%35
Yönetime Benlik Yaklaşımı: Tevazu ve Kibir Ercan Aydın
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9786055291716
Boyut
13.50x19.50
Sayfa Sayısı
176
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
2016-11
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

Yönetime Benlik Yaklaşımı: Tevazu ve Kibir

40,00TL
26,00TL
%35
Satışta değil
9786055291716
644052
Yönetime Benlik Yaklaşımı: Tevazu ve Kibir
Yönetime Benlik Yaklaşımı: Tevazu ve Kibir
26.00

Yönetime Benlik Yaklaşımında ele aldığımız benlik, çalışma hayatını şekillendiren önemli bir değişken olarak karşımıza çıkıyor. Benlik değişkeni kendini ya tevazu ya da kibir olarak gösterir. Benliğin kendini göstereceği üçüncü yolu bulunmaz.

Tevazunun ya da kibrin iyiliğini ya da kötülüğünü, benliğin hukuka karşı gösterdiği saygısı belirler. Örneğin hakkı veya hukuku çiğneyene karşı tevazu gösterilmez. Bu tevazu kötüdür. Bunun yanında hakkı ya da hukuku çiğneyene karşı kibir göstermek gerekir. Bu kibir iyidir.

Günümüzde, benliği yok etmeyi düşünmek veya öldürmeyi düşünmek bir erdem olarak algılanıyor. Böyle bir algı yanlıştır. Benliksiz hayat olmaz, benliksiz yönetici olmaz, benliksiz yönetim olmaz, benliksiz hukuka saygı olmaz, benliksiz tevazu ya da kibir olmaz.

Yönetim bilgisi, bilimsel yaklaşımlar dışında şayet sanatsal yaklaşımlarla incelenmiş olsa idi benliğin önemi anlaşılacaktı. Yönetimin sanat tarafını incelemek benliği incelemek demektir. Yönetime Benlik Yaklaşımı ile yönetimin sanat tarafı veya özgün tarafı incelerken tevazunun ve kibrin yönetim açısından etkisi de incelenmek zorundadır. Bu açılardan eserde; tevazu, kibir ve benlik Yönetim Kültürü açısından incelenmiştir.

  • Açıklama
    • Yönetime Benlik Yaklaşımında ele aldığımız benlik, çalışma hayatını şekillendiren önemli bir değişken olarak karşımıza çıkıyor. Benlik değişkeni kendini ya tevazu ya da kibir olarak gösterir. Benliğin kendini göstereceği üçüncü yolu bulunmaz.

      Tevazunun ya da kibrin iyiliğini ya da kötülüğünü, benliğin hukuka karşı gösterdiği saygısı belirler. Örneğin hakkı veya hukuku çiğneyene karşı tevazu gösterilmez. Bu tevazu kötüdür. Bunun yanında hakkı ya da hukuku çiğneyene karşı kibir göstermek gerekir. Bu kibir iyidir.

      Günümüzde, benliği yok etmeyi düşünmek veya öldürmeyi düşünmek bir erdem olarak algılanıyor. Böyle bir algı yanlıştır. Benliksiz hayat olmaz, benliksiz yönetici olmaz, benliksiz yönetim olmaz, benliksiz hukuka saygı olmaz, benliksiz tevazu ya da kibir olmaz.

      Yönetim bilgisi, bilimsel yaklaşımlar dışında şayet sanatsal yaklaşımlarla incelenmiş olsa idi benliğin önemi anlaşılacaktı. Yönetimin sanat tarafını incelemek benliği incelemek demektir. Yönetime Benlik Yaklaşımı ile yönetimin sanat tarafı veya özgün tarafı incelerken tevazunun ve kibrin yönetim açısından etkisi de incelenmek zorundadır. Bu açılardan eserde; tevazu, kibir ve benlik Yönetim Kültürü açısından incelenmiştir.

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat