%20
Benjamin: Şiddet,Hukuk,İlahi Adalet Ömer Faruk Gökçe
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9786051525952
Boyut
16.00x23.50
Sayfa Sayısı
144
Baskı
1
Basım Tarihi
2017-09
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
1. Hamur
Dili
Türkçe

Benjamin: Şiddet, Hukuk, İlahi Adalet

23,15TL
18,52TL
%20
Satışta değil
9786051525952
728582
Benjamin: Şiddet, Hukuk, İlahi Adalet
Benjamin: Şiddet, Hukuk, İlahi Adalet
18.52

Şiddetin gün geçtikçe artan dozu hepimizde büyük bir şaşkınlığa ve korkuya neden oluyor. Terör çağının ortasına doğru hızla çekilen dünyada şiddet, haber bültenlerinde ve sokaklarımızda daha çok ve daha korkutucu halleriyle karşımıza çıkıyor. Kıymetli bir maden gibi meşru/gayri meşru tüm örgütler tarafından işleniyor ve tedavüle sokuluyor. Bunca şedit görünüm karşısında insan, kendi kıyametine doğru savrulduğu tahayyülüne saplanıyor. Bu eski bir hikaye. Tarihin başlangıcından günümüze görünümleri değişse de insanlığın en büyük paydasının şiddet araçlarının mübadelesi olduğu söylenebilir. Zira şiddeti bastırmaya, dizginleyip kontrol altına almaya çalışan, mensuplarının şiddete başvurmasını engellemeyi taahhüt eden hareketler dahi şedit kuruluş anılarına tutunuyor.

Elinizdeki çalışma neredeyse insanlık kadar eski bu mübadele aracının, envai meşruiyet kisvesi altında sayısız kere nasıl değiştirildiğini göstermeyi amaçlıyor. Walter Benjamin'in Zur Kritik der Gewalt metni üzerinden, hukuk ile şiddetin, salınım yasası altındaki diyalektik dönüşümünü tarihe not düşmek ve tedavülü asla kesilmeyecekmiş gibi hissettiğimiz şiddetin insanlık hikayesinden nasıl dışlanabileceğinin araştırılması amacıyla yapılan çalışma, şiddetsiz bir toplum için dua ile sonlanıyor.

İÇİNDEKİLER

GİRİŞ

1. Walter Benjamin ve "Şiddetin Eleştirisi Üzerine"
1.1. Şiddet Eleştirisinin Görevi
1.2. Gücün Tespiti
1.3. Gücün Çerçevesi
1.3.1. Doğal Hukuk ve Amaçların Adilliği
1.3.2. Pozitif Hukuk ve Araçların "Yasallığı"
1.4. Şiddet Eleştirisinin Niteliği

2. Mitik Yasa
2.1. Yasanın Karakteri: Performatif Eylem
2.2. Şiddetin Yasası: Mit
2.3. Mitik Kan Şiddeti
2.3.1. Mitik Şiddetin Niteliği
2.3.2. Mitik Şiddetin Tezahürü: Niobe'nin Kaderi
2.3.3. Mitik Şiddetin İktidarı
2.4. Üç Şiddet Öyküsü
2.4.1. Büyük Suçlu
2.4.2. Siyasal Genel Grev
2.4.3. Savaş
2.5. Şiddetle Çizilen Sınır: Yasa

3. Hukukun Düzeni
3.1. Hukukun Diyalektiği
3.2. Hukuk Düzeninin Şiddeti
3.3. Hukukun Şedit Araçları
3.3.1. İdam
3.3.2. Polis
3.3.3. Sözleşme
3.3.4. Parlamento

4. Saf Araçlar Siyaseti
4.1. Saf Araçlar
4.1.1. Niteliği
4.1.2. Saf Araç: Dil
4.1.3. Saf Araç: Afformatif
4.2. Proleter Genel Grev
4.3. İlahi Şiddet
4.3.1. İlahi Şiddetin Niteliği
4.3.2. İlahi Şiddetin Tezahürü: Korah
4.4. Tarihin Sonu
4.4.1. İnşa ve Tahribin Mekânı: Tarih
4.4.2. Vaat Edilen Adalet

5. Eleştiriler
5.1. Kansız Ölüm
5.2. Hükümsüz Emir: Öldürmeyeceksin!
5.3. Egemen vs. Ezilenler: Olağanüstü Hal'in Karar Aşaması
SONUÇ

  • Açıklama
    • Şiddetin gün geçtikçe artan dozu hepimizde büyük bir şaşkınlığa ve korkuya neden oluyor. Terör çağının ortasına doğru hızla çekilen dünyada şiddet, haber bültenlerinde ve sokaklarımızda daha çok ve daha korkutucu halleriyle karşımıza çıkıyor. Kıymetli bir maden gibi meşru/gayri meşru tüm örgütler tarafından işleniyor ve tedavüle sokuluyor. Bunca şedit görünüm karşısında insan, kendi kıyametine doğru savrulduğu tahayyülüne saplanıyor. Bu eski bir hikaye. Tarihin başlangıcından günümüze görünümleri değişse de insanlığın en büyük paydasının şiddet araçlarının mübadelesi olduğu söylenebilir. Zira şiddeti bastırmaya, dizginleyip kontrol altına almaya çalışan, mensuplarının şiddete başvurmasını engellemeyi taahhüt eden hareketler dahi şedit kuruluş anılarına tutunuyor.

      Elinizdeki çalışma neredeyse insanlık kadar eski bu mübadele aracının, envai meşruiyet kisvesi altında sayısız kere nasıl değiştirildiğini göstermeyi amaçlıyor. Walter Benjamin'in Zur Kritik der Gewalt metni üzerinden, hukuk ile şiddetin, salınım yasası altındaki diyalektik dönüşümünü tarihe not düşmek ve tedavülü asla kesilmeyecekmiş gibi hissettiğimiz şiddetin insanlık hikayesinden nasıl dışlanabileceğinin araştırılması amacıyla yapılan çalışma, şiddetsiz bir toplum için dua ile sonlanıyor.

      İÇİNDEKİLER

      GİRİŞ

      1. Walter Benjamin ve "Şiddetin Eleştirisi Üzerine"
      1.1. Şiddet Eleştirisinin Görevi
      1.2. Gücün Tespiti
      1.3. Gücün Çerçevesi
      1.3.1. Doğal Hukuk ve Amaçların Adilliği
      1.3.2. Pozitif Hukuk ve Araçların "Yasallığı"
      1.4. Şiddet Eleştirisinin Niteliği

      2. Mitik Yasa
      2.1. Yasanın Karakteri: Performatif Eylem
      2.2. Şiddetin Yasası: Mit
      2.3. Mitik Kan Şiddeti
      2.3.1. Mitik Şiddetin Niteliği
      2.3.2. Mitik Şiddetin Tezahürü: Niobe'nin Kaderi
      2.3.3. Mitik Şiddetin İktidarı
      2.4. Üç Şiddet Öyküsü
      2.4.1. Büyük Suçlu
      2.4.2. Siyasal Genel Grev
      2.4.3. Savaş
      2.5. Şiddetle Çizilen Sınır: Yasa

      3. Hukukun Düzeni
      3.1. Hukukun Diyalektiği
      3.2. Hukuk Düzeninin Şiddeti
      3.3. Hukukun Şedit Araçları
      3.3.1. İdam
      3.3.2. Polis
      3.3.3. Sözleşme
      3.3.4. Parlamento

      4. Saf Araçlar Siyaseti
      4.1. Saf Araçlar
      4.1.1. Niteliği
      4.1.2. Saf Araç: Dil
      4.1.3. Saf Araç: Afformatif
      4.2. Proleter Genel Grev
      4.3. İlahi Şiddet
      4.3.1. İlahi Şiddetin Niteliği
      4.3.2. İlahi Şiddetin Tezahürü: Korah
      4.4. Tarihin Sonu
      4.4.1. İnşa ve Tahribin Mekânı: Tarih
      4.4.2. Vaat Edilen Adalet

      5. Eleştiriler
      5.1. Kansız Ölüm
      5.2. Hükümsüz Emir: Öldürmeyeceksin!
      5.3. Egemen vs. Ezilenler: Olağanüstü Hal'in Karar Aşaması
      SONUÇ

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat