Osmanlı'dan Günümüze Türkiye'nin Siyasal Hayatı Kolektif
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9786059527538
Boyut
160-240
Sayfa Sayısı
792
Baskı
1
Basım Tarihi
2017-03
Kapak Türü
Karton
Kağıt Türü
2.Hamur
Dili
Türkçe

Osmanlı'dan Günümüze Türkiye'nin Siyasal Hayatı

Yazar: Kolektif
Yayınevi : Savaş Yayınevi
16,92TL
Satışta değil
9786059527538
660156
Osmanlı'dan Günümüze Türkiye'nin Siyasal Hayatı
Osmanlı'dan Günümüze Türkiye'nin Siyasal Hayatı
16.92
Türkiye'de tarih önemlidir. Yalnız "tarih" olarak değil, gelecekle ilişkisinden ötürü önemlidir. Geçmişte, gerçekte ne olduğum öğrenilmesi, bugünümüzü daha doğru anlamamızı sağlayacak, böylece yarını nasıl düşünebileceğimize, sandık odamızda bize sorulmadan biriken bu mirasın içinden neyi isteyip neyi istemeyeceğimize daha sağlıklı bir temel üzerinde
karar verebilmemizi sağlayacaktır.
Prof. Dr. Murat BELGE Bilgi Üniversitesi
Türkiye'de siyasi alan, siyasi aktörler ve siyaset yapma eyleminin, devlet-merkezci olmak yerine, Türk modernleşmesinin demokratik liberal ve çoğulcu temelde yeniden kurulması ve Türk demokrasisinin devlet-toplum-birey ilişkilerine yerleşikleşmesi ve derinleşmesinin
itici gücü olması temelinde yeniden kurulması gereklidir.
Prof. Dr. E. Fuat KEYMAN Koç Üniversitesi
1970'Ierin kuşakları arasında "tek lider, tek parti ve tek toplum" anlayışı yaygın bir ütopya iken, 1980'Ii kuşaklarda farklılaşan, çoğulcu katılımcı, özgürlüklü bir demokratik anlayışın en fazla benimsenen anlayış olarak yaygınlaştığı söylenebilir.
Prof. Dr. Ömer ÇAHA Yıldız Teknik Üniversitesi
Türkiye'deki Kürtlerin "sorun"u, ulusal bir pazar için bir ulus-devlet arzusunda olanların bir "ulusal sorun"u değil, yok sayılmış bir etnik kimliğin yeniden kazanılması sorunudur.
Doç. Dr. Ali Kemal ÖZCAN Munzur Üniversitesi
AK Parti'nin geldiği damarın, bu ülkede ezeli muhalefeti ve "vesayetçi siyasal merkez" karşısında "toplumsal çevre"nin alan ve güç arayışını temsil ettiği söylenebilmekle birlikte, AK Parti iktidarında İslami kesimin, 1980'lerde ANAP döneminde başlatılan neoliberal politikalara koşut olarak kapitalist sistem çerçevesinde bir dönüşüm yaşadığı ve "devlet merkezli değerler sistemi" tarafından yutulduğu d,a belirtilmelidir.
Gülenizm, Türkiye Cumhuriyeti'nin resmi ideolojisi "seküler" Kemalizm'in "zor", "baskı" ve "darbe"si ile Batılı modern değerler çerçevesinde "makbul vatandaş" yapılamayan toplum kesimlerini, "gönüllü kulluk" ve "rıza" üzerinden devşirmenin (hadım etmenin) bir aparatı olarak, Kemalizm'in "dinci" versiyonudur.
  • Açıklama
    • Türkiye'de tarih önemlidir. Yalnız "tarih" olarak değil, gelecekle ilişkisinden ötürü önemlidir. Geçmişte, gerçekte ne olduğum öğrenilmesi, bugünümüzü daha doğru anlamamızı sağlayacak, böylece yarını nasıl düşünebileceğimize, sandık odamızda bize sorulmadan biriken bu mirasın içinden neyi isteyip neyi istemeyeceğimize daha sağlıklı bir temel üzerinde
      karar verebilmemizi sağlayacaktır.
      Prof. Dr. Murat BELGE Bilgi Üniversitesi
      Türkiye'de siyasi alan, siyasi aktörler ve siyaset yapma eyleminin, devlet-merkezci olmak yerine, Türk modernleşmesinin demokratik liberal ve çoğulcu temelde yeniden kurulması ve Türk demokrasisinin devlet-toplum-birey ilişkilerine yerleşikleşmesi ve derinleşmesinin
      itici gücü olması temelinde yeniden kurulması gereklidir.
      Prof. Dr. E. Fuat KEYMAN Koç Üniversitesi
      1970'Ierin kuşakları arasında "tek lider, tek parti ve tek toplum" anlayışı yaygın bir ütopya iken, 1980'Ii kuşaklarda farklılaşan, çoğulcu katılımcı, özgürlüklü bir demokratik anlayışın en fazla benimsenen anlayış olarak yaygınlaştığı söylenebilir.
      Prof. Dr. Ömer ÇAHA Yıldız Teknik Üniversitesi
      Türkiye'deki Kürtlerin "sorun"u, ulusal bir pazar için bir ulus-devlet arzusunda olanların bir "ulusal sorun"u değil, yok sayılmış bir etnik kimliğin yeniden kazanılması sorunudur.
      Doç. Dr. Ali Kemal ÖZCAN Munzur Üniversitesi
      AK Parti'nin geldiği damarın, bu ülkede ezeli muhalefeti ve "vesayetçi siyasal merkez" karşısında "toplumsal çevre"nin alan ve güç arayışını temsil ettiği söylenebilmekle birlikte, AK Parti iktidarında İslami kesimin, 1980'lerde ANAP döneminde başlatılan neoliberal politikalara koşut olarak kapitalist sistem çerçevesinde bir dönüşüm yaşadığı ve "devlet merkezli değerler sistemi" tarafından yutulduğu d,a belirtilmelidir.
      Gülenizm, Türkiye Cumhuriyeti'nin resmi ideolojisi "seküler" Kemalizm'in "zor", "baskı" ve "darbe"si ile Batılı modern değerler çerçevesinde "makbul vatandaş" yapılamayan toplum kesimlerini, "gönüllü kulluk" ve "rıza" üzerinden devşirmenin (hadım etmenin) bir aparatı olarak, Kemalizm'in "dinci" versiyonudur.
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat