Tiyatronun Temelleri Oscar G. Brockett
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9786054146154
Boyut
21.00x26.00
Sayfa Sayısı
496
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
2018-03
Çeviren
Nezihe Selda Öndül
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
Kuşe
Dili
Türkçe
Orijinal Adı
The Essential Theatre
9786054146154
746496
Tiyatronun Temelleri
Tiyatronun Temelleri
133.71

Tiyatronun Temelleri esas olarak iki farklı derse hizmet etmek amacı gütmektedir: Tiyatro alanında uzmanlaşmak isteyen kişilere (geleceğin tiyatrocularına) temel oluşturacak genel bir giriş dersi ve seyirci koltuğunda oturan kişilere (geleceğin tiyatro izleyicilerine) tiyatroyu daha iyi anlama ve kavrama yönünde genel bir çerçeve sunacak olan bir tiyatro eleştirisi dersi. Bu iki ders benzer konuları ele almasına rağmen, genellikle farklı noktalara vurgu yapar. Eğitimciler genelde ellerindeki malzemeyi bireysel amaçlarına uyacak şekilde kullanır, bu yüzden biz de tiyatroya akıllıca örgütlenmiş, kapsamlı bir bakış sağlamayı amaçladık. Ancak eğitimciler bizim seçtiğimiz dizilişi ya da kitapta yer verdiğimiz her ayrıntıyı kullanmak zorunda değiller. Bazı eğitimciler yalnızca ikinci bölümün bazı kısımlarını kullanmak isterken, diğerleri öncelikle üçüncü bölümü okutmak ya da iki bölümü aynı anda ele almak isteyebilir. Bütün bunlardan bağımsız olarak bizim amacımız, eğitim sürecinin nasıl düzenleneceğinden ziyade, tiyatroya giriş ya da tiyatro eleştirisi derslerine uygun konularla ilgili yararlı tartışmalar sunmaktır.

Birinci Bölüm tiyatronun doğasına dair temel meseleleri ve özellikleri, seyircinin rolünü, teatral performansların değerlendirilmesinde etkili olan farklı etkenleri ve dramatik yapı ve üslupları ele alır. İkinci Bölüm tiyatronun geçmişinde ve bugününde var olan, çeşitli teatral deneyimlere göz atar. Bu deneyimlerden anlaşıldığı üzere, yaratıcı dışavurumun hayati bir örneği olarak tiyatro, içinde bulunduğu kültürü yansıtırken bir taraftan da bu kültürle birlikte evrim geçirir. Üçüncü Bölüm günümüz tiyatro üretim süreçlerine bir bakış sağlar, bu süreçte kullanılan ilkeler, uygulamalar ve yöntemlere ışık tutar.

Bu kitabı okuyacak olan çoğu kişinin hem oyunları okuyacağını, hem de gösterimlere katılacaklarını farz ediyoruz. Tercihen, öğrenciler önce metinleri okumalı daha sonra oyunların gösterimlerini görmelidir. Bu genelde mümkün değildir, ancak bir oyunu okumak ve daha sonra sahnede izlemek, oyun metninin basılı hali ve onun sahnelenmiş hali arasındaki farkı ortaya koyar drama ve tiyatro arasındaki fark budur.

  • Açıklama
    • Tiyatronun Temelleri esas olarak iki farklı derse hizmet etmek amacı gütmektedir: Tiyatro alanında uzmanlaşmak isteyen kişilere (geleceğin tiyatrocularına) temel oluşturacak genel bir giriş dersi ve seyirci koltuğunda oturan kişilere (geleceğin tiyatro izleyicilerine) tiyatroyu daha iyi anlama ve kavrama yönünde genel bir çerçeve sunacak olan bir tiyatro eleştirisi dersi. Bu iki ders benzer konuları ele almasına rağmen, genellikle farklı noktalara vurgu yapar. Eğitimciler genelde ellerindeki malzemeyi bireysel amaçlarına uyacak şekilde kullanır, bu yüzden biz de tiyatroya akıllıca örgütlenmiş, kapsamlı bir bakış sağlamayı amaçladık. Ancak eğitimciler bizim seçtiğimiz dizilişi ya da kitapta yer verdiğimiz her ayrıntıyı kullanmak zorunda değiller. Bazı eğitimciler yalnızca ikinci bölümün bazı kısımlarını kullanmak isterken, diğerleri öncelikle üçüncü bölümü okutmak ya da iki bölümü aynı anda ele almak isteyebilir. Bütün bunlardan bağımsız olarak bizim amacımız, eğitim sürecinin nasıl düzenleneceğinden ziyade, tiyatroya giriş ya da tiyatro eleştirisi derslerine uygun konularla ilgili yararlı tartışmalar sunmaktır.

      Birinci Bölüm tiyatronun doğasına dair temel meseleleri ve özellikleri, seyircinin rolünü, teatral performansların değerlendirilmesinde etkili olan farklı etkenleri ve dramatik yapı ve üslupları ele alır. İkinci Bölüm tiyatronun geçmişinde ve bugününde var olan, çeşitli teatral deneyimlere göz atar. Bu deneyimlerden anlaşıldığı üzere, yaratıcı dışavurumun hayati bir örneği olarak tiyatro, içinde bulunduğu kültürü yansıtırken bir taraftan da bu kültürle birlikte evrim geçirir. Üçüncü Bölüm günümüz tiyatro üretim süreçlerine bir bakış sağlar, bu süreçte kullanılan ilkeler, uygulamalar ve yöntemlere ışık tutar.

      Bu kitabı okuyacak olan çoğu kişinin hem oyunları okuyacağını, hem de gösterimlere katılacaklarını farz ediyoruz. Tercihen, öğrenciler önce metinleri okumalı daha sonra oyunların gösterimlerini görmelidir. Bu genelde mümkün değildir, ancak bir oyunu okumak ve daha sonra sahnede izlemek, oyun metninin basılı hali ve onun sahnelenmiş hali arasındaki farkı ortaya koyar drama ve tiyatro arasındaki fark budur.

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat