%40
Anadolu'nun Üç Tezenesi Mithat Baş
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9786051808963
Boyut
13.50x21.00
Sayfa Sayısı
297
Basım Yeri
Ankara
Baskı
1
Basım Tarihi
2017-08
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

Anadolu'nun Üç Tezenesi

Yazar: Mithat Baş
Yayınevi : Gece Kitaplığı
46,02TL
27,61TL
%40
Satışta değil
9786051808963
724820
Anadolu'nun Üç Tezenesi
Anadolu'nun Üç Tezenesi
27.61

Âşıklık geleneği ve bu geleneğin öznesi olan âşıklarımız, kültür varlığımızın önemli bir bölümünü oluşturmaktadırlar. Âşık Veysel, Âşık Mahzuni Şerif ve Neşet Ertaş gibi ozanlarımız, kendilerine özgü yorumlarıyla ve fakat çağlar boyu süren âşıklık geleneğinden şekillenerek, günümüzde bu tarihsel geleneğin sentezi olmuşlardır. Âşıklık geleneğinin kökeni konusunda çeşitli görüşler vardır. Genel kabul, âşıklığın ozan-baksı edebiyatı olarak adlandırılan Türk destan anlatım geleneğine dayandığı ve Türklerin İslamiyet'i kabul etmesinden sonra ortaya çıkan tasavvufi düşünce ile Selçuklu ve Osmanlı yaşam biçimi ve kabullerinin bu geleneği şekillendirdiği yönündedir. Her ne kadar saraylarda Divan Edebiyatı gibi halkın pek anlamadığı farklı bir tür görülmüşse de Anadolu kırsalında bu tür rağbet görmemiş, Türk Halk Edebiyatı ozanların sazında ve sesinde vücut bulmuştur. Âşıklık geleneği içerisinde güçlü bir yere sahip olan usta-çırak ilişkisi, geçmişten günümüze kadar yaşamış olan âşıklar arasında bilgi, görgü ve tecrübe iletimini sağlayan bir köprü vazifesi görmüştür.

  • Açıklama
    • Âşıklık geleneği ve bu geleneğin öznesi olan âşıklarımız, kültür varlığımızın önemli bir bölümünü oluşturmaktadırlar. Âşık Veysel, Âşık Mahzuni Şerif ve Neşet Ertaş gibi ozanlarımız, kendilerine özgü yorumlarıyla ve fakat çağlar boyu süren âşıklık geleneğinden şekillenerek, günümüzde bu tarihsel geleneğin sentezi olmuşlardır. Âşıklık geleneğinin kökeni konusunda çeşitli görüşler vardır. Genel kabul, âşıklığın ozan-baksı edebiyatı olarak adlandırılan Türk destan anlatım geleneğine dayandığı ve Türklerin İslamiyet'i kabul etmesinden sonra ortaya çıkan tasavvufi düşünce ile Selçuklu ve Osmanlı yaşam biçimi ve kabullerinin bu geleneği şekillendirdiği yönündedir. Her ne kadar saraylarda Divan Edebiyatı gibi halkın pek anlamadığı farklı bir tür görülmüşse de Anadolu kırsalında bu tür rağbet görmemiş, Türk Halk Edebiyatı ozanların sazında ve sesinde vücut bulmuştur. Âşıklık geleneği içerisinde güçlü bir yere sahip olan usta-çırak ilişkisi, geçmişten günümüze kadar yaşamış olan âşıklar arasında bilgi, görgü ve tecrübe iletimini sağlayan bir köprü vazifesi görmüştür.

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat