%30
Edebiyatın Sırça Kulesi Cemal Şakar
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9786053262022
Boyut
13.50x19.50
Sayfa Sayısı
144
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
2
Basım Tarihi
2017-07
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

Edebiyatın Sırça Kulesi

Yazar: Cemal Şakar
Yayınevi : İz Yayıncılık
30,00TL
21,00TL
%30
Satışta değil
9786053262022
722923
Edebiyatın Sırça Kulesi
Edebiyatın Sırça Kulesi
21.00

Cemal Şakar Edebiyatın Sırça Kulesi'nde, kutsal, ilham, vahiy, aşk, dil, hakikat, sanat kavramlarından yola çıkarak apaçık bir Müslüman sanatçı manifestosu ortaya koyuyor. Sanatın kökenlerine, dinle olan bağına, giderek sanatın varoluş koşullarına eğilip zevkin ve hazzın peşindeki sanat anlayışına karşın vahyin emrindeki sanat anlayışını temellendiriyor. Kutsal ve dünyevî bağlamında sanat algılarını tartışırken Müslüman sanatçının sanat karşısındaki konumunu ele alıp, Kur'an'ın vaz ettiklerinden sanata bakışın ayrı tutulamayacağını belirtiyor.

Şakar tüm yazılarında, vahiyle insan arasına giren modern, hakikati öldüren postmodern dünyayla ve seçkinci/özerk sanat algısıyla hesaplaşmaya giriyor. Sanatçının gerçeklikle ilişkisi bakımından bir dünya görüşüne sahip olması gerektiğini ileri sürerek, saf sanat ve tarafsızlık yargılarına eleştiriler getirirken, her sanat anlayışının arkasında bir inanç sistemi yattığını temellendiriyor. Sonuç olarak yazılar bir bütün olarak Müslüman'ın sanata olan bakışını derinleştirirken yeni tartışmalara da kapı aralıyor.

  • Açıklama
    • Cemal Şakar Edebiyatın Sırça Kulesi'nde, kutsal, ilham, vahiy, aşk, dil, hakikat, sanat kavramlarından yola çıkarak apaçık bir Müslüman sanatçı manifestosu ortaya koyuyor. Sanatın kökenlerine, dinle olan bağına, giderek sanatın varoluş koşullarına eğilip zevkin ve hazzın peşindeki sanat anlayışına karşın vahyin emrindeki sanat anlayışını temellendiriyor. Kutsal ve dünyevî bağlamında sanat algılarını tartışırken Müslüman sanatçının sanat karşısındaki konumunu ele alıp, Kur'an'ın vaz ettiklerinden sanata bakışın ayrı tutulamayacağını belirtiyor.

      Şakar tüm yazılarında, vahiyle insan arasına giren modern, hakikati öldüren postmodern dünyayla ve seçkinci/özerk sanat algısıyla hesaplaşmaya giriyor. Sanatçının gerçeklikle ilişkisi bakımından bir dünya görüşüne sahip olması gerektiğini ileri sürerek, saf sanat ve tarafsızlık yargılarına eleştiriler getirirken, her sanat anlayışının arkasında bir inanç sistemi yattığını temellendiriyor. Sonuç olarak yazılar bir bütün olarak Müslüman'ın sanata olan bakışını derinleştirirken yeni tartışmalara da kapı aralıyor.

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat