultusunda) Bir Medeniyet" kurmaya yönlendirmektedir. Evrensel bir medeniyetin nasıl kurulacağının metodunu Kur'an bizlere bildirmektedir.
      İçtihat ise her aşamada vardır. İlk inen beş ayeti (Alak Sûresi'nin ilk beş ayetini) okuyunuz. Burada "OKU" teklifi yer alıyor. Bu oku teklifi ile ilk kastedi¬lenin "indirilen ayeti oku" olduğu su götürmez bir gerçektir. Ancak siz "Oku" teklifini daha detaya indirecek olursanız, kâinatı oku, kâinatı anlatan bilim ki¬taplarını da oku olarak detay bir anlayış elde edebilirsiniz. İşte bu anlayışınız demek, içtihad yaptınız demektir. İçtihadınız doğru da olabilir, hatalı da olabilir. Sizi bağlar. Ancak herkes oku teklifi ile "ayetleri oku" teklifi yapıldığına inanmak durumundadır. "Ayetleri oku" teklifine inanmaz ise, inkâr etmiş olur, lâkin sizin içtihadınıza inanmaz ise kâfir sayılmaz. Ancak daha sonra gelecek ayetlerde, kâinatı araştırma, bilim oluşturma ile ilgili açık teklifler geliyor. Bu teklifleri inkâr eden kâfir olur.
      Hukuk Us   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat