%30
Çin (Ciltli) Ayşe Erek
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9786055275440
Boyut
23.50x32.00
Sayfa Sayısı
196
Baskı
1
Basım Tarihi
2018-08
Kapak Türü
Ciltli
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

Çın (Ciltli)

74,07TL
51,85TL
%30
Satışta değil
9786055275440
760205
Çın (Ciltli)
Çın (Ciltli)
51.85

13 Mayıs-26 Kasım 2017 tarihleri arasında gerçekleşen Venedik Bienali 57. Uluslararası Sanat Sergisi Türkiye Pavyonu'nda yer alan ÇIN projesi, sanatçı Cevdet Erek ve ekibinin katılımıyla Bienal'in ön izleme günlerinden 11 Mayıs Perşembe uluslararası sanat dünyasına tanıtıldı.

Mekâna özgü bir yerleştirme olan ÇIN, mekânın şiirsel ve politik tahayyüllerini mimari ve ses aracılığıyla keşfetmeyi deniyor. Eserin başlığı, işi önceden haber veren bir ses sinyali olarak düşünüldü. Türkçe'de bir yansıma sözcük olan ÇIN, vurmalı bir sesi taklit eden bir sözcük olmasının yanı sıra, iki ayrı kelimenin türediği bir kök: Çınlama (reverberasyon) ve kulak çınlaması.

Erek, ÇIN ile daha önce gerçekleştirdiği “Ritimler Mekânı”, “Cetveller ve Ritim Çalışmaları” ve “Ses Süslemesi” gibi seri işlerinde araştırdığı tema ve yöntemlerin bir bölümü üzerine denemelerini sürdürüyor. Bu işlerde tarihin, gündelik yaşam ve doğanın ritimleri, ses, mimari ve performansın bir araya gelmesiyle ifade buluyor, görsel ve işitsel zaman çizelgeleri inşa ediliyor, örüntüler ve söz aracılığıyla mimari “ses süslemeleri” yaratılıyor.

ÇIN'ın yaratımında önden tasarlama, deneme-yanılma ve doğaçlama yöntemlerinin her biri rol oynuyor. Erek'in Türkiye Pavyonu'ndaki işinin temelini eş zamanlı olarak üretilen iki unsur oluşturuyor: Mimari bir yapıyla somutlaşan bir mekânsal program ve çok kanallı bir ses yerleştirmesi. Tamamı fiziksel inşanın tamamlanmasının ardından mekânda üretilen sesler, gezisinde kişiye rehberlik ediyor ve onu hem ardışık hem de sınırsız bir kombinasyon çeşitliliğiyle karşılıyor. Seslerin karmaşık biçimlenimleri kimi zaman kişiyi çepeçevre sararak, kimi zamansa kişinin konumu ve yönüne göre belirsizleşerek görülmeyen sınırlar üretiyor, aynı zamanda geçişkenlik oluşturuyor. ÇIN ayrıca Venedik Bienali boyunca müdahalelere de açık olacak: Sanatçıların - örneğin çeşitlenen, özgün veya tamamen devre dışı bırakılmış sesler eşliğinde - performanslar yapmasına imkân tanıyacak ve yerleştirme serginin son günlerine kadar son biçimini almayacak.

Cevdet Erek'in hazırlık süreci boyunca paylaştığı metinlerden örneklerin eklenmesiyle oluşan yeni bir metni içeren kitapçık sergiye eşlik edecek. Venedik Bienali esnasında, ÇIN'ın yapım sürecinin açıklandığı, belgelendiği ve işe yönelik yazıları barındıran çift dilli bir katalog da hazırlanacak. Katalog, Türkiye'de İKSV tarafından, Yapı Kredi Yayınları'nın dağıtımıyla yayımlanacak. Ek olarak, ses süslemelerinin örnekleri ve çeşitli düzenlemeleri ile sergi kitapçığını içeren bir 10'' plak da satışa sunulacak.

  • Açıklama
    • 13 Mayıs-26 Kasım 2017 tarihleri arasında gerçekleşen Venedik Bienali 57. Uluslararası Sanat Sergisi Türkiye Pavyonu'nda yer alan ÇIN projesi, sanatçı Cevdet Erek ve ekibinin katılımıyla Bienal'in ön izleme günlerinden 11 Mayıs Perşembe uluslararası sanat dünyasına tanıtıldı.

      Mekâna özgü bir yerleştirme olan ÇIN, mekânın şiirsel ve politik tahayyüllerini mimari ve ses aracılığıyla keşfetmeyi deniyor. Eserin başlığı, işi önceden haber veren bir ses sinyali olarak düşünüldü. Türkçe'de bir yansıma sözcük olan ÇIN, vurmalı bir sesi taklit eden bir sözcük olmasının yanı sıra, iki ayrı kelimenin türediği bir kök: Çınlama (reverberasyon) ve kulak çınlaması.

      Erek, ÇIN ile daha önce gerçekleştirdiği “Ritimler Mekânı”, “Cetveller ve Ritim Çalışmaları” ve “Ses Süslemesi” gibi seri işlerinde araştırdığı tema ve yöntemlerin bir bölümü üzerine denemelerini sürdürüyor. Bu işlerde tarihin, gündelik yaşam ve doğanın ritimleri, ses, mimari ve performansın bir araya gelmesiyle ifade buluyor, görsel ve işitsel zaman çizelgeleri inşa ediliyor, örüntüler ve söz aracılığıyla mimari “ses süslemeleri” yaratılıyor.

      ÇIN'ın yaratımında önden tasarlama, deneme-yanılma ve doğaçlama yöntemlerinin her biri rol oynuyor. Erek'in Türkiye Pavyonu'ndaki işinin temelini eş zamanlı olarak üretilen iki unsur oluşturuyor: Mimari bir yapıyla somutlaşan bir mekânsal program ve çok kanallı bir ses yerleştirmesi. Tamamı fiziksel inşanın tamamlanmasının ardından mekânda üretilen sesler, gezisinde kişiye rehberlik ediyor ve onu hem ardışık hem de sınırsız bir kombinasyon çeşitliliğiyle karşılıyor. Seslerin karmaşık biçimlenimleri kimi zaman kişiyi çepeçevre sararak, kimi zamansa kişinin konumu ve yönüne göre belirsizleşerek görülmeyen sınırlar üretiyor, aynı zamanda geçişkenlik oluşturuyor. ÇIN ayrıca Venedik Bienali boyunca müdahalelere de açık olacak: Sanatçıların - örneğin çeşitlenen, özgün veya tamamen devre dışı bırakılmış sesler eşliğinde - performanslar yapmasına imkân tanıyacak ve yerleştirme serginin son günlerine kadar son biçimini almayacak.

      Cevdet Erek'in hazırlık süreci boyunca paylaştığı metinlerden örneklerin eklenmesiyle oluşan yeni bir metni içeren kitapçık sergiye eşlik edecek. Venedik Bienali esnasında, ÇIN'ın yapım sürecinin açıklandığı, belgelendiği ve işe yönelik yazıları barındıran çift dilli bir katalog da hazırlanacak. Katalog, Türkiye'de İKSV tarafından, Yapı Kredi Yayınları'nın dağıtımıyla yayımlanacak. Ek olarak, ses süslemelerinin örnekleri ve çeşitli düzenlemeleri ile sergi kitapçığını içeren bir 10'' plak da satışa sunulacak.

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat