%30
Düş Düşe Uğultular İbrahim Aslaner
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9786053263388
Boyut
12.00x19.50
Sayfa Sayısı
176
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
2018-11
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

Düş Düşe Uğultular

Yayınevi : İz Yayıncılık
32,00TL
22,40TL
%30
Satışta değil
9786053263388
766951
Düş Düşe Uğultular
Düş Düşe Uğultular
22.40

“Ekim 1975'te Innsbruck'taki Krinzinger Galerisi'nde daha önce eşine rastlanmamıştır bir olay gerçekleşti; Yugoslav Marina Abramović, Lips of Thomas adlı performansını gerçekleştirdi. Marina bu performansında Rilke'nin Apollo'sunda işaret ettiği ‘dönüşüm'ü performans sanatları açısından gündeme getirerek, geleneksel sanat yapıtlarındaki özne-nesne ikiliğini yıkmış ve günümüz sanat anlayışına seyircileri de performansa dahil ederek yeni bir soluk getirmiştir. Düş Düşe Uğultular'ın özellikle ilk bölümü düşünüldüğünde Marine'nin performans sanatları için yıkmış olduğu geleneksel algı ‘roman' için sorgulanmış, aynı zamanda ‘roman' bir nesne olmanın ötesinde sahnenin bir parçası olarak, sürece seyircinin de müdahil olmasıyla yazarın içsel dönüşümü odak değiştirerek seyircinin de ilgi ve beklentileri işe koşularak yazar, roman ve seyirci arasında ‘sahne' ana odak olmuştur.

  • Açıklama
    • “Ekim 1975'te Innsbruck'taki Krinzinger Galerisi'nde daha önce eşine rastlanmamıştır bir olay gerçekleşti; Yugoslav Marina Abramović, Lips of Thomas adlı performansını gerçekleştirdi. Marina bu performansında Rilke'nin Apollo'sunda işaret ettiği ‘dönüşüm'ü performans sanatları açısından gündeme getirerek, geleneksel sanat yapıtlarındaki özne-nesne ikiliğini yıkmış ve günümüz sanat anlayışına seyircileri de performansa dahil ederek yeni bir soluk getirmiştir. Düş Düşe Uğultular'ın özellikle ilk bölümü düşünüldüğünde Marine'nin performans sanatları için yıkmış olduğu geleneksel algı ‘roman' için sorgulanmış, aynı zamanda ‘roman' bir nesne olmanın ötesinde sahnenin bir parçası olarak, sürece seyircinin de müdahil olmasıyla yazarın içsel dönüşümü odak değiştirerek seyircinin de ilgi ve beklentileri işe koşularak yazar, roman ve seyirci arasında ‘sahne' ana odak olmuştur.

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat