%25
İnsancıl Aylık Kültür Sanat Dergisi Sayı: 345 Nisan 2019 Kolektif
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
3990000096867
Boyut
18.50x27.00
Sayfa Sayısı
64
Baskı
1
Basım Tarihi
2019-04
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

İnsancıl Aylık Kültür Sanat Dergisi Sayı: 345 Nisan 2019

15,00TL
11,25TL
%25
Satışta değil
3990000096867
811667
İnsancıl Aylık Kültür Sanat Dergisi Sayı: 345 Nisan 2019
İnsancıl Aylık Kültür Sanat Dergisi Sayı: 345 Nisan 2019
11.25

İnsancıl Nisan 2019 Sayısından

1 Hasan Akarsu – Yaşama Sevincine Çağrı (Şiir)

2 Betül Çotuksöken – Felsefenin Gör Dediği: Felsefe Tarihi: Antropontolojik Okuma 34

Felsefe tarihinde billurlaşan düşünme geleneklerine hiçbir zaman meydan okumayan, “hem o hem o” mantığını içselleştiren, kendisine kadar gelen görüşlerle de barışık olmakla ve onların hakkını teslim etmekle birlikte, kendisine yeni düşünme yolları açan Cassirer, insan dünyasına özgü olan simgesel biçimleri dilde, söylencede, dinde, sanatta, bilimde, tarihte somutlaştırır. Aslında dil, anılan diğer başlıkların hepsinin taşıyıcı temeli olarak değerlendirilebilir. Söylence de, sanatta, din de, bilim de, tarih de dilde kendisi olur; bunların hepsi insanın kültür dünyasının birer görünümüdür.

5 M. Güner Demiray - Sözcükler Evreni (Şiir)

6 Temel Demirer – İnsan Olmak Zorken, “İnsan”dı Zeki Alasya

Bir elmanın iki yarısı gibiydi Zeki Alasya ile Metin Akpınar. İki iyi oyuncu, iki komedi ustası, iki ortak, iki dost... Sahnede, perdede hep beraber. İsimleri ayrı anılmazdı hiç, kendilerinin ‘Zeki Alaskapınar diye espri üretecekleri kadar bütünleşmiş durumdaydılar. Akpınar a göre adeta olağanüstü bir güç tarafından kaderleri bir yazılmıştı.

10 Mehmet Ercan – Kurban (Şiir)

12 Gülay Yeşilipek – Edebiyat Sosyolojisi

Sosyolojinin ve sosyologların edebiyat yapıtlarıyla ilgilenmeleri, yapıtlarda toplumsal olanı araştırmaları, edebi yapıtları bu açıdan araştırma nesnesi yapmaları, sosyolojik açıdan toplumsal olana bir başka açıdan bakıştır.

Her ne kadar Edebiyat Sosyolojisi, gerek kavramsal olarak gerekse disiplin olarak Türkiye'de yaygınlaşmamış olsa da, bu alan kapsamına girecek hatırı sayılır çalışmalar ortaya konmuştur. Edebiyatçıların, sosyologların, sosyalbilimcilerin yanı sıra edebiyat eleştirmenleri de bu alanda yapıtlar vermişlerdir.

19 Mehmet Rayman – Karataşın Türküsü (Şiir)

20 Berrin Taş – Hep Yolda

25 Şubat 2019 / Mihri Hatun 15. 16. yüzyıl Divan Edebiyatımızın en bilinen şair kadını.

Sevgililerini adlarıyla anacak kadar cesur. Divan Edebiyatını inceleyen uzmanlar onu Safo ile kıyasladılar. Doğulu bir kadının böyle cesur bir şiir yazmasını şaşkınlıkla karşıladılar.

Rumcanın safo sözcüğüyle Arapçanın safi sözcüğü aynı kökten. Saf, temiz, duru anlamına geliyor. Ona Osmanlı Safo'su diyorlar.

23 Yusuf Çotuksöken – Düşünceler ve Düşünceleri Değiştirme Üzerine (Deneme)

İnsan için düşünen varlık diyorlar. Doğrudur; insandan başka canlıların düşünce ürettiklerine bugüne değin tanık olunamamıştır. Peki, niçin çok az insan düşünce üretip bizlerle paylaşıyor? Hiç düşündünüz mü? Okumadan düşünme aşamasına geçmek, en büyük yanılgıdır. Okumadan, bilgi ve deneyim birikimini düşünce üretimine elverişli duruma getirmeden düşünce üretmeye kalkmak, zaman, emek kaybından başka işe yaramaz.

26 Günova Sepin – Ricat (Şiir)

27 Gülay Yeşilipek – Cengiz Gündoğdu'nun Aretesi

Benim on beş yıllık İnsancıl sürecimde Cengiz Gündoğdu'dan öğrendiklerimi anlatmak için bu başlığı uygun buldum. "Arete”nin en kısa tanımı “ustalık”tır. Aristoteles'in Nikomakhos'a Etik kitabını okuduğumuz günlerde Cengiz Hoca kitapta sık sık söz edilen erdem kavramının yanlış çevrildiğini, doğru çevirinin "yaşam ustalığı” olması gerektiğini vurgulamıştı. Doğru, iyi, mutlu bir yaşam için gerekli bilginin ustalığı... Cengiz Gündoğdu'yu yaşam ustası yapan nedir?

31 Gülçin Yağmur Akbulut – Dağınık Bulut (Şiir)

32 Turgut A. Karabekir - Sosyal Yapımız

Ülkenin gerçeğini oluşturan Anadolu halkı, Cumhuriyetin ilk 30 yılı, bu yeni etkinin dışında kalmıştı. Bütün Osmanlı döneminde sosyal hayatın ve ilerlemelerin dışında bırakılmış olan bu topluluk, kendisine örnek olabilecek azınlığı kaybetmiş olduğunu bilmiyordu. Teknolojinin ilerlemesi, ulaşım ve iletişim kolaylıklarının gelmesiyle, birkaç büyük ildeki değişimle karşılaştıklarında, toplum içindeki farklar ortaya çıktı.

35 Bize Gelenler

36 İnsancıl'a Mektup

37 Nusret Karaca – Berlin Günlüklerim

02/11/2018 - Öğrenci değişim programı nedeniyle Berlin'de bulunan kızımızın dönüşü için eşimle gittiğimiz BERLİN'de Schönefeld havaalanından itibaren hareketli bir gün. Sevgili Mustafa oğlu Enez ile karşılıyor bizi. Yolumuz bir anda TAGESBROT...

40 Çağın Özbilgi – Yarını Düşünürken (Şiir)

41 Nurşen Aydoğan – Tarihsel Süreci İçinde Anadolu'da, Türkiye'de Kadının Durumu (2)

Frigler ise Anadolu'ya Ege göçleriyle inen son derece savaşçı, yarı göçebe bir kabiledir. Muşkiler diye de tanınan Frigyalılar, Anadolu'ya yerleşip devlet olarak Frig kültürü oluşturmuşlardır. Çeşitli madenlerin yanısıra kristal, oniks, mika da üretilmiş ve yontuculukta kullanılan “Sinop Kiir ilkönce Friglerle dış pazarlara gönderilmiştir. Bugünkü Türk halıcılığının atasıdır Frigyalılar. Frig kadınları, genelllikle halı olmak üzere dokumacılık, fildişi ve altın işlemeciliği, çanak çömlek yapımı, tarımda çalışırlar. Altını ilk kez işleyen Frigler, yontuculukta da ileridir.

45 Yusuf Çotuksöken – Arasında (Şiir)

46 Hasan Daşdemir – Kırkım Zamanı (Öykü)

Eylül'ün ortaları. Sivas'a bağlı A köyünde harmansonu. Buğday düvenle sürülerek başaklarından ayrılmış, sap saman olmuş, içeri atılmış. Şimdi ise kadınlar evlerin önlerinde kazanları kurmuşlar, buğday kaynatıyorlar. Bulgur yapacaklar. Kimisi kaynatılan buğdayları damda kurutuyor, bunları önce yapmış olanlar ise buğdayı kabuğundan ayırmak için dibekte dövüyor.

48 Berrin Taş – Cengiz Gündoğdu'yla İlk Adım Üstüne Söyleşi

52 Beyazıt Kahraman – Dil Her Alandaki Çalışmaların En Önemli Göstergesidir

Tekin Sönmez Dil ve Edebiyat Ödülleri 2017 yılında, ulaşabildiği evrensel dilbilim alanlarını Türk yazıncı geleneğinde Ataç çizgisine yakın yenilikçi çizgide tutarak; çağcıl, modern Türkçeye bağlılığı ve tiyatro, tarih belgeseli sahne sanatlarını akademik ve kılgıcı güzellik duyumu değerleri eşliğinde güncelleyen yazıları nedeniyle sahne sanatları, dil, eleştiri ödülü Sayın Hayati Asılyazıcı'ya verilmişti. Sayın Hayati Asılyazıcı'yla bu konuyu konuştuk.

54 Cengiz Gündoğdu – Yıldız Güncesi

25 Şubat Pazartesi

İnsan niye ihanet eder. zor bir soru bu. Peki ama bana niye ihanet eder. Büyük bir getirisi yok, bana ihanetin. Milletvekili, bakan olamazsın. Olsa olsa star sistemine girersin. Ünlenirsin. Kitapların basılır. Bu yolu seçenlerin kendilerine hain dediklerini sanmıyorum. Kendilerine ne derler, onu da ben bilmiyorum.

  • Açıklama
    • İnsancıl Nisan 2019 Sayısından

      1 Hasan Akarsu – Yaşama Sevincine Çağrı (Şiir)

      2 Betül Çotuksöken – Felsefenin Gör Dediği: Felsefe Tarihi: Antropontolojik Okuma 34

      Felsefe tarihinde billurlaşan düşünme geleneklerine hiçbir zaman meydan okumayan, “hem o hem o” mantığını içselleştiren, kendisine kadar gelen görüşlerle de barışık olmakla ve onların hakkını teslim etmekle birlikte, kendisine yeni düşünme yolları açan Cassirer, insan dünyasına özgü olan simgesel biçimleri dilde, söylencede, dinde, sanatta, bilimde, tarihte somutlaştırır. Aslında dil, anılan diğer başlıkların hepsinin taşıyıcı temeli olarak değerlendirilebilir. Söylence de, sanatta, din de, bilim de, tarih de dilde kendisi olur; bunların hepsi insanın kültür dünyasının birer görünümüdür.

      5 M. Güner Demiray - Sözcükler Evreni (Şiir)

      6 Temel Demirer – İnsan Olmak Zorken, “İnsan”dı Zeki Alasya

      Bir elmanın iki yarısı gibiydi Zeki Alasya ile Metin Akpınar. İki iyi oyuncu, iki komedi ustası, iki ortak, iki dost... Sahnede, perdede hep beraber. İsimleri ayrı anılmazdı hiç, kendilerinin ‘Zeki Alaskapınar diye espri üretecekleri kadar bütünleşmiş durumdaydılar. Akpınar a göre adeta olağanüstü bir güç tarafından kaderleri bir yazılmıştı.

      10 Mehmet Ercan – Kurban (Şiir)

      12 Gülay Yeşilipek – Edebiyat Sosyolojisi

      Sosyolojinin ve sosyologların edebiyat yapıtlarıyla ilgilenmeleri, yapıtlarda toplumsal olanı araştırmaları, edebi yapıtları bu açıdan araştırma nesnesi yapmaları, sosyolojik açıdan toplumsal olana bir başka açıdan bakıştır.

      Her ne kadar Edebiyat Sosyolojisi, gerek kavramsal olarak gerekse disiplin olarak Türkiye'de yaygınlaşmamış olsa da, bu alan kapsamına girecek hatırı sayılır çalışmalar ortaya konmuştur. Edebiyatçıların, sosyologların, sosyalbilimcilerin yanı sıra edebiyat eleştirmenleri de bu alanda yapıtlar vermişlerdir.

      19 Mehmet Rayman – Karataşın Türküsü (Şiir)

      20 Berrin Taş – Hep Yolda

      25 Şubat 2019 / Mihri Hatun 15. 16. yüzyıl Divan Edebiyatımızın en bilinen şair kadını.

      Sevgililerini adlarıyla anacak kadar cesur. Divan Edebiyatını inceleyen uzmanlar onu Safo ile kıyasladılar. Doğulu bir kadının böyle cesur bir şiir yazmasını şaşkınlıkla karşıladılar.

      Rumcanın safo sözcüğüyle Arapçanın safi sözcüğü aynı kökten. Saf, temiz, duru anlamına geliyor. Ona Osmanlı Safo'su diyorlar.

      23 Yusuf Çotuksöken – Düşünceler ve Düşünceleri Değiştirme Üzerine (Deneme)

      İnsan için düşünen varlık diyorlar. Doğrudur; insandan başka canlıların düşünce ürettiklerine bugüne değin tanık olunamamıştır. Peki, niçin çok az insan düşünce üretip bizlerle paylaşıyor? Hiç düşündünüz mü? Okumadan düşünme aşamasına geçmek, en büyük yanılgıdır. Okumadan, bilgi ve deneyim birikimini düşünce üretimine elverişli duruma getirmeden düşünce üretmeye kalkmak, zaman, emek kaybından başka işe yaramaz.

      26 Günova Sepin – Ricat (Şiir)

      27 Gülay Yeşilipek – Cengiz Gündoğdu'nun Aretesi

      Benim on beş yıllık İnsancıl sürecimde Cengiz Gündoğdu'dan öğrendiklerimi anlatmak için bu başlığı uygun buldum. "Arete”nin en kısa tanımı “ustalık”tır. Aristoteles'in Nikomakhos'a Etik kitabını okuduğumuz günlerde Cengiz Hoca kitapta sık sık söz edilen erdem kavramının yanlış çevrildiğini, doğru çevirinin "yaşam ustalığı” olması gerektiğini vurgulamıştı. Doğru, iyi, mutlu bir yaşam için gerekli bilginin ustalığı... Cengiz Gündoğdu'yu yaşam ustası yapan nedir?

      31 Gülçin Yağmur Akbulut – Dağınık Bulut (Şiir)

      32 Turgut A. Karabekir - Sosyal Yapımız

      Ülkenin gerçeğini oluşturan Anadolu halkı, Cumhuriyetin ilk 30 yılı, bu yeni etkinin dışında kalmıştı. Bütün Osmanlı döneminde sosyal hayatın ve ilerlemelerin dışında bırakılmış olan bu topluluk, kendisine örnek olabilecek azınlığı kaybetmiş olduğunu bilmiyordu. Teknolojinin ilerlemesi, ulaşım ve iletişim kolaylıklarının gelmesiyle, birkaç büyük ildeki değişimle karşılaştıklarında, toplum içindeki farklar ortaya çıktı.

      35 Bize Gelenler

      36 İnsancıl'a Mektup

      37 Nusret Karaca – Berlin Günlüklerim

      02/11/2018 - Öğrenci değişim programı nedeniyle Berlin'de bulunan kızımızın dönüşü için eşimle gittiğimiz BERLİN'de Schönefeld havaalanından itibaren hareketli bir gün. Sevgili Mustafa oğlu Enez ile karşılıyor bizi. Yolumuz bir anda TAGESBROT...

      40 Çağın Özbilgi – Yarını Düşünürken (Şiir)

      41 Nurşen Aydoğan – Tarihsel Süreci İçinde Anadolu'da, Türkiye'de Kadının Durumu (2)

      Frigler ise Anadolu'ya Ege göçleriyle inen son derece savaşçı, yarı göçebe bir kabiledir. Muşkiler diye de tanınan Frigyalılar, Anadolu'ya yerleşip devlet olarak Frig kültürü oluşturmuşlardır. Çeşitli madenlerin yanısıra kristal, oniks, mika da üretilmiş ve yontuculukta kullanılan “Sinop Kiir ilkönce Friglerle dış pazarlara gönderilmiştir. Bugünkü Türk halıcılığının atasıdır Frigyalılar. Frig kadınları, genelllikle halı olmak üzere dokumacılık, fildişi ve altın işlemeciliği, çanak çömlek yapımı, tarımda çalışırlar. Altını ilk kez işleyen Frigler, yontuculukta da ileridir.

      45 Yusuf Çotuksöken – Arasında (Şiir)

      46 Hasan Daşdemir – Kırkım Zamanı (Öykü)

      Eylül'ün ortaları. Sivas'a bağlı A köyünde harmansonu. Buğday düvenle sürülerek başaklarından ayrılmış, sap saman olmuş, içeri atılmış. Şimdi ise kadınlar evlerin önlerinde kazanları kurmuşlar, buğday kaynatıyorlar. Bulgur yapacaklar. Kimisi kaynatılan buğdayları damda kurutuyor, bunları önce yapmış olanlar ise buğdayı kabuğundan ayırmak için dibekte dövüyor.

      48 Berrin Taş – Cengiz Gündoğdu'yla İlk Adım Üstüne Söyleşi

      52 Beyazıt Kahraman – Dil Her Alandaki Çalışmaların En Önemli Göstergesidir

      Tekin Sönmez Dil ve Edebiyat Ödülleri 2017 yılında, ulaşabildiği evrensel dilbilim alanlarını Türk yazıncı geleneğinde Ataç çizgisine yakın yenilikçi çizgide tutarak; çağcıl, modern Türkçeye bağlılığı ve tiyatro, tarih belgeseli sahne sanatlarını akademik ve kılgıcı güzellik duyumu değerleri eşliğinde güncelleyen yazıları nedeniyle sahne sanatları, dil, eleştiri ödülü Sayın Hayati Asılyazıcı'ya verilmişti. Sayın Hayati Asılyazıcı'yla bu konuyu konuştuk.

      54 Cengiz Gündoğdu – Yıldız Güncesi

      25 Şubat Pazartesi

      İnsan niye ihanet eder. zor bir soru bu. Peki ama bana niye ihanet eder. Büyük bir getirisi yok, bana ihanetin. Milletvekili, bakan olamazsın. Olsa olsa star sistemine girersin. Ünlenirsin. Kitapların basılır. Bu yolu seçenlerin kendilerine hain dediklerini sanmıyorum. Kendilerine ne derler, onu da ben bilmiyorum.

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat